Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
29. december 2002 - 23:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fonte på sider uanset om læseren har den...

Hej eksperter
er der en måde man kan intergrerer sine egne skrifttyper
i siderne på sin server så folk der ikke lige har den skrifttype der bliver brugt, stadig ser siden med den valgte skrifttype....
Avatar billede semey Nybegynder
29. december 2002 - 23:39 #1
Hvis du laver dit design i sådan noget som Flash mener jeg at du kan styre det.

Ellers må du kigge på at ligge noget som PDF
Avatar billede prodic Mester
29. december 2002 - 23:41 #2
Kig på Microsofts WEFT-program, som kan integrere bestemte fonte uden at brugeren har programmet installeret.
Men den løsning virker kun til Internet Explorer.
Avatar billede landmark Nybegynder
29. december 2002 - 23:52 #3
her et godt link...
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion2.asp

ellers er CSS opskriften...:

<STYLE TYPE="text/css">
<!--
  .include font{ font-size: 75%; font-family: verdana,
  arial, helvetica;}
  .include A:link { color: blue; }
  .include A:visited { color: purple; }
  pre.code {color: #660099; margin-left:5%}
  address {text-align: right}
-->
</STYLE>
Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
30. december 2002 - 00:01 #4
det jeg mener er at jeg har en hjemmelavet font jeg gerne ville bruge
som tekst på siden uden folk skal installere den
er der slet ingen metode til at integrere et script eller cgi eller lign.
"så folk der ikke lige bruger explorer" kan se siden med min font

jeg vil selvfølgelig give point for et fornuftigt forsøg bare rolig....
Avatar billede prodic Mester
30. december 2002 - 00:04 #5
Hvis f.eks Netscape også skal kunne se fontene er du nødt til yderligere at lave en fil(pfr). Den fil kan du lave med Web Font Wizard fra Bitstream.
Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
12. januar 2003 - 21:16 #6
jeg lukker da der muligvis ikke findes et svar jeg kan bruge
Avatar billede prodic Mester
12. januar 2003 - 21:17 #7
Du har fået en løsning der med garanti virker!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. januar 2003 - 21:21 #8
imperialcardinal -> Har du overhovedet prøvet prodics løsning?
http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft3/default.htm