Avatar billede sami Nybegynder
29. december 2002 - 14:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SELECT MENU - hælp til SCROLL

Ok har brug for hjælp. Det ser ud til at jeg tidligere er blevet misforstået, så jeg prøver igen:

Ved en select menu på en hjemmeside, dannes der automatisk en scoll efter et utal af indlæg/linjer. Jeg ønsker at kunne angive efter hvor mange linjer der må dannes en scroll.
Altså et script som laver scrollen inde i select menu'en, efter eksempelvis 6 indlæg/linjer.

Forresten så hedder select menuer inde i Adobe GoLive popup/popup url

Håber der er nogen som kan hjælp mig
Avatar billede medions Nybegynder
29. december 2002 - 14:53 #1
Hmm prøv at uddyb det lidt mere, jeg er vidst ikke helt med!

//>Rune
Avatar billede sami Nybegynder
29. december 2002 - 14:56 #2
Ok jeg skal gøre mit bedste. Ved en ganske normal select menu, som også kan ses under eksempelvis "opret spørgsmål" - altså den liste man trykker på og ned kommer mange valgmuligheder. Eftersom listen er længere end siden, så dannes der automatiske en scroll. Jeg ønsker at scrollen skal komme tidligere, eksempelvis efter 6 indlæg. Ellers bliver det for uoverskueligt.
Avatar billede sami Nybegynder
29. december 2002 - 15:01 #3
Eksmepel har jeg uploadet på: http://www.pc-pris.dk/$test$/000.html
Avatar billede medions Nybegynder
29. december 2002 - 15:03 #4
Not Found
The requested URL /$test$/000.html was not found on this server.

//>Rune
Avatar billede sami Nybegynder
29. december 2002 - 15:05 #5
det virker nu
Avatar billede sami Nybegynder
29. december 2002 - 15:06 #6
I eksemplet er den automatiske scroll - vis man så bare kunne tvinge en scroll ind noget før
Avatar billede medions Nybegynder
29. december 2002 - 15:08 #7
Det kan du ikke, da det er en foruddefineret indstilling i dit OS!

//>Rune
Avatar billede sami Nybegynder
29. december 2002 - 15:10 #8
Ja men kan man overhoved ikke tvinge den til det ved hjælp af et script?
Avatar billede sami Nybegynder
29. december 2002 - 15:11 #9
Eller hvad med at lave select munen i som java script - og derved  få den til det?
Avatar billede medions Nybegynder
29. december 2002 - 15:12 #10
Det forstod jeg ikke lige helt!

//>Rune
Avatar billede sami Nybegynder
29. december 2002 - 15:14 #11
Ja altså at man laver en select menu, med samme udseende og det hele bare i et andet script end html - er dette ikke muligt?
Avatar billede medions Nybegynder
29. december 2002 - 15:18 #12
Jov, det er muligt, men det kræver en fandens masse kode...
Hvis du spørger Pelkjaer om lov, kan det være du må kopiere noget at hans kode fra hans script, som har den funktionalietet der er brug for!

//>Rune