Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 16:46 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Kan nogen mon hjælpe mig med min USB installation ?

Efter en flytning til Spanien og ny ADSL forbindelse virker mine USB porte ikke.

Enhedshåndteringen siger : "Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28). Klik på Geninstaller driver for at installere driverne igen."

Når jeg forsøger at geninstallere med min CD "drivers & Utility 04 /2002 Windows XP", så får jeg fejlen : "

"Hardwaren kan ikke installeres. Der opstod et problem under installationen af denne hardware VIA Rev 5 eller nyere USB universel værtscontroller. Der opstod fejl under installering af enheden. Dataene er ikke gyldige."

Jeg er helt fortabt !

Kan nogle mon hjælpe mig ?

Mvh. Martin
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 16:49 #1
Det lyder som IRQ konflikt mellem netkort og USB.
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 16:51 #2
Du kan prøve, at tage netkort ud, og installere USB, sæt derefter netkort i og prøv igen. Hvis ikke det virker skal du tildele anden IRQ til en af delene.
Avatar billede greek Nybegynder
31. december 2002 - 16:51 #3
Prøv at fjern dine usb porte fuldstændigt fra enhedshåndteringen. Når du så genstarter computeren finder den selv usb portene!
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 16:51 #4
Hej peet49, Tak for hurtigt svar.

og derfor anbefaler du mig, at ...?
Avatar billede tubber Juniormester
31. december 2002 - 16:51 #5
Kan det have noget med tidszonen at gøre ? bare et skud i tågen, altså du skal have en anden driver ?
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 16:55 #6
til greek : Jeg har forsøgt at fjerne mine usb porte fuldstændigt fra enhedshåndteringen. Når jeg så genstarter computeren får jeg fejlen : "Der opstod fejl under installeringen. Adgang nægtet".

til peet49 : Men...mit netkort og mine USB porte har kørt uden problemer tidligere ! Skal jeg virkeligt pille netkortet ud af maskinen.
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 16:58 #7
Er det OnBoard USB, du har?
Avatar billede tubber Juniormester
31. december 2002 - 16:59 #8
Har du noget der skal tilsluttes via USB, f.eks. webcam ?
Hvis du har så prøv at hente den nyeste driver dertil, lad din usbenhed være ude af stikket, installer den driver og så plugge stikket i efter reboot....
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 17:00 #9
Til Peet49 : OnBoard USB ? Hvad er det. Hvor ser jeg hvilken type USB det er ?
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 17:01 #10
OnBoard er en del af bundkortet. Er det ikke det, er det et PCI kort.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 17:02 #11
Ja, jeg har et webkamera, som skal tilsluttes. Når jeg installerer programmet og driveren, så siger programmet, at der ikke er adgang til kameraet.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 17:03 #12
Så er det et PCI kort, som jeg købte og satte i.
Avatar billede tubber Juniormester
31. december 2002 - 17:04 #13
Har du prøvet at sætte cam i og så installere driver ?
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 17:05 #14
Når du sætter op til en ny ADSL forbindelse eller lign. skal netkortet fjernes i enhedshåndtering, og maskinen genstartes, så kan der fortsættes med installation af forbindelse.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 17:08 #15
Peet39 - er det korrekt forstået at jeg skal ...

1) lukke maskinen ned.
2) Pille netkortet ud.
3) Starte op og se om jeg kan tilslutte usb portene
4) Lukke ned igen og sætte netkortet i igen
5) starte op igen

?
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 17:08 #16
sorry - Peet49
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 17:11 #17
Det er rigtigt.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 17:15 #18
ok - jeg prøver !
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 17:15 #19
Prøv evt. efter, ar montere netkortet i en anden port.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 17:55 #20
nu har jeg prøvet - virker ikke ! Stadigvæk samme problem. Men...kan det evt. have noget at gøre med at adgangen til USB er spærret ? Jeg får "Ingen adgang til USB enheden". Under "enhedshåndtering" og "billedbehandlingsenhed" har jeg en "DSC-06 Still Camera" driver, som jeg ikke kan fjerne ("kan ikke fjernes. enheden kræves muligvis til at starte systemet") Kan det have noget med det at gøre ?
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 17:59 #21
Er USB enablet i bios?
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 18:02 #22
Sorry - jeg er novice. Hvordan checker man om USB er enabled i BIOS.
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 18:04 #23
Du kommer i bios ved, at trykke på DEL knappen under opstart af computeren, du trykker gentagne gange lige efter den har talt ram op.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 18:16 #24
USb er enabled/auto
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 18:20 #25
Du skal være logget på som administrator for, at ændre i systemet.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 18:23 #26
hvordan logger jeg på som administrator ?
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 18:26 #27
Jeg opretter spørgsmålet igen med højere pointtal
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 18:34 #28
Tryk F8 under opstart, kør fejlsikret tilstand og log på som administrator.