Avatar billede kidrock Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:36 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Valg af programmer

Jeg sidder og leger med lidt webdesign og har følgende spørgsmål.
Hvilket prog. er bedst til at lave selve hjemmesiden jeg har prøvet Dreamweaver, Stone webwriter, og Frontpage jeg synes selv Dreamw. Men er der et bedre prog.?
Til grafik bruger jeg Paint Shop Pro og Fireworks men har lagt mærke til at de fleste på Eksperten bruger Photo shop og Corel. Hvilket bruger i?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:40 #1
Grafik: Photoshop 6.0

HTML: Homesite fra allaire
      Dreamweaver 3
      Ultraedit

Mvh. Oscar Eg Gensmann
Avatar billede kidrock Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:54 #2
osaka san> Photo shop vel kun til at redigere bileder med hvor Paint shop er til at tegne med herfra navnet?
Ultraedit???
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:39 #3
fireworks som du bruger i forvejen er super duper det er dreamweaver også !
så du mangler faktisk intet !
Avatar billede nire Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:39 #4
90% bruger msie browser sååååå, mon ikke fp2000 er det bedste at bruge hvis man vil have en editor som klarer det meste, hvis man da ikke laver koderne selv!!!!
Og ja:Grafik: Photoshop 6.0
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:41 #5
bruger selv :
Fireworks - dreamweaver - flash
photoshop - illustrator - indesign - quark
homesite - notepad
Rhino3D
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. oktober 2000 - 19:13 #6
Kidrock>

Nej photoshop til alt grafik!! - Skulle man bedømme alting ud fra navnet ville verden jo være et grumt grumt sted :o)

Nire> øhh hvorfor Fp2000? - det er jo bare en standard WYSIWYG Editor? - ganske som alle andre og så er den jeg ikke ligefrem pisse fed.

Mvh. Oscar
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2000 - 20:06 #7
>> osaka san

man skal ikke undervurdere fireworks - det havde næsten udkonkurreret ps til web brug - derfor proppede adobe image ready ind - g det var lidt drastisk, hvis man altså har prøvet vers. 1.0 - computeren skulle jo nærmest være en mainframe for at kunne køre det.
Image ready 2.0 kan derfor heller ikke købes separat da de ville have svært ved at sælge ps i samme omfang.
desuden kan fireworks en masse smarte ting som adobe kunne lære meget af - medmindre de vil undgå en retssag !
Men ps er da klart at foretrække
ps pris over seks tusinde
fireworkspris under tre tusinde.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. oktober 2000 - 21:05 #8
Stroehm> det var nu ikke ps vs. fireworks jeg snakkede om, men derimod et svar til kidrock angående PSP og ps :o)
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2000 - 21:16 #9
undskylder
:)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. oktober 2000 - 21:25 #10
no problemo :o)
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2000 - 21:54 #11
>>osaka
jeg komenterede bare det her, ud ra dit indlæg :
Til grafik bruger jeg Paint Shop Pro og Fireworks men har lagt mærke til at de fleste på Eksperten bruger Photo shop og Corel. Hvilket bruger i?
:)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. oktober 2000 - 22:00 #12
jeg kommenterede den her :o)

\"osaka san> Photo shop vel kun til at redigere bileder med hvor Paint shop er til at tegne med herfra navnet?
Ultraedit??? \"
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2000 - 22:02 #13
jeg elsker det her !
:)
Avatar billede void Nybegynder
24. oktober 2000 - 01:46 #14
Jeg bruger:
Flash 5, PhotoShop 5.5 og Dreamweaver 3... Det er alt hvad jeg bruger når det er jeg laver websites... :) KLART de fedeste programmer (bruger dog også Illustrator engang imellem...)

Stroehm>> Hvad har indesign og Quark med websites at gøre? *Ss*

the VoiD
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. oktober 2000 - 01:59 #15
de kan da tegne og eksporterer - man behøver da ikke photoshop for at lave lidt knapper og sårn logos der !
:)
Avatar billede void Nybegynder
24. oktober 2000 - 02:41 #16
Bruger du Quark til at lave grafik??????????????
Avatar billede parazite Nybegynder
24. oktober 2000 - 12:35 #17
Bruger DreamWeaver UltraDev, Paint Shop Pro 6 og Notesblok. Virker perfekt! :o)

void : Flæskesteg på lørdag! ;o)

- Parazite
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
24. oktober 2000 - 13:09 #18
MS Notepad... til selve oplæg og konstruktion af hjemmesiden. Hvis du vil lave advanceret dynamik og du ikke er en hardcore programmør, så bruge de overnævnte programmer.

Kenneth Madsen
kenneth@qcom.dk
http://www.qcom.dk
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. oktober 2000 - 16:06 #19
>>void
jeg kan finde på at lave det i paint

har faktisk lavet et helt site i note pad og paint - hvad skal man bruge som webdesigner ? = win98 - er du klar over hvad overskuddet var på opgaven - næsten 100%
:)
Men inDesign har jo udemærkede layout muligheder og quark kan bedre xml end jeg kan !
*LOL*
Avatar billede baal Nybegynder
20. april 2002 - 00:50 #20
Hvis du vil ligne en amatør, well så brug FrontPage incl. alle dens indbyggede knapper og blip og bot og andre cirkuseffekter.
Vil du selv? Så tegn, manipuler, editer, rediger og vær kreativ i PhotoShop 5.5 - 7 (Jeg er gift med det program, det kan næsten lave kaffe)
Tag dig selv seriøst? Brug Mac: GoLive. PC: Hmm...DreamWeaver (tror jeg). (GoLive 4 sucks på PC)
Er du helt seriøs? Så bruger du IKKE FP da IKKE alle kører Microsoft Expløre, men en ordentlig website kan køre i ALLE browsere efter 1996. Så drop ActiveX og andet fancy.
Det fedeste er en enkelt side der VIRKER i stedet for java, javascript, activeX, og andet der kræver 1000 plug-ins som ingen gider downloade lige når de kigger på DIN side!