Avatar billede sandra24 Nybegynder
30. december 2002 - 13:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rep af win 2000

er der ik lige en der vil forklare mig hvordan man reparere win ved at man sætter cden i og skriver et eller andet nede i kør.. har gjort det en gang før men har glemt hvordan..
Avatar billede peet-49 Novice
30. december 2002 - 13:36 #1
Det letteste er, at boote på cdèn, kør en installation, og køre en reperation derfra.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2002 - 13:39 #2
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
Avatar billede mickey777 Nybegynder
30. december 2002 - 14:14 #3
Det kan i mange tilfælde være bedre, hvis du giver den en hel ny ren installation :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2002 - 14:30 #4
mickey> det er ikke alle der har lyst til at genopbygge alle de programmer, skins og genveje.
Avatar billede sandra24 Nybegynder
30. december 2002 - 14:53 #5
ja jeg ved godt man kan gøre det på den måde retaxes men det er den anden måde jeg gerne ville kunne gøre det på også ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2002 - 14:58 #6
Det er konsolmode du tænker på, hvorfor gøre det mere besværligt?
Avatar billede sandra24 Nybegynder
30. december 2002 - 15:14 #7
for at lære tingene ;)  ej jeg ved ik om det er konsolemode , ved ik hvad det er.. men jeg er ret sikker på at jeg engang har kørt en rep ved at sætte cden i pcen mens den var tændt og så skulle man skrive noget i kør for at køre reperationen der mens pcen stadig kørte.. eller det kan måske ik passe?  :)
Avatar billede sandra24 Nybegynder
30. december 2002 - 15:28 #8
jeg tror jeg måske har fundet det ved at lede lidt rundt herinde.. kan det passe at jeg skal skrive sfc /scannow ? i kør
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2002 - 16:53 #9
jep ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2002 - 20:17 #10
du kan også køre en opdatering inde fra Windows ved at sætte din CD i drevet, så kommer installationsvinduet op, her får du mulighed for at opdatere eller køre en repair.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. december 2002 - 01:01 #11
takker for pointene..