Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
30. december 2002 - 19:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

program til at slukke maskinen

findes der et program der kan lukke min computer ned på et bestemt tidspunkt?? i så fald, hvor kan det hentes?
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 19:57 #1
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
30. december 2002 - 20:00 #2
hvilken skal jeg downloade, jeg bliver lidt forvirret når der er tre
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 20:01 #3
det midterste er vist ok
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 20:01 #4
men tank var jo at du selv kunne vælge :-)
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
30. december 2002 - 20:03 #5
hvilken brugte du selv?
når jeg går ind på den midterste er der igen mange valgmuligheder, og en masse formularer, jeg bliver igen forvirret
Avatar billede no_doubt Nybegynder
30. december 2002 - 20:06 #6
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
30. december 2002 - 20:16 #7
nu har jeg hentet et, og håber så at det virker. men det ved jeg først i morgen, og så skal du nok få point.
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
31. december 2002 - 13:57 #8
jeg har hentet de to øverste, og de har ikke virket. de lukker ikke pc'en, men ellers virker de som de skal. kan det være fordi jeg har win XP??
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
15. januar 2003 - 16:37 #9
det virker ikke, jeg lukker.
Avatar billede rbnh Nybegynder
15. januar 2003 - 18:43 #10
Jeg har også prøvet det omtalte program; men virker desværre ikke i Windows XP.

Jeg har lavet en brugbar løsning til Windows XP, så hvis nogen er interesseret så opret et spørgsmål og jeg vil give en brugbar løsning!
Avatar billede trille Nybegynder
28. marts 2003 - 21:11 #11
du skal bruge planlagte opgaver og lave en ny - programmet som skal afvikles hedder C:\WINDOWS\system32\tsshutdn.exe

Syntax for Tsshutdn.exe:

TSSHUTDN [wait_time] [/SERVER:servername] [/REBOOT] [/POWERDOWN]
        [/DELAY:logoffdelay] [/V]

  wait_time          Seconds to wait after user notification before
                      terminating all user sessions (default is 60).
  /SERVER:servername  The server to shut down (default is current).
  /REBOOT            Reboot the server after user sessions are terminated.
  /POWERDOWN          The server prepares for powering off.
  /DELAY:logoffdelay  Seconds to wait after logging off all connected
                      sessions (default is 30).
  /v                  Display information about actions being performed.

  Example: tsshutdn 60 /server:cprsrv02 /reboot /delay:30 /v

I øvrigt synes jeg at det er noget fis at installere alt muligt ragelse, når selve funktionaliteten allerede ligger i styresystemet - eller er det bare mig som er sippet?! :o)

Venligst,
Claus

(i øvrigt det samme som jeg svarede til:
Avatar billede trille Nybegynder
28. marts 2003 - 21:11 #12