Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2002 - 03:46 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

hvordan kommer jeg til at spille mod min anden computer??

hej

jeg har en winxp og en win98

når jeg ville prøve at spille mod hinanden på mine computer kan jeg ikke...
jeg går ind i multiplayer og så LAN og så Create game og kalder den et navn. den kommer så ind i selve spille banen. men den anden computer som jeg Join game med for jeg denne meddelse:

Could not connect to game
server.
Reason: LAN servers are
restricted to local clients (class
C).

nu skal det lige siges at jeg næsten ikke kan eng. så det er nok også lidt derfor og så spiller jeg næsten aldrig på computer...

men er der nogen der er vågen og som der kan hjælpe mig???

godt nytår til jer alle sammen :-)

mange hilsner kim
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2002 - 03:47 #1
ups glemte lige at sige at spillet hedder half-life
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. december 2002 - 04:12 #2
Hmm... Gå til netværksindstillinger -> LAN-forbindelse -> Egenskaber -> Avanceret -> Fjern markeringen af feltet "Beskyt computeren....."

Firewall'en blokerer visse porte, som nogle spil bruger.
SKREWZ.
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. december 2002 - 04:12 #3
Eller... :)
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. december 2002 - 04:13 #4
Problemet ligger vis nærmere i at du har forskellige typer af installationer. Patches.

Skal jeg linke til den nyeste på Sierras HP, eller finder du den selv?

:)
Avatar billede totaliorden Nybegynder
31. december 2002 - 04:26 #5
Har du installeret ipx og netbios protokollerne?
Avatar billede praetorian Nybegynder
31. december 2002 - 04:31 #6
Prøv og kontroller at den maskine der skal joine at den har en LAN ip og ikke får en fra internettet af. Selvcer fejlbeskeden siger at LAN servere kun er for LAN klienter.
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. december 2002 - 04:34 #7
Dvs. han kunne vel køre definerede IP'er?
Avatar billede praetorian Nybegynder
31. december 2002 - 05:31 #8
Hvad mener du
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2002 - 08:56 #9
sorry jeg faldt vist i søvn. den henter selv ip fra nettet efter det kabel net vi har siger at den selv skal hente en.

skrewz : øh hvad er patches??

jeg skal lige hjem til min mor i varde, men skriver når jeg har mulighed igen. (efter 15:00)
Avatar billede praetorian Nybegynder
31. december 2002 - 11:21 #10
Hot shot:

Så er det derfor. din maskine henter en Ip som så højst sansynlig er en WAN ip og derfor kan du ikke komme in på din lokale server. SÅ enten må du ud og investerer i en router eller selv sidde og ændrer din IP hver gang at du vil spille Half-Life.
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2002 - 17:06 #11
så nu er jeg kommet hjemt il min mor i varde

nu skal det lige siges for en god ordentlig skyld..

da jeg skrev dette spørgsmål var jeg over hos min far på sjælland hvor jeg havde mine computer sat til hos ham. han køre på tdc adsl bredbånd.

nu er jeg så hjemme hos min mor. jeg har ikke fået sat mine computer til i nu, men hun køre på kabelnet / bynet.. min mor har en router sat til efter modem og så fra den gør der net ud til alle computer..

begge steder henter vi ip adresse...

det ville sige som jeg kan forstå det så skulle det virke hjemme hos min mor men ikke hos min far??

sætter den til lidt sener...

godt nytår med kærlig hilsen kim
Avatar billede praetorian Nybegynder
31. december 2002 - 17:35 #12
Hot.Shot:

Tak du har lige givet mig forklaringen. grunden til at det virker hos mopr er fordi at hun har en router. Routeren får en WAN ip som den så router til de lokale maskiner der er sat på nætværket. Derfor ser Half-Life serveren din maskine som lokal.

På din fars netværk får din computer en WAN ip og derfor ser Half-Life den maskine som værende en computer på internettet der prøver at få forbindelse til den.
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2003 - 15:32 #13
hej igen...

vores net var gået helt ned hos min mor.

det virker hjemme hos min mor. selv om jeg har sat alt nettet lidt mærkeligt op.. men det hele virker.. jeg takker for hjælpen... det ville sige jeg "bare" skal havde købt en router over til min far..

håber i fik et godt nytår...

knus kim
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:36 #14
nej det skal du ikke
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2003 - 15:38 #15
layer : hvad skal jeg så... bare slå den af som skrewz har skrevet : Hmm... Gå til netværksindstillinger -> LAN-forbindelse -> Egenskaber -> Avanceret -> Fjern markeringen af feltet "Beskyt computeren....."

Firewall'en blokerer visse porte, som nogle spil bruger.
SKREWZ.

men er min computer så ikke åben for dem der ikke skal havde adgang???
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:41 #16
en rounter har ikke noget med lan at gøre....

Du skal have en TCP-IP protecol på begge computere der er sat op til netværket. På netværksprotecollen skal du så definere en ønsket ip (Skal gøres på begge pcer

Brug evt 192.168.1.1
og 192.168.1.2
Undermaske SKAL være 255.255.255.0

Efter reboot skal du gå ind i dospfromf og skriv    ping 192.168.1.1 (Først sin egen)
Og så 192.168.1.2 (Den anden pcs ip)    Dette skal gøres på begge compuetere - der skulle meget gerne være svar! Husk at bruge et krydset kabel, eller ha en hub imellem de to kabler!

Nu kan dun så gå ind i langames, men det er kun til netværkspil!

Hvis du skal spille på nettet skal du ind i online games og greate derfra!!!!
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:42 #17
I din firewall, skal du også lige fortælle at computeren med ip 192.168.1.1 Og modsat på den anden computer - må komme på!
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:45 #18
Iperne skal være næsten ens, det sidste tal i adressen må højst variere med 1 - Der skal bruges et krydset kabl og hvis du ikke har det skal du have en hub eller swich! Router kan også bruges som swich, men da de koster fra 500 og opefter er en hub klart den bedste løsning!
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2003 - 15:47 #19
min forbindelse ser sådan ud...

ude fra byen og ind til modem.

fra modem til router.

fra router til min mor´s computer (win98)

fra router til min computer (win98)

fra router til switch

fra switch til min computer (winxp)

fra switch til in computer (win2k)

alt internet hos os virker og vi SKAL hente auto ip
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2003 - 15:49 #20
jeg har sådan set det hele... netværks kabler krydset netværks kabler 2 switch en router...

men det virker hos min mor... alt internet SKAL virke selv om vi spiller.. ellers flipper min mor eller far... men det er kun hos min far det ikke virker... men jeg kan ikke prøve noget nu da jeg er i jylland og han bor på sjælland
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:49 #21
ikke nødvendigt - en netværks lanforbidelse er noget helt andet end internet. Det du har nu er en lanforbindelse som du kan komme på nettet.

En lanforbindelse kan ikes elv tildele ipadresse - derfor bliver du nødt til at selv lave en. Normalt har man da også fast ip med adsl!
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2003 - 15:52 #22
layer : du snakker ud for at jeg er hos min far hvor der er adsl.. men jeg er hos min mor hvor vi har bynet / lokal net.

så nu er jeg kommet hjemt il min mor i varde

nu skal det lige siges for en god ordentlig skyld..

da jeg skrev dette spørgsmål var jeg over hos min far på sjælland hvor jeg havde mine computer sat til hos ham. han køre på tdc adsl bredbånd.

nu er jeg så hjemme hos min mor. jeg har ikke fået sat mine computer til i nu, men hun køre på kabelnet / bynet.. min mor har en router sat til efter modem og så fra den gør der net ud til alle computer..

begge steder henter vi ip adresse...

det ville sige som jeg kan forstå det så skulle det virke hjemme hos min mor men ikke hos min far??

sætter den til lidt sener...

godt nytår med kærlig hilsen kim

alt virker hos min mor....

så det er kun hos min far nu
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:54 #23
Alle kan da komme på samtidig! Du behøver faktisk ikke et lan!

Men du må da ikke lade den køre igennem en swich 2 gange

Din mor - Alm kabel - Swich - alm Kabel - Dig

Kan også være:

Din Mor - Krydset kabel- Dig

Aldrig:

Din Mor - Krydset kabel - Swich - Krydset kabel - Dig

Så skal du iværtfald gøre sådan, men det er tbeligt:

Din Mor- Krydset kabel - Swich - Krydset kabel - Swich - Krydset kabel - Dig
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2003 - 16:05 #24
nej nej...

se her...

nvk = netværk kabel

fra byen til modem (ved ikke havd for et kable det er)

fra modem til router (nvk)

fra router til min mors pc i køkkenet (nvk)

fra router til min pc i systuen (nvk)

fra router til switch som står på mit værelse på 1.sal (nvk)

fra swicht til min pc på værelset (nvk)

fra swicht til min bærbar på mit værelse (nvk)

vi har kabel net/ bynet
ALLE maskiner kan køre internet.
de to der står på mit værelse kan spille mod hinanden. jeg har ikke fået installeret half-life på nogen af de andre.
ALT virker hos min mor.

det jeg snakker om er :

når jeg er hos min far.
der har han tcd adsl. fra der hvor han for forbindelsen.
forbindelsen til switch (nvk)
fra switch til min far´s pv (nvk)
fra switch til min bærbar (nvk)
men jeg kan ikke spille mod hinanden.. jeg ville ikke sidde og skifte ip hele tiden... det hele skal kunne køre på den måde at når jeg vil på nettet åbner jeg nettet og når jeg ville spille mod hinanden åbner jeg det spil.
skal jeg bare sætte en router på og så er det problem løst?

jeg bruger INGEN krydset netværk kabler

ALT internet VIRKER. men det gør spillet ikke hos min far.
spørgsmålet lyder på hvordan jeg for det til at virke SAMTIDIGT med at internettet VIRKER?

vi SKAL hente ip hvis vi har en fast kan vi IKKE komme på nettet
Avatar billede skrewz Nybegynder
01. januar 2003 - 21:33 #25
Hos din mor sidder du bag en router. Det vil normalt sige at du også sidder bag en lokal DHCP-server, som uddeler IP'er. Derfor ser det lidt sådan ud:
WAN -( router - switch med DHCP )- LAN
Det i parenteserne er en enkelt fysisk enhed.
I har én og kun en global IP, og resten er automatiske lokale IP'er. De lokale IP'er har samme subnet mask (velsagtens 255.255.255.0), og kan derfor se hinanden som... LAN! :)

Hos din far henter din fars computer en IP fra en global DHCP. Altså, en internet-IP. Hvis din far betaler TDC for flere globale IP'er får du også en. Ellers afhænger det af hvem der tænder sin computer først. Så burde de kunne se hinanden, og alt er fryd og gammen.

Ergo: Mit gæt er at din computer ikke bliver tildelt en IP, når du er hos din far. Kan der være noget i det?

For at teste det, så kunne du eventuelt prøve at pille det netværkskabel der går fra modemmet til switchen ud, slukke hele systemet og tænde det igen.
Så skulle de to netværkskort gerne have IP'er i lejet 254.169.#.# (eller noget i den stil). Og subnet'en er 255.255.0.0. Ikke sandt?

Mvh, SKREWZ.
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2003 - 23:25 #26
okay... det lyder nok fint...

når jeg er hos min far henter han ligsom min mor ip... det skulle være det samme der... nå jeg har kørt internet på min bærbar hos min mor og jeg kommer over til min far sætter jeg bare LAN i og så køre jeg vider på nettet.... jeg skal slet ikke ændre noget. så derfor jeg tildelt en.

men ville det ikke løses hvis jeg satte en router på hos min far???

jeg kan ikke tjekke noget omkring min far da jeg er i jylland og han bor på sjælland
Avatar billede skrewz Nybegynder
02. januar 2003 - 02:38 #27
Det har jeg fået fat i... ;)

Problemet burde løses med en router. Men det er en del smartere at I hos din far køber en pakke (dvs. to enkelte) IP'er. Jeg mener at det koster 25 kroner.
Det giver også en fordel i form af at du ikke kommer til at skulle forwarde og åbne porte på din router.

;)
Avatar billede lap Nybegynder
02. januar 2003 - 02:44 #28
Fejlmeddelelsen er jo helt klar:
når jeg ville prøve at spille mod hinanden på mine computer kan jeg ikke...
jeg går ind i multiplayer og så LAN og så Create game og kalder den et navn. den kommer så ind i selve spille banen. men den anden computer som jeg Join game med for jeg denne meddelse:

Could not connect to game server.
Reason: LAN servers are restricted to local clients (class C).

Med router tildeles 1 adresse i et C-net, hvorimod uden router (eller andet) tildeles en 80.x.x.x - adresse - og det er IKKE en C-adresse.

Giv begge maskiner en ekstra ip-adresse (fast) - f.eks. 192.168.200.1 og .2 - så vil det virke uden router.
Avatar billede praetorian Nybegynder
02. januar 2003 - 02:45 #29
Problemet er så bare at han så ikke kan komme på nettet.
Avatar billede skrewz Nybegynder
02. januar 2003 - 02:51 #30
Okay... Jeg er glemsom, nu.. typerne... Jeg må få læst lidt bibel... :)

Jeg sidder og tænker på at de skal være på samme subnet...
Ja, så har han brug for en router, hvis det er tilfældet.
Avatar billede praetorian Nybegynder
02. januar 2003 - 02:53 #31
Men behøves ikke være en vild og blodig en, selvovervejet jeg at slutte min Smoothwall router til. Problemet er bare lige at jeg mangler nogle kabler for lige at kunne gøre det ordentligt.
Avatar billede rkp Nybegynder
14. oktober 2003 - 18:09 #32
hmm jeg forstår ikke at hot.shot ikke kan lan game, jeg har selv tdc adsl bredbånd og har aldrige haft problemer med det du skriver, heller ikke vis jeg tager min computer med over til en af mine venner der har bynet.

så jeg tror at problmet er et andet sted.
Avatar billede varmeskud Praktikant
15. oktober 2003 - 13:25 #33
Det virker nu. Dette er vist et rigtig gammelt spm.