Avatar billede coldstorage Nybegynder
29. december 2002 - 16:10 Der er 12 kommentarer

Problemer med Seagate Baracuda 80 gb harddisk

Jeg var så heldig at få en 80 gb seagate baracuda harddisk i julegave... men jeg kan ikke få den til at virke... Ude i dos man jeg godt gå ind på disken, men inde i Windows reporterer den "disken er ikke klar".

Hvis jeg laver en scandisk på den ude fra DOS så stopper den efter 5 % og siger at der er en datafejl...

Hvis jeg prøver at formatere den, så stopper den og siger "Ikke not hukommelse", det skal lige siges at jeg har formateret den helt en gang før...

jeg ved ikke hvad der er galt, men harddisken kunne jo være defekt, men det skulle vist være yderst sjældent at det er det der er galt...!
Avatar billede initializing Nybegynder
29. december 2002 - 16:18 #1
Hvilket filsystem ligger disken på? Du har vel husket at oprette et filsystem på den ik?
Avatar billede coldstorage Nybegynder
29. december 2002 - 16:20 #2
jo... det skulle da være FAT32
Avatar billede draeber Nybegynder
29. december 2002 - 16:27 #3
hvilket Win bruger du?
Avatar billede coldstorage Nybegynder
29. december 2002 - 16:32 #4
2000 proffesional
Avatar billede draeber Nybegynder
29. december 2002 - 16:35 #5
hvilket værktøj, har du brugt til at partitionere disken med? (glemte lige det spørgsmål i den første kommentar - beklager!)
Avatar billede coldstorage Nybegynder
29. december 2002 - 16:40 #6
Fdisk... men jeg har lige fundet noget som hedder DiskWizard inde på seagates hjemmeside som jeg lige vil prøve...
Avatar billede hondo Nybegynder
29. december 2002 - 18:08 #7
Du burde kunne partitionere, formattere, navngive, inde fra diskhåndtering i w2000. Kan du ikke det, kan du eventuelt få fat i Partition Magic i en prøveudgave som kan hentes her http://www.powerquest.com/partitionmagic/
hvis det heller ikke virker burde du nok få byttet disken.
Avatar billede coldstorage Nybegynder
29. december 2002 - 18:50 #8
det der lamme partitionmagic kan ikke en skid, da det er evaluation... man kan ikke formatere... =(
Avatar billede g-lock Nybegynder
29. december 2002 - 21:03 #9
hvis Diskhåndtering i W2K ikke kan få din disk i gang er den defekt
Avatar billede draeber Nybegynder
30. december 2002 - 23:39 #10
kunne DiskWizard gøre noget ved disken???
Avatar billede coldstorage Nybegynder
30. december 2002 - 23:57 #11
nej
Avatar billede draeber Nybegynder
31. december 2002 - 00:01 #12
Så vil jeg umiddelbart tro at din HDD er kaput, på en eller anden måde...
Jeg har svært ved at sige, hvad der kan være galt, men det lyder som om der er opstået en fejl på disken på en eller anden måde...
Mit gæt er, at det må være en garantisag!