Avatar billede grandjean Nybegynder
01. januar 2003 - 21:26 Der er 9 kommentarer

Valg af Grafikkort

Hej...

Jeg har endelig fået skrabet 1500 kr. sammen, og derfor ville jeg gerne hører hvilket mærke grafikkort jeg skal vælge. Jeg blevet enig med mig selv (og min pung) at der skal være et Geforce 4 TI4200, men hvilket mærke skal det være. Jeg vil gerne have et grafikkort der kan overclockes en del og samtidig være stabilt. Hvis der er nogen der har et godt valg eller nogle gode erfaringer, vil jeg meget gerne hører dem.

På forhånd tak

Thomas
Avatar billede initializing Nybegynder
01. januar 2003 - 21:28 #1
Avatar billede rxe Nybegynder
01. januar 2003 - 21:40 #2
Jeg ville vente med at købe et grafikkort indtil nVidia lancerer GeforceFX ("Geforce5"), da det naturligvis vil presse bl.a. GF4Ti-kortnes pris, ned.
Ellers kan jeg sige at en af mine venner har et Asus Geforce4 Ti4200, og det er han glad for. Jeg har også hørt noget om, at det skulle være et godt kort til at overclocke med.
Avatar billede recycled Nybegynder
01. januar 2003 - 21:45 #3
Synnes du skal prøve at kigge hos konkurenten. ATI's kort er bedre kvalitet, men det er selvfølgelig afhænig af, hvad du skal bruge dit kort til. Hvis det er spil, er GF4TI4200 nok det bedste valg.
Avatar billede recycled Nybegynder
01. januar 2003 - 21:49 #4
Forresten er der næsten ingen forskel på hvilket mærke du vælger, da næsten de næsten alle sammen bruger reference layout, det vil sige at de bruger nVidias design til kortene, så hvis det er ydelse du er bekymret om, er der ikke den store forskel. Kunne forestille mig at Tom's hardware (www.tomshardware.com) havde nogle reviews du kunne kigge på. Men synnes du skal købe det nærke du er tryg ved, og har de specs du kræver. Jeg ville vælge ASUS eller Creative, de er lidt dyrre men er det værd. Det er i hvertfald min erfaring.
Avatar billede grandjean Nybegynder
01. januar 2003 - 21:50 #5
rxe> Ved du noget om hvornår disse GeforceFX kort kommer på market?

recycled> ja, jeg skal hovedsagligt bruge det til spil
Avatar billede grandjean Nybegynder
01. januar 2003 - 21:52 #6
recycled> nu siger du der ikke er så stor forskel, men jeg tænkte mest på hvilket mærke der var bedst egnet til overclocking?
Avatar billede rxe Nybegynder
01. januar 2003 - 22:33 #7
De har sagt i slutningen af Januar. Men om det holder, kan jeg ikke sige noget om.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
01. januar 2003 - 22:47 #8
Med 1500,- på lommen ville jeg vælge et Radeon 9500 Pro. De kort har et rigtigt godt pris/ydelse-forhold. Læs mere på http://www.hardocp.com/article.html?art=Mzk2
Avatar billede rxe Nybegynder
03. januar 2003 - 14:09 #9
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017893
Link til Sapphire 9500 Pro.

Jeg har hørt folk sige noget om at Sapphire laver bedre kort, end det andet kort der kan ses på www.edbpriser.dk / http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort.asp (Ved "Vælg Chipset", vælg "ATI Radeon 9500 Pro").