Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. december 2002 - 22:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

æ+ø+å ??

Jeg kan simpelthen ikke skrive disse ned i min database.

hvorfor ikke?

jeg bruger

<asp:TextBox TextMode="multiline" id="m" width="200px" height="80px" runat="server" />

og

INSERT INTO * (*) VALUES ('" + str1 + "') osv
Avatar billede skg Nybegynder
30. december 2002 - 04:11 #1
check hvilket encoding dine sider har, og ret det evt. i din web.config
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
30. december 2002 - 10:20 #2
Jeg bruger

<%@ Page Language="C#" Debug="true" ContentType="text/html" ResponseEncoding="iso-8859-1" %>

Hvilken skal bør jeg bruge?
Avatar billede burningice Nybegynder
30. december 2002 - 16:02 #3
prøv at sæt din RequestEncoding, da du jo bruger Request til at hente informationer fra en client
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
01. januar 2003 - 12:56 #4
Hvilken database bruger du?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. januar 2003 - 10:40 #5
Access denne gang.
Avatar billede zonique Nybegynder
07. januar 2003 - 20:06 #6
prøv i din web.config at tilføje følgende linie, hvis den ikk' allerede er der:
<globalization requestEncoding="utf-8" responseEncoding="utf-8" />
(kan godt være det er utf-7 istedet... can't remember sorry)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. januar 2003 - 20:19 #7
Havde sq' næsten opgivet (og glemt) denne tråd :)
Det virker faktisk når jeg adder encoding i webconfig også (iso-8859-1)
Thanks.
Avatar billede burningice Nybegynder
07. januar 2003 - 20:31 #8
:)