Avatar billede thememan Nybegynder
01. januar 2003 - 20:57 Der er 18 kommentarer

Hjælp jeg kan ikke dele min forbindelse

hej jeg sidder og skal spille lan med min kammerat, men jag kan ikke få min forbindelse delt. jeg syntes jeg har prøvet alt med det virker ikke der står bare at den ikke kan finde forbindelse, Selve netværket virker fint, og jeg har delt min forbindelse men det vil ikke virke hvis i kan hjælpe mig så er det guld

på fårhånd tak
Avatar billede thememan Nybegynder
01. januar 2003 - 20:58 #1
sorry for fårhånd = forhånd
Avatar billede rdc Nybegynder
01. januar 2003 - 20:58 #2
Hvad er dit styresystem?
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2003 - 20:59 #3
Hvilken forbindelse har du?
Avatar billede rdc Nybegynder
01. januar 2003 - 21:02 #4
Forbindelsen har ikke nogen betydning fcs.
Avatar billede wicked Juniormester
01. januar 2003 - 21:03 #5
Lad være at sætte net-stikkende i før du konfigurere din IP-Opsætning...Hvis du har gjort det så hiv dem ud og genstart pc´en.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2003 - 21:04 #6
Stofa har et familie abonnement (25 kr. pr. måned) der gør det "lovligt at dele din forbindelse.

Det kan også gøres uden dette abonnement, hvis du har en router.
Avatar billede humleloi Nybegynder
01. januar 2003 - 21:07 #7
har du husket at sætte netkablet fra dit internet over i hubben eller switchen og i den rigtige port.. ikke noget med uplink. Og hvis du har xp burde den selv finde frem til ip adressen..
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2003 - 21:09 #8
Du kan ikke dele en Stofaforbindelse med en Switch
Avatar billede wicked Juniormester
01. januar 2003 - 21:10 #9
Humleloi>> Jeg kører da mit inet gennem uplink i min hub også videre ned gennem en switch det virker da fint :)
Avatar billede humleloi Nybegynder
01. januar 2003 - 21:12 #10
skal kablet der fører fra switch til hub ikke altid gå igennem uplink?
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2003 - 21:13 #11
Stofa har, som casper... nævner, et familieabbonnement, der gør det lovligt at dele forbindelsen. Man får med dette abonnement en vejledning til hvordan man gør. Da Thememan tydeligvis ikke har denne vejledning, så kunne det jo tyde på at det ikke var denne type abonnement har har. Derfor er dette spørgsmål ulovligt og jeg vil bede om at det bliver lukket med det samme. Alternativt kan spørger jo kontakte Stofa og bede om en vejledning.

Med venlig hilsen

FCS/Coadmin
Avatar billede wicked Juniormester
01. januar 2003 - 21:15 #12
Humleloi>> Det gør det ik her :)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2003 - 22:20 #13
Hvis i kun har en Switch kan i godt opgive at få det til at virke.

Køb abonnementet hos Stofa hvor der følger Router og vejledning med. (koster selvfølgelig ekstra hvis man ønsker deres router)

I kan selvfølgelig også gøre det uden abonnementet, Hvis i altså har en router.

Hvis i ikke har en router er der en anden mulighed. Jeg kan desværre ikke fortælle hvordan da ifølge Stofa´s regler ikke er lovligt. Men
3 Netkort
Et X-kabel
2 almindelige Netkabler
- også bruges til at dele forbindelsen.

I kunne også overveje at skifte udbyder. Der er alt for mange problemer med Stofa.
Avatar billede thememan Nybegynder
02. januar 2003 - 01:18 #14
jeg køre Windows 2000 og jeg ved at det kan lade sig gøre uden familie opkobling jeg ved bare ikke hvordan jeg skal sætte det op
Avatar billede fcs Novice
02. januar 2003 - 09:43 #15
Thememan>> Så siger jeg det lige igen: Det er ulovligt at gøre det du vil gøre, så du bedes lukke spørgsmålet her med det samme. Sker det ikke indenfor 48 timer deaktiveres din bruger.

FCS/Coadmin
Avatar billede speedo Nybegynder
04. januar 2003 - 15:50 #16
Fatter du ikke at du skal lukke spørgsmålet, da dit spørgsmål er ulovligt? Hvis du ejede stofanet, ville du så ha at andre skulle udnytte det. Så du ville tjene mindre moneserer?
Avatar billede fcs Novice
04. januar 2003 - 16:07 #17
Speedo>> Hvorfor ligger du et svar? Du svarer ikke på noget, så du skal jo ikke have point?

Thememan>> Da du ikke har svaret er din bruger deaktiveret.

FCS/Coadmin
Avatar billede snortop Nybegynder
15. marts 2003 - 21:12 #18
Følgende skal du bruge
1 x computer
2 x netværkskort
1 x hub/switch

På denne computer har du selve forbindelsen til stofa, som er koblet op gennem det ene netkort. På det andet netkort har du delt forbindelsen gennem et proxy program. Disse kan du finde og download på www.download.com, bare søge efter proxy.
Du kan også gøre det MEGET nemt vedhjælp af XP. Den guider dig faktisk frem til hvad du skal gøre. Og laver en diskette du kan sætte ind i de andre computer som har et Windows system og derved få koblet op til den server.
Det hele kræver en DHCP server!

Nå du så har sat denne computer op kan du så dele din forbindelse ud til alle andre computer. x antal gange.
Bare huske at du dele så stofanet forbindelse + hub/switch forbindelse med alle de andre!