Avatar billede aguru Nybegynder
01. januar 2003 - 22:37 Der er 15 kommentarer og
5 løsninger

Lydløs Hardisk

Jegvil bare høre om der er nogen der har noget vide omkring støjsvage Hardiske. Jeg har brugt en Formue på reducering af støj fra computer, og mangle nu kun at købe nye harddiske. Men der er ingensteds informationer om støj på harddiske.. rpm, søgetid, cachec..jo jo, men ikke DB støj.. er der nogen der ved hvor man kan få ekstremt støjsvage HD, eller i den stil ? info omkring HD ?
Avatar billede loonz Nybegynder
01. januar 2003 - 22:39 #1
Prøv at tage et kig her:
http://asp.webconsult.dk/privat/ShowPage.asp?ID=2
Der står en masse om lyddæmpning.
Avatar billede peet-49 Novice
01. januar 2003 - 22:41 #2
Maxtors Fluid harddiske er helt lydløse.
Avatar billede inmyworld Nybegynder
01. januar 2003 - 22:43 #3
det er sku ikke noget der er "helt" lydløst

men prøv at kikke her www.storagereview.com her har de en liste med hvad der larmer og hvor meget.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
01. januar 2003 - 22:45 #4
Du skal blot være på udkig efter en disk med "fluid" kuglelejer. De larmer ikke særligt - højest en smule knitren. Jeg har selv et par Barracuda IV diske og en Maxtor Diamond 9 Plus (eller noget i den stil). Begge mærker har et lavt støjniveau.
Hvis hastighed også er vigtigt for dig, så få fat i en disk, som også har 8 MB cache. Det gør en verden til forskel ydelsesmæssigt.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
01. januar 2003 - 22:46 #5
Maxtors fluid diske er skam ikke lydløse SLET Ikke iforhold til en IBM disk!!
Avatar billede mufoxe Nybegynder
01. januar 2003 - 22:48 #6
Min vurdering er baseret på min helt egen subjektive betragtning af lydniveauet. Jeg er temmelig picky når det kommer til hvor meget min computer larmer. Jeg er meget tilfreds med min Maxtor disk.
Avatar billede inmyworld Nybegynder
01. januar 2003 - 22:50 #7
www.storagereview.com er ret rodet bare lige så du ved det. men du skal bare klikke på database og vælg så idle noise så får du en liste med hvor meget de larmer. og den bedste disk er :  Seagate Barracuda ATA V (120 GB ATA-100)
Avatar billede aguru Nybegynder
01. januar 2003 - 22:56 #8
ok.. har en seagate og en maxtor.. min seagate larmer ikke ret meget..men Maxtoren larmer... og det er er belastende hylen... ikke klikke lydene..men den der supersonisk høj frekvente lyd... how to remove.. :-( jeg får stress af den larm
Avatar billede inmyworld Nybegynder
01. januar 2003 - 23:01 #9
har du dine HD`er i ophæng?????
Avatar billede aguru Nybegynder
01. januar 2003 - 23:15 #10
nej de er ikke i ophæng..jeg tror ikke ophæng betyder så meget for den slags støj.. det kunne godt virke som om det er fordi maxtoren er lidt ældre og har kugle lejer...
Avatar billede inmyworld Nybegynder
01. januar 2003 - 23:36 #11
ophæng betyder meget for den støj .... prøv at tage den ud af dit kabinet og hold den i hånden mens den køre så vil du se at mindst 50% af den støj er væk.
Avatar billede inmyworld Nybegynder
01. januar 2003 - 23:37 #12
Avatar billede aguru Nybegynder
01. januar 2003 - 23:37 #13
nogen interesseret i en seagate ultra /33 serie  30 gigs.. real cheap ;)
02. januar 2003 - 00:36 #14
du skal købe en Seagate Barracuda har 2 stk 80gb.

den ene er en Seagate Barracuda 4 og den anden er en Seagate Barracuda 5.

Du kan næsten ik høre dem..
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
02. januar 2003 - 02:19 #15
er enig med 00.36.54  har selv en seagate barracuda 4 silent fluid, og jeg har taget migselv mange gange i at, kigge ned på hdd-lampen, for at se om den var crashet.....men det er en virkelig godt hdd, bortset fra søgetiden er lidt langsommere end f.eks IBM

Barracuda IV 80GB Fluid    2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 1 Year 894 kr.    11,2 kr.

overstående er en god en, har den selv
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
02. januar 2003 - 02:20 #16
11,2 kr  er pris per GB    ;)
Avatar billede aguru Nybegynder
02. januar 2003 - 02:26 #17
Hvad er lige forskellen på disse 2 ?

Barracuda IV 80GB Fluid    2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 1 Year 894 kr.    11,2 kr.

Barracuda V 80GB Silent Fluid    2MB / 9,4ms / 7200RPM / IDE100 / 1 Year 1.019 kr.    12,7 kr.

bortset fra et par ord ?
Avatar billede megabyte_ Nybegynder
02. januar 2003 - 03:57 #18
Søge tiden 9,5 ms 0g 9,4 ms og prisen :)
Ellers tror jeg ikke der er den store

/MB
Avatar billede inmyworld Nybegynder
02. januar 2003 - 04:33 #19
Barracuda IV 80GB Fluid    denne larmer med 41,3 dB/a
Barracuda V 80GB Silent Fluid    denne larmer med 37,8 dB/a

begge støj angivelser er målt med en afstand på 18mm.
Avatar billede inmyworld Nybegynder
02. januar 2003 - 04:37 #20
Barracuda IV 80GB Fluid  denne har en læse hastighed på 42,2MB/sec
Barracuda V 80GB Silent Fluid denne har en læse hastighed på 43,8 MB/sec