Avatar billede the_ziro Nybegynder
02. januar 2003 - 00:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Indsæt billede

Hej allesammen er der ikke nogen der ved hvordan man indsætter et billede i adope photoshop 6.0??

Ziro
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. januar 2003 - 00:04 #1
??  open ?

Måske du skulle prøve at forklare det lidt nærmere.

Som texture, åben et billede, copy paste billede ind i et dokument, pattern, import  og jeg skal komme efter dig :)  jpg, gif osv osv :)
Avatar billede whatever Nybegynder
02. januar 2003 - 00:05 #2
Er det et som er i udklipsholderen? Altså et du har fra et andet program?

Så lav et nyt billede (file > new), og vælg paste i menuen edit.
Avatar billede hono Nybegynder
02. januar 2003 - 00:06 #3
hmm kan du ikke bare kopiere det ind?

1. Marker billedet og tryk ctrl+c
2. Gå ind i photoshop og opret et nyt billede (ctrl+n) - behold dimensionerne, de  er automatisk tilpasset til det billede du har liggende i udklipsholder.
3. Tryk ctrl+v

Hono
Avatar billede zhark Nybegynder
02. januar 2003 - 00:23 #4
Jeg kan anbefale dig at købe heftet til ca. kr. 60,00 om Photo Shop (6). Du må jo være begynder og lige netop DET hefte er særdeles anbefalesværdig. Du kommer til at kende alle de grundlæggende ting og "snuser" til alle filtre m.v. så har du et godt grundlag for at følge med i tutter osv.
Det er på dansk, men mange billeder der viser hvor værktøjene m.v. ligger så er OK også til Engelsk version.
Mvh. zhark
Avatar billede hcma Novice
02. januar 2003 - 01:44 #5
Hvis du allerede har et billede i Photoshop som du vil benytte som en del af en andet billede, åbner du bare begge billeder på een gang, og benytter flytteværktøjet til at trække det over på det "nye" billede.
Flytteværktøjer ligger øverst til højre i din værktøjspalet (en pilespids med et kryds ved siden af)
Avatar billede the_ziro Nybegynder
02. januar 2003 - 03:27 #6
tak skal i have jeg prøver alt hvad jeg har foget af vide men kommer tilbage vis det ikke virker!!!

Ziro
Avatar billede foshammer Nybegynder
02. januar 2003 - 21:00 #7
Åben photoshop.
File > Open > også vælger du det billed du ville åbene..

- Svar?
Avatar billede beorndesign Nybegynder
04. januar 2003 - 00:28 #8
Gå op i 'file > place...' og vælg dit nye billede. Denne funktion eksisterer i alle Adobes grafiske programmer! Du kan også åbne dit billede i et nyt vindue, trykke Ctrl + A (marker alt, Ctrl + C (kopier) og markere dit første billede og trykke Ctrl + V (indsæt). Herefter kan du trykke Ctrl + T (transform), for at skalere dit billede eller rotere det som du vil have det.

Disse to metoder er de eneste rigtige at bruge ;-)

/Beorn - http://beorn.dk
Avatar billede webgirl Nybegynder
15. januar 2003 - 14:09 #9
For å åpne ett bilde i adobe photo shop  velger du file open.
eller høyre klikk med musa på bilde velg copy. Ctrl N  enter  Ctrl v
Eller File New Edit Paste.
webgirl