Avatar billede elancer Nybegynder
29. december 2002 - 19:25 Der er 20 kommentarer

Veluddannede og selvstændige freelancere søges

Måske har du allerede taget springet og er blevet selvstændig. Måske går du og overvejer det? Er du i øjeblikket uden job eller har du bare lyst til selv at bestemme hvor, hvornår og med hvilke opgaver, du vil arbejde?

e|lance er din mulighed for at arbejde freelance i et organiseret netværk. Vi løser opgaver inden for internetudvikling og indhold til internetprojekter. Tilmeld dig på www.elance.dk og få mulighed for at løse opgaver eller dele af opgaver for alle størrelser af danske virksomheder.

e|lance har konstant brug for fleksible medarbejdere - en mængde dygtige og selvstændige freelancere, som hele tiden kan løse opgaver for vores kunder.

Derfor opfodrer vi følgende faggrupper til at kontakte os:

Journalister/cand.com
Webdesignere/Grafikere
Tegnere/Illustratorer
Fotografer (digital fotografering)
Korrespondenter i engelsk og tysk
Programmører (ASP-VBScribt)
Flasheksperter (Animation og ActionScript)

Har du ikke papir/bevis på din uddannelse er henvendelse unødvendig

Med venlig hilsen

Thomas Jensen
projektleder
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
29. december 2002 - 19:42 #1
Tilmeldingsproceduren på sitet virker ikke.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
29. december 2002 - 20:06 #2
... og man kan ikke se hvem det er der ejer sitet, ligesom man heller ikke kan se virksomhedsform, CVR-nr., virksomhedens hjemsted, eventuelle samarbejdspartnere, bankforbindelse, referencer m.v.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2002 - 20:29 #3
...og de kan heller ikke stave. Det er da vist ikke seriøst ment
Avatar billede reesedk Nybegynder
30. december 2002 - 01:53 #4
"Har du ikke papir/bevis på din uddannelse er henvendelse unødvendig"

Hvor har i været henne? De fleste hajer jeg bruger og har arbejdet sammen med professionelt de sidste mange år har ingen papirer eller uddannelse.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
30. december 2002 - 12:58 #5
Nej her er vist ikke bare et fragment af den professionalisme de selv fordrer ...
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. december 2002 - 13:34 #6
Er elance ny?--jeg mener jeg hørt om nogle lignende sidste år???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2002 - 13:40 #7
Det er da trods alt positivt at de forsøger at
frasortere tilfældige stratenrøvere, der har været
i stand til at lave et "hello world" program (med
hjælp fra eksperten.dk).

Papir på uddannelse er fint nok - papir på erhvervserfaring
kunne evt supplere det.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
30. december 2002 - 13:42 #8
papir på erhverserfaring / referencer vil jeg mene er det optimale - jeg kender en del "hajer" der er mere eller mindre selvlærte.
Avatar billede reesedk Nybegynder
30. december 2002 - 13:43 #9
theprofessor> Iflg Whois så er domænet registreret for en måned siden, så det må være nyt

erikjakobsen> Klart ;) Men når jeg snakker om "hajer" er det nu osse folk der kan smide en voldsom reference liste på bordet ;) Om de er selvlært eller ej, er mig ligegyldigt, bare de kan levere et produkt
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
30. december 2002 - 13:45 #10
Helt sikkert Erik !

Min pointe er bare, at de i mine øjne er for 'tynde', når de ikke er i stand til at leverer, hvad de selv kræver - professionalisme ...
Avatar billede reesedk Nybegynder
30. december 2002 - 13:48 #11
tony breindal> Helt enig, men 90% af disse indlæg på eksperten er jo netop uden hold i sig, så det er vel hvad man kan forvente sig.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
30. december 2002 - 13:49 #12
http://www.jensensnetbureau.dk/jnb/ <- Der har du ejeren :) Fundet udfra lidt søgning på nettet... Jeg ville aldrig financielt stole på en/eller flere personer der hverken kan stave, har en større erfaring end som så og ikke engang kan smide et site ordentligt sammen :)

Fed ide Thomas, men prøv igen om et par år når du har den nødvendige erfaring til ovenstående.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
30. december 2002 - 14:03 #13
reesedk >> haha :)

... ind i mellem synes jeg nu også, jeg møder meget kvalificerede spørgsmål og svar - specielt ude i underkategorierne ... og her er ikke mindst ovenstående erikjakobsen en af bannerførerne ... Tak for det Erik !

Godt Nytår til alle ... :)
Avatar billede elancer Nybegynder
04. april 2003 - 10:47 #14
Tusinde tak for den store interesse.

Vi er nu godt på vej og begynder nu så småt at få styr på den tekniske side af sagen. Et solidt CMS-system og en professionel hosting er nogle af de tiltag som nu er på plads.

Desuden vil jeg gerne takke de mange der har kontaktet os og vist interesse for e|lance. Vi har lavet aftaler med en del og gemmer resten til senere brug.
Der er dog en stor overvægt af programmører og vi vil derfor gerne opfordre især dygtige designere til at kontakte os.

Mvh

Thomas
Avatar billede _michael_ Nybegynder
04. april 2003 - 11:42 #15
Elancer> Ved du hvad... Jeg betragter mig som en god grafiker/designer og som en med pæren nogenlunde i orden. Jeg har ihvertfald arbejdet som selvstændig i flere år indenfor design.
Og jeg har sendt dig en mail, som du svarede tilbage på: "Vi kontakter dig, når der er mere om sagen".

Gu fanden gør I da ej! Ikke hvis du bare smider den her slags gylle af! Hvis du søgte folk, havde du sikkert også reflekteret på flere af henvendelserne. Egentlig er jeg ligeglad med om jeg skulle blive optaget i jeres 'netværk' - men hvor er det en dårlig, amatøragtig og lusket metode, du/I bruger til netværks-fiskning.

I det mindste burde du sgu sige tak for henvendelsen, men desværre kan vi ikke bruge dig, da vi har fået rigtig mange henvendelser og har besluttet os for, hvem vi vil bruge.
Det er så dybt uprofessionelt ikke at fortælle folk, hvad der sker med deres ansøgning, desuden udviser du også disrespekt for andre personer ved ikke at svare dem ordentligt i en mail. Du har fået dine henvendelser - og så er det jo egentlig ligemeget med at give afsenderne af henvendelserne et svar, som de kan bruge. For du har jo fået det, du skulle bruge!

Jeg ser frem til et svar på det her indlæg og er spændt på at høre dine gode undskyldninger!

/Michael
Avatar billede _michael_ Nybegynder
04. april 2003 - 11:56 #16
For lige at afslutte. Jeg layouter, laver flash, spil, CMS i flash/php/mysql, skriver tekster, designer sites, bannere og interaktive reklamer - og behersker sådan set alt, der kan omsættes i noget visuelt.
Jeg udfører opgaver for KMD, flere af TV2s regionalstationer, et par lokalaviser, musikere, børn og meget andet - men fra dig har jeg intet hørt!
Avatar billede elancer Nybegynder
04. april 2003 - 12:06 #17
Du har fuldstændig ret!

Jeg deler din holding 100% og vil egentlig ikke undskylde vores manglende svar. Blot venligt informerer dig om at vi har modtaget mange flere henvendelser end vi havde regnet med. Derfor kan der gå lidt tid inden vi når dem alle.

Vi arbejder på sagen - men vurderer også at det er vigtigt konstant at arbejde på at finde kunder til netværket. Det gavner jo os alle i den sidste ende.

Vi har desværre oplevet at en del har tilmeldt sig uden held. Vores tekniske løsning var langt fra gearet til det antal henvendelser vi oplevede i en periode omkring jul. Du er meget velkommen til at sende mig en email på thomas@elance.dk - hvis jeg ikke har trådt dig for meget over tæerne på nuværende tidspunkt.

Mvh

Thomas
Avatar billede professoren Nybegynder
04. april 2003 - 14:20 #18
Har I noget nyt vedr. content management systemer for mindre virksomheder?
Avatar billede elancer Nybegynder
04. april 2003 - 14:37 #19
I løbet af de sidste par måneder har vi lavet aftaler med forskellige samarbejdspartnere. Blandt andet har vi valgt at basere vore løsninger på et godt danskudviklet Content Management System - nemlig Tangora CMS. Det har vi gjort med baggrund i ønsket om at tilbyde kvalitetsløsninger som er gennemprøvet og giver os mulighed for at tilbyde både markedets bredeste udvalg af færdig funktionalitet, samt mulighed for udvikling af nye, individuelle funktioner ved hjælp af eksisterende moduler.

Derudover så stiller IBM Global Services et avanceret driftsmiljø til rådighed, som er dedikeret udelukkende til Tangora-løsningerne. Den fysiske sikkerhed omkring driftsmiljøet er meget høj og computerne(serverne) som kører vores kunders websites befinder sig på særligt sikrede lokationer. Computerne(serverne) overvåges 24 timer i døgnet, alle ugens 7 dage og der foretages daglig sikkerhedskopier og ugentlig fuld sikkerhedskopiering af indholdet på disse websites. Avanceret sikkerhedssoftware beskytter imod hacking og opgraderes løbende med det nyeste software. Samtidig afprøver et sikkerhedscenter i USA en gang om ugen driftsmiljøets sikkerhed ved at forsøge angreb med de nyeste hackingmetoder

- og vi kan tilbyde dette til priser hvor selv helt små virksomheder kan være med(!)Vi arbejder i øjeblikket på at prissætte nogle løsninger til små virksomheder (under 20 ansatte)
Avatar billede elancer Nybegynder
04. april 2003 - 15:18 #20
>> professoren

Håber det kan give dig en idé om vores holdning til CMS til mindre virksomheder. Vi mener at internetbranchen mangler kvalitet og god service - til en rimelig pris. Du kan eventuelt kontakte mig på thomas@elance.dk hvis du vil have en mere konkret beskrivelse af vores produkt - det mener jeg ikke det er passende at fylde eksperten med.