Avatar billede mesmer Nybegynder
31. december 2002 - 12:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min site virker forskelligt på forskellige skærme

Jeg har lavet min første hp. På min egen skærm fylder siden hele skærmen, men på andres skærme er de nederste billeder 1/3 oppe . Hvad kan man gøre, for at få samme billede frem uanset skærm ?
Billederne nederst "hopper og danser lidt selvom jeg da bruger samme størrelse, højde etc . Hvad gør jeg galt her ?

linken er : www.haraldsted.dk
Avatar billede sn67 Nybegynder
31. december 2002 - 12:23 #1
Er det ikke afhængig af hvilken skærmopløsning den enkelte har?
Jeg har ikke så meget forstand på den slags, men jeg vil i stedet give din en andet godt råd.
Find nogle andre farver til menuen, det skærer grimt i øjnene, og er svært at læse.
Godt nytår.
Avatar billede danielks Nybegynder
31. december 2002 - 12:28 #2
Det er pga opløsningen.... prøv evt at bruge frames !!!

en *,800,* og *,600,*
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2002 - 12:30 #3
Det er vel skriftstørrelsen der varierer. Det er jo problemet
ved absolut postitionering af <div>-tags. Du vil ikke bare bruge
simple tabeller i stedet for? De udvider sig efter behov.
Avatar billede donwang Nybegynder
31. december 2002 - 12:30 #4
Kan du ikke bare hypnotoisere skærmen:O)
Avatar billede danielks Nybegynder
31. december 2002 - 12:32 #5
lav denne som din index.html

og kald din nuværende index.html for main.html

<html>
<head>
<TITLE>Din hjemmeside</TITLE>
<FRAMESET FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" BORDER="0" ROWS="*,600,*" COLS="100%">
<FRAME SRC="" NAME="frametop" SCROLLING="no" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0" NORESIZE>
<FRAMESET COLS="*,800,*">
<FRAME SRC="" NAME="frameleft" SCROLLING="no" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0"

NORESIZE>
<FRAME SRC="main.html" NAME="der" SCROLLING="auto" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0"

NORESIZE>
<FRAME SRC="" NAME="frameright" SCROLLING="no" NORESIZE>
</FRAMESET>
<FRAME SRC="" NAME="framebund" SCROLLING="no" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0"

NORESIZE>
</FRAMESET>
</head>
</html>
Avatar billede mesmer Nybegynder
31. december 2002 - 15:09 #6
Jeg har forsøgt med en frameside som beskrevet. Det eneste der sker, er at index-siden ser præcis ud som du skriver.?
Avatar billede buymac Nybegynder
03. januar 2003 - 11:57 #7
Hold dig langt væk fra frames, de er for amatøre og chatfora (prøv at find en seriøs side der bruger dem)

Det du skal gøre er at lave tabels der bruger procent til størrelsesangivelse i stedet for at bruge pixels.

Altså lave en tabel der er 100% bred i stedet for 800 pixels
Avatar billede mesmer Nybegynder
08. januar 2003 - 22:19 #8
Er det nødvendigt at starte helt forfra eller er det muligt at lave layers om til tabels?.