Avatar billede greek Nybegynder
31. december 2002 - 01:25 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Netværk Win2000 + XP

Hej Eksperter.

Jeg sidder hos en af mine venner og vi skal have hans netværk op og køre.
Han har en tdc adsl forbindelse, og win2000 og Xp kan bruge forbindelsen. Både win2000 og Xp er forbundet med et patch kabel til switch`en.

Jeg kan ikke få netværksinstallationen på xp ovre på en diskette og videre til win2000, det vil win2000 ikke tillade. Når jeg pinger til Xp`eren fra win2000 modtager den alle pakkerne.

På forhånd tak.
Avatar billede greek Nybegynder
31. december 2002 - 01:28 #1
Og et godt nytår til jer allesammen...

http://www.fyrvaerkeri.dk/stati/stat.htm og pas så på!
Avatar billede lap Nybegynder
31. december 2002 - 01:30 #2
Hvad er problemet - begge maskiner virker åbenbart?

Måske 1 offentlig ip-adresse - og dermedkun mulighed for 1 maskine direkte på adsl?
Avatar billede greek Nybegynder
31. december 2002 - 01:34 #3
Nej der er to dynamiske ip adresser, de virker men man kan ikke finde Xp`eren på win2000 og omvendt.
Avatar billede lap Nybegynder
31. december 2002 - 01:39 #4
ahh - microsoft netværk.

Hermed en række stikord:

workgroup bør være det samme på begge maskiner (højreklik denne comp. egenskaber) - dog ikke et krav

Fildeling skal være slået til (højreklik andre comp/network places - egenskaber - højreklik netværkskort - fil/print deling skal være installeret)

Firewall på XP skal være slået fra (eller begrænset)

Noget skal være delt ud på en eller begge maskiner (højreklik en mappe -og del ud)

prøv \\ip-adresse i start/kør fra den ene mod den anden maskine
Avatar billede greek Nybegynder
31. december 2002 - 01:50 #5
Kan du forklare det noget tydeligere, jeg fatter ikke hurtig instruksioner!
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2002 - 03:33 #6
jeg har selv winxp og win2k. nogen gange kan mine computer finde hinanden men når jeg virkelig skal bruge det virker det overhovedet ikke...
Avatar billede rebecca Novice
31. december 2002 - 07:17 #7
En enkel måde at få det til at fungere på er at Installere et ekstra netkort i begge pc'er forbundet med et twistet pair kabel, tildele dem faste Ip adresser og så fungere det hver gang. (Ihvertfald hos mig :o) )
Mvh.rebecca
Avatar billede rebecca Novice
31. december 2002 - 07:17 #8
ups skulle have været et svar mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
31. december 2002 - 07:18 #9
her kommer det
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. december 2002 - 08:11 #10
lytter med
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2002 - 17:39 #11
oki. men det bliver lidt besværlig at installere et til netkort i vær computer... det vil sige at jeg så skal havde fat i et netkort til bærbar og 4 almindelige netkort. så der ville være et "lille" problem der.
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2003 - 23:42 #12
smider lige en så du for et e-mail med link til denne side :-)
Avatar billede fragz Nybegynder
02. januar 2003 - 10:05 #13
hvad er de 2 dynamikse ip adresser og subnetmask...???
Avatar billede fragz Nybegynder
02. januar 2003 - 10:08 #14
Bruger han router eller modem..??
Avatar billede wormie Nybegynder
03. januar 2003 - 21:54 #15
Prøv at installere en ekstra protokol på hver af maskinerne:
kontrol panel -> netværksforbindelser -> højreklik på lan forb og egenskaber
tryk installer -> protokol -> og vælg ipx/spx -> tryk installer
Avatar billede greek Nybegynder
05. januar 2003 - 01:34 #16
Jeres svar hjalp godt på vej, jeg fandt dog løsningen på en hjemmeside.

Jeg skulle installere en NWlink protokol, men men men i får selvfølgelig noget for belejligheden.