Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 00:44 Der er 25 kommentarer

NVIDIA v. 41.09 hvordan får jeg klonet skærmbilledet ind på tv

Jeg har lige opdateret min driver til grafikkortet - et ASUS V7100 grafikkort hvor jeg før kørte med en ASUS driver og ved en fejl opdaterede jeg til NVIDIA via Windows Update. Nu kan jeg ikke længere få kortet til at klone skærmbilledet til Tv'et! Er der nogle der ved hvordan det skal gøres???

Jeg kører XP

Hilsen Steffen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. december 2002 - 01:16 #1
gå tilbage til den tidligere driver. (gøres under driverupdatering)
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 01:25 #2
Kan du lige specificere det lidt nærmere! Jeg har prøvet at installere den gamle driver igen men den bliver ved med at finde hardwaren med den nye driver og siger den gamle ikke duer. Kan man afinstallere den nye NVIDIA driver igen.
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 01:37 #3
Selvom jeg installerer ASUS driveren igen så skriver den i adapter informationen at det er et GeForce2 MX/MX400 grafikkort selvom det egentlig er et ASUS V7100 Pro kort og så kan den ikke finde ud at bruge ASUS driveren.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. december 2002 - 01:39 #4
har du prøvet at vælge driveren på en liste? det kan man igennem driveropdatering (i stedet for auto update)
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 01:45 #5
ja det har jeg prøvet og så er det bare den siger at driveren ikke er kompatibel med denne windows version og så kører den i 4 bit og lav opløsning.
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 01:46 #6
Jeg vil egentlig have at jeg kan afinstallere grafikkortet og det går også fint men så finder den bare kortet igen via plug and play og identificere det med et GeForce2 kort.
Avatar billede binde Nybegynder
31. december 2002 - 01:58 #7
Sidder desværre stadig ikke ved min egen maskine så kan ikke hjælpe meget...
Men kan da huske et eller andet om et lille program der hedder killDetonator e.lig

Ellers prøv http://www.tweakers.net/meuktracker/product/17945 der ligge de nyeste drivere. Kan jo være at update ikke er så hurtig :-)
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 02:04 #8
ok prøver lige at hente den nye driver men kan du huske hvor man kan finde det dersens killdetonator?
Avatar billede binde Nybegynder
31. december 2002 - 02:10 #9
Prøver lige en side mere meget generel men temmelig udførlig

http://hjem.get2net.dk/jkbo/guides/guides_grafikkort.htm
Avatar billede binde Nybegynder
31. december 2002 - 02:11 #10
sidder lige og tænker :-)
Avatar billede binde Nybegynder
31. december 2002 - 02:23 #11
Hvis du stadig downloader så stop :-(

Har lige været omkring nVidia's hp og de siger som du har 41.09 til XP
Avatar billede binde Nybegynder
31. december 2002 - 02:36 #12
Ved godt det ikke var det du spurgte om men de nyeste Asus drivere til V7100 kan hentes her

http://www.asus.com.tw/support/download/download.aspx

Så skal du bare have afinstaleret nVidia
Har du gjort det i kontrolpaneler ?

Er nødt til at hoppe men kigger igen imorgen tidlig
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 02:45 #13
Ja jeg har den nyeste driver fra ASUS men kan ikke få dræbt NVIDIA. Lige meget hvad jeg gør så finder xp stadig kortet som et GeForce 2 kort.
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 03:05 #14
Jeg har prøvet efter den guide du gav at slette alle oplysninger om NVIDIA i form af inf filer men jeg kan ikke finde nogen standarddriver i listen. Men prøvede alligevel men jeg kan simpelthen ikke slå nvidia ihjel.
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 03:05 #15
Den bliver ved med at finde ny hardware og så ender jeg igen med et GeForce 2 kort.
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 03:24 #16
Men jeg kan vel også bare bruge Nvidia driveren da den kører ok men jeg skal bare have fundet ud af hvordan jeg så bruger mit tvout - før kunne jeg bare klone to skærme og så virkede det fint.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. december 2002 - 03:40 #17
har du kigget grundigt i avancerede instillinger under skærmegenskaber?
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 11:44 #18
ja jeg har prøvet alt og kan godt få vist skrivebordstapetet på tv'et men ingen vinduer.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
31. december 2002 - 12:11 #19
Prøv at hente driveren direkte fra NVidia og installer den. Jeg bruger normalt aldrig Windowsupdate til grafikdrivere - det går aldrig godt :)

Direkte fra Nvidia http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 12:45 #20
Jeg har installeret Nvidia 42.01 men der en masse indstillingsmuligheder. Jeg vil gerne kunne se det samme i tvet som jeg ser på pc skærmen eller i hvert fald det der vises i mediaplayer eller lign.
Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 12:46 #21
Enten det eller så hvordan man afinstallerer Nvidia fuldstændigt. Det kan man ikke via kontrolpanelet.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
31. december 2002 - 18:23 #22
brug "system restore" funktionen
Avatar billede ssan Nybegynder
01. januar 2003 - 17:43 #23
Man kan ikke bruge system restore med mindre man har lavet nogle system restore points.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
27. januar 2003 - 13:34 #24
hvis du vil have dem væk "Geninstallere".

Har du prøvet indeunder "Display modes", "Device settings", "select output Device", kan du kun vælge "analog Display", som er valgt i forvejen ???

bruger du et s-vhs kabel fra kortet til fjernsyn. lidt dumt at spørger om, men gør det nu alligevel.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:29 #25
lukketid?!