Avatar billede tike|dk| Nybegynder
30. december 2002 - 21:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fjern Extention

jeg har
        Dim strExt2, strArrayFileName2
        strExt2 = Right(objFile.Name,3)
        Select Case strExt2
            Case "txt", "TXT"

            strArrayFileName2 = objFile.Name

        End Select

hvordan får jeg den så til at udskrive filnavnet uden der kommer .txt på?
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. december 2002 - 21:53 #1
Prøv at sætte det her ind:

strFilename = Split(objFile.Name, ".")
Response.Write strFilename(0)

...jeg har ikke testet det, men jeg vil tro det virker.....
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. december 2002 - 21:53 #2
Ret linien

strArrayFileName2 = objFile.Name

Til:

strArrayFileName2 = Left(objFile.Name,len(objFile.Name)-4)  'Fjerner .txt
Avatar billede tike|dk| Nybegynder
30. december 2002 - 21:57 #3
--> spotgun tak, virker fint

--> eagleeye har ikke prøvet din men den virker sikkert også, dit indlæg var her bare ikke da jeg havde trykket F5 så de 60 point gik til spotgun
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. december 2002 - 21:58 #4
LOL det tror jeg ikke på !!!!
Avatar billede tike|dk| Nybegynder
30. december 2002 - 21:59 #5
hmm
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. december 2002 - 21:59 #6
Ikke når de to svar er inden for 1 sekund et er for "heldigt" ramt ....
Avatar billede tike|dk| Nybegynder
30. december 2002 - 22:02 #7
jeg er ikke ude på at snyde dig på nogen måde, men dit indlæg var her ikke
Avatar billede burningice Nybegynder
31. december 2002 - 13:11 #8
eagleeye>> du må da indrømme at spotguns svar alligevel var det bedste... dit virker jo ikke hvis extensionen f.eks. er .config ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. december 2002 - 13:22 #9
Jeg har på ingen måde sagt mit er bedre end spotgun's løsning. Jeg kommentere udelukket dette "--> eagleeye har ikke prøvet din men den virker sikkert også, dit indlæg var her bare ikke da jeg havde trykket F5 så de 60 point gik til spotgun"

Jeg er meget imponeret over det kan lykkes for at ramme F5 lige i det korte tidsrum der er mellem vores svar.

Hvilket der er bedst vil jeg helt undgå en deba omkring men helt klart så er det da smart med split på .
Men hvis man har mange  filer vil mit være hurtige da arrys tager tid i VBscript.
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. december 2002 - 13:24 #10
cyberfessor

Hvis nu filen ikke har et efternavn så kommer det en fejl siden med filen kunne ikke vise da arrrayet ikke findes når man så tilgår det .. så....
Avatar billede Spotgun Seniormester
31. december 2002 - 13:41 #11
....og uden extension, vil din løsning cutte de sidste 4 bogstaver af filnavnet. Ingen af løsningerne er 100% failsafe :o)
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. december 2002 - 13:54 #12
LOL ja det gør den, men jeg har vist heller ikke påstået andet, det var mere et modtræk til "hvis den hed .config" :)

Han sprøger specefikt efter .txt skal væk fra fil navnet ikke at et tilfældigt efternavn skal væk.
Avatar billede burningice Nybegynder
31. december 2002 - 14:37 #13
eagleeye>> så kunne man hurtigt lave et tjek

If UBound(strFileName) > 0 Then
    Response.Write strFilename(0)
Else
    Response.Write objFile.Name
End If

men du har ret... ingen grund til debat om det her, og det var da heller ikke meningen at favorisere spotguns løsning (kun lidt), men kun at provokere lidt ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. december 2002 - 15:00 #14
cyberfessor du har så stadig ikke forstået hvad jeg kommenterede, det var ikke at jeg skulle havde point, men at det var flot klaret at tike|dk| har trykket F5 lige mellem vores to svar som der er 1-2 sekunder imellem ... ikke andet.
Avatar billede burningice Nybegynder
31. december 2002 - 15:48 #15
Har jeg ikke det ??

Kommentar: eagleeye
30/12-2002 21:58:32    LOL det tror jeg ikke på !!!!

Kommentar: eagleeye
30/12-2002 21:59:59    Ikke når de to svar er inden for 1 sekund et er for "heldigt" ramt ....

jamen så siger vi at du synes det var heldigt klaret... det er nok bare mig der har misforstået betydningen af "" i den sammenhæng du skrev det i... jeg har lært at det betyder heldigt i ironisk forstand...

eneste grund til at jeg skrev hvad jeg gjorde var fordi at jeg synes du lød lidt muggen med brugen af !!!'er og ""'er, og ikke fordi at jeg syntes af sputguns svar var bedre end dit.