Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 16:01 Der er 23 kommentarer og
5 løsninger

GeForce 4 MX440se problemer

Jeg har købt et "GeForce4 MX440se TV" kort.
Yderligere specs kan ses her:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=340317&kat=

Når jeg sætter kortet i computeren og starter sker der følgene:
1.) Der kommer 3 Bip.. "Biiiiip.. bip bip" i den orden.
2.) Jeg kan høre at alting inde i computeren starter som det skal.
3.) Skærmen reagerer aldrig. Burde tænde.
4.) Efter ca. 30 sekunder slukker computeren af sigselv.

Min computer har følgende specs:
Processor(s)
Model : AMD-K6(tm) 3D processor
Speed : 501MHz
Performance Rating : PR501 (estimated)

Mainboard and BIOS
Bus(es) : ISA AGP PCI
MP Support : No
System BIOS : Award Software, Inc. ASUS P5A ACPI BIOS Revision 1007.A
Mainboard : ASUSTeK Computer INC. P5A
System Chipset : Acer Labs Incorporated (ALi) ALI M1541 Aladdin V/V+ AGP System Controller
L2 External Cache : 512kB pipeline-burst write-back
Front Side Bus Speed : 1x 100MHz (100MHz data rate)
Installed Memory : 192MB SDRAM
Memory Bus Speed : 1x 100MHz (100MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : AOC Spectrum 7Glr,7GlrA
Adapter : 3dfx Voodoo3

Physical Storage Devices
Disk Drive : GENERIC NEC  FLOPPY DISK

Logical Storage Devices
1.44MB 3.5" (A:) : N/A
Hard Disk (C:) : 5.4GB (1.7GB, 32% Free) (FAT32)
Hard Disk (D:) : 13.6GB (3.5GB, 26% Free) (FAT32)

Peripherals
Serial/Parallel Port(s) : 2 COM / 1 LPT
Keyboard : Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural Keyboard
Mouse : PS/2-kompatibel museport

MultiMedia Device(s)
Device : ALS4000 Audio Device (WDM)
Device : Microsoft Kernel System Renderer
Device : Gameport Joystick
Device : Microsoft Kernel Audio Mixer
Device : Microsoft Kernel GS Wavetable Synthesizer
Device : Microsoft DirectMusic SW Synth (WDM)

Printers and Faxes
Model : Canon BJC-2000

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows 98 Ver 4.10.2222  A
DOS Sub-System : Microsoft MS-DOS Ver 7.10 A

Network Adapter(s)
Networking Installed : Yes
Adapter : Deling af Internet-forbindelse
Adapter : Opkaldskort
Adapter : Opkaldskort #2 (VPN-understøttelse)
Adapter : Microsoft Virtuel privat netværkskort
Adapter : ND01X Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus Adapter

- Ved godt at det ser lidt rodet ud måske. Men jeg synes lige jeg ville have det hele med.

Hvad kan der være galt.
Avatar billede rxe Nybegynder
31. december 2002 - 16:04 #1
Kunne det være fordi bundkortet/chipsettet ikke kan klare grafikkortet?
Du kan prøve at tage grafikkortet over i en anden agp-port (dvs. andet bundkort), og se om den gør det samme.
Avatar billede tubber Juniormester
31. december 2002 - 16:06 #2
Du kan se i din bios hvad agp'en kører, for jeg mener det grfikkort du har kører 8x AGP.....

og du siger der er ISA slots i det, så jeg mener ikke dit bundkort kan kører 8x AGP......

/Tubber
Avatar billede scb Praktikant
31. december 2002 - 16:07 #3
Din bios er meget gammel, der er med garanti kommet en ny version fra ASUS som sansynligvis kunne hjælpe.
Avatar billede rxe Nybegynder
31. december 2002 - 16:07 #4
Kom da lige til at tænke på, om du er _helt_ sikker på at grafikkortet sidder ordenligt fast i agp-porten? Synes jeg har hørt noget med at et par antal biips, kan betyde at kortet ikke sidder ordenligt fast.
Avatar billede tubber Juniormester
31. december 2002 - 16:07 #5
hov dit kort kører kun 4x AGP.....

men det kan stadig være problemet, jeg har det selv med et GeForce2 som jeg gerne ville sætte i konens puter, men det kan ikke tage det, så jeg kan desværrer ikke få nyt GFX :O(
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 16:09 #6
scb: Skriv lige et direkte link til en BIOS update det ville være dejligt...
tak
Avatar billede tubber Juniormester
31. december 2002 - 16:10 #7
Jeg har lige chekket det P5A, det mobo's AGP er kun en 2x AGP.....

Så der kan dit problem meget vel ligge........

/Tubber
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 16:10 #8
tubber:
Jeg er 100% sikkert på at kortet sidder helt i...
Jeg har bruget omkring 2timer på at tager det ud... sætte det i ... rokke lidt i det.. tænde... også forfra.. og forfra... osv osv osv
Avatar billede tubber Juniormester
31. december 2002 - 16:12 #9
hehe det er nu rxe der snakker om kortet sidder fast ?
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 16:12 #10
tubber:
På GFX-kort kassen står der følgende under specs:
AGP 4X / 2X bus support with texturing and fast write ...

Det første må vel betyde at den kan køre på AGP 2x ? hvilket mit mobo understøtter
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 16:13 #11
ups... så rxe da :)
Avatar billede tubber Juniormester
31. december 2002 - 16:13 #12
ok, det var bare ikke det der stod ved det link du gav ved koretet...

Prøv at chekke i bios, hvad der står der din AGP kører.....
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 16:21 #13
Hmm
Synes ikke rigtig at kunne finde nogen steder der står noget om AGP i hele BIOS?
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 16:27 #14
Var der en der kunne finde en update til netop min BIOS ?
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 16:30 #15
Inden du monterer nyt grafikkort skal du fjerne det gamle i enhedshåndtering, genstarte og gå i bios, der skal du sætte AGP til x4, kan du ikke det, kan du ikke køre med kortet.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 16:34 #16
ok.. det vil jeg lige prøve... under hvilket punkt er det det med AGP i BIOS ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2002 - 16:39 #17
1 Long, then 2 Short Beeps: Video error

Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.

Recommendation:

Troubleshoot the video card.:  http://www.pcguide.com/ts/x/comp/video/fail_Failure.htm
If the video card is not at fault, troubleshoot the motherboard.:  http://www.pcguide.com/ts/x/comp/mbsys/gen_Failure.htm

Mon det er noget du kan bruge?
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 16:58 #18
peet49, har prøvet din idé - Virker ikke.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 17:00 #19
Men nu har jeg da et grafikkort hvis jeg nogensinde får et ordenligt bundkort..
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 17:00 #20
Det er langt fra alle bundkort, der kan køre med GF4
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 17:03 #21
Vi har her i firmaet helt nye indkøbte PC Chips bundkort, de kører heller ikke med GF4
Avatar billede scb Praktikant
31. december 2002 - 17:04 #22
Hvad er dit gamle graffikkort for en model ?
Avatar billede zyberdog Nybegynder
31. december 2002 - 17:15 #23
Voodoo 3 3000 AGP

^^ står i toppen ^^
Avatar billede fragz Nybegynder
02. januar 2003 - 12:34 #24
Svaret er enkelt : dit bundkort er for gammelt, jeg har endnu aldrig hørt om en proccesor på under 800 Mhz der kan klare GF 4.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2003 - 13:32 #25
det har intet med processorstørrelse at gøre... at man ikke får en SKID ud af at køre med GF4 sammen med en 800 MHz processor - se det er rigtigt :)

Jeg hælder nu mere til at din strømforsyning i dit tower ikke er stor nok  - GF4 bruger nemlig en DEL mere strøm end et Voodoo3 gør.
Avatar billede fragz Nybegynder
02. januar 2003 - 14:42 #26
John : Det var nu heller ikke det jeg skrev.Jeg er sikker på det ikke har noget med strøm at gøre.Det har noget med AGP porten at gøre.Den understøtter med garanti ikke mere end AGPx2 og det er ikke nok til et nyt GF4.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2003 - 17:06 #27
fragz> "Kommentar: zyberdog
31/12-2002 16:12:49    tubber:
På GFX-kort kassen står der følgende under specs:
AGP 4X / 2X bus support with texturing and fast write ..."

Kortet understøtter også AGPx2, så det tror jeg næppe.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
06. februar 2003 - 17:24 #28
Tjaa... Jeg er nu kommet til den samme konklusion som mange af jer; Kortet kan simpelthen ikke bruges i min maskine :/

Men så har jeg da et til en anden gang =)