Avatar billede thedude22 Nybegynder
29. december 2002 - 13:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside design. Hjælp

Jeg kan sige så meget, at min hjemmeside er blevet lidt kedelig. Og så har jeg ikke kunnet undgå at se på nettet at der er nogle sider hvor folk har lavet deres menu på den måde at hvis man forstiller sig at menuen er i toppen af hjemmesiden. Man holder så musen over et af linkene, og vupti så kommer der en boks frem hvor man videre kan vælge hvor man vil gå hen, alt under det link man valgte for starten. Ligesom i windows med startknappen nede i hjørnet.

Så er det mit spørgsmål er. Hvordan lavet man det?
(Jeg har tænkt lidt over det, og jeg tror nok at det er lavet i java, måske????)
(Jeg bruger Dreamweaver)

Hvis der er nogle som gidder at sende mig kilden, så er jeg dybt taknemlig.
Avatar billede snaffel Nybegynder
29. december 2002 - 13:08 #1
gå ind på egenhjemmeside.dk, der kan du finde meget nyttigt
Avatar billede melao Nybegynder
29. december 2002 - 13:09 #2
Det er lidt svært at sige hvorfor en du tænker på, men mon ikke du kan finde en her:
http://www.dhtmlcentral.com/script/search.asp?category=menu

/casper
Avatar billede ffn Nybegynder
29. december 2002 - 13:21 #3
er det en menu som på www.jopa.dk? lig mærke til den smarte egenskab at hvis siden er lang så man må srolle så kommer menuen så den altid er i toppen! f.eks. her http://www.jopa.dk/koeb/piller.html  det v.hj,a, af den menu melao snakker om! godt nok en gammel version!
Avatar billede thedude22 Nybegynder
29. december 2002 - 13:30 #4
ffn. Jo det er lige præsis som den øverste menu på jopa.dk.
Avatar billede ffn Nybegynder
29. december 2002 - 13:49 #5
hvis du går ind http://www.jopa.dk/koeb/piller.html og går op i filer og vølger "gem som" så vil di gemme hele den side og det der høre til altså også .js filerne det du har brug for er filerne menu.js og coolmenu.js du skal i dit dokument også indsætte

<SCRIPT language=JavaScript1.2
src="mappe-den-ligger-i/menu.js"></SCRIPT>

<SCRIPT language=JavaScript1.2
src="mappe-den-ligger-i/coolmenus3.js">
</SCRIPT>

inden for <body></body>

i filen menu.js ændre du menuen det giver sig selv ellers spørg