Avatar billede crazy_legs Nybegynder
31. december 2002 - 13:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvad er anti-aliasing...?

Kan I ikke lige komme med en rimelig god forklaring på hvad anti-aliasing er? Jeg ved at det er noget med at glatte kanterne på grafik ud, ellers ved jeg ikke mere...
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
31. december 2002 - 13:33 #1
bare glem det, fandt lige dette: http://www.mackido.com/General/AntiAliasing.html
Avatar billede soreno Praktikant
31. december 2002 - 13:35 #2
Det er en teknik til at få polygoner (kan være linier) til at se pæne ud. Problemet er at en computer er digital og arbejder med pixels. Når man f.eks. laver en linie der er 45 grader i forhold til vandret (y=ax+b) så vil linien se kantet ud. Anti-aliasing går udpå at tilføje pixels omkring linien så linien ser mere detaljeret ud.
Avatar billede rxe Nybegynder
31. december 2002 - 14:00 #3
Er det ikke noget med ATi-kort er bedre til at udnytte det, end nVidia?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
31. december 2002 - 14:55 #4
Avatar billede rxe Nybegynder
31. december 2002 - 15:09 #5
Tak, crazy.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
31. december 2002 - 15:10 #6
Var så lidt :-)