Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:03 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Lindows

Nogen der ved hvordan man slaar alt det graffiske halloej  fra i Lindows ? - og saa kunne jeg ogsaa godt bruge noget hjaelp med at finde en irc client til det , og saa noget hjaelp til at faa det igang . og saa til sidst en icq client som jeg kan bruge i det OS .
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 21:14 #1
Hvad med at skifte til noget helt andet linux som er meget lettere at f.eks. fjerne X i osv.? Debian 3 eller RedHat 8.0 ville være mit bud.
Avatar billede ebe Praktikant
30. december 2002 - 21:16 #2
hvis du kigger efter her, kan du sådan ca. finde hvad du skal bruge

http://www.lindows.com/lindows_sales_intro.php
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:18 #3
well , jeg sidder lige og leger lidt med Lindows - og det jeg staar og mangler mest er irc og icq clienter , som folk kan guide mig igennem til at faa til at virke .
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:19 #4
Jeg har haft hentet flere IRC clienter , men har ikke kunnet faa dem til at virke da jeg er temmelig linux newb , men vil gerne lege lidt med det .
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 21:23 #5
BitchX fra www.bitchx.org er en udmærket irc klient til Linux. Licq er en ICQ klient til Linux.
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:30 #6
Kan du hjaelpe mig med hvilken fil jeg skal hente af det bitchx der ? - kan ikke helt faa det igang med dem jeg har hentet :/
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:33 #7
licq-1.2.0a-2.i386.rpm .. hvordan aabner jeg f.eks saadan en faetter ?
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 21:35 #8
rpm -q licq-1.2.0a-2.i386 -d
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:36 #9
det fattede jeg ikke saerlig meget af , husk , foerste gang jeg er inde i nogen form for linuxverden .
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 21:39 #10
Åben en terminal (kan ikke huske hvilke menuer men du skal ned i hjørnet hvor knappen i Windows hedder "Start")

Så rod rundt efter en terminal af ena rt.. (Det ligner DOS) og så find mappen hvor filen er og derefter skriv kommandoen.

Prøv evt. at få BitchX ind først så du kan få hjælp til alt ang. Linux på #linux.dk @ Qnet
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:41 #11
Gider du linke direkte til den fil jeg skal hente med bitchx ? - kegler lidt rund , men vil se at komme ind paa linux.dk - saa det kan tage sig af mine kommende mange spoergsmaal .
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 21:42 #12
Du skulle måske prøve at smide dette spm. i Linux kategorien :)

Styresystemer > Workstation > Linux > Generalt
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 21:47 #14
For at installere den tar.gz skal du skrive:
tar -xzvf BitchX-1.0c16-Linux-glibc2-alpha.tar.gz && ./<install dir>/configure && make && make install
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:47 #15
Lagde godt maerke til foer at jeg havde begaaet en lille fejl og var kommet til at smide den ind under en helt forkert kategori :>
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:51 #16
ok , nu er det unzipped - og der ligger nu 3 filer i file:/root/Desktop/irc .. og der staar at filen BitchX er en executable , men den aabner ikke ved at man bare dobbelt klikker paa den >/
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 21:57 #17
Det kan godt være at der går noget tid imellem jeg skriver.. Men jeg hænger på hele aftenen,, (natten for den sags skyld også)..

Jeg arbejder på det ;)
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 21:57 #18
og selvom jeg smider

file:/root/Desktop/irc/BitchX

ind i run , saa gider den stadig intet .
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 21:57 #19
Åben en termnal og skriv ./BitchX
Avatar billede initializing Nybegynder
30. december 2002 - 21:58 #20
Hvad sker der når du skriver ./BitchX i terminalen?
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 22:05 #21
saa kommer der lige hurtigt et vindue frem , men intet andet sker - det samme med den anden command mht den der icq client .
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
30. december 2002 - 23:13 #22
hmm , nu skriver den noget med couldnt find direktory naar jeg skriver ./bitchx i terminalen :/
Avatar billede initializing Nybegynder
31. december 2002 - 00:17 #23
Kan ikke huske mere.. Har nemlig ikke selv Linux inde lige nu.. Prøv at lukke dette spm. og oprette et andet i den rigtige kategori så får du måske lidt bedre hjælp.
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
31. december 2002 - 00:35 #24
kan jeg ikke bare oprette et nyt spoergsmaal under Linux ? - eller er det noget med at man ikke maa det ?
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
31. december 2002 - 00:45 #25
alts[ , og saa linke til dette spoergsmaal ..