Avatar billede b.s.k Nybegynder
29. december 2002 - 00:41 Der er 11 kommentarer

af instalering af xp

er der nogle der kan hjælpe mig jeg kan ikke fjerne min  xp. jeg kan ikke køre med den så jeg vil have win2000 ind i stedet.jeg kan godt formatere men kan ikke ligge win2000 ind.men den vil godt tage xp igen.

  b.s.k
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
29. december 2002 - 00:56 #1
Kan det have noget med at gøre win xp køre med NTFS og win2k køre med fat32 ..
isåfald hvis det er der dit prob lægger så skal du først have lavet den om til Fat32.
Avatar billede gudmundp Praktikant
29. december 2002 - 01:00 #2
hvordan gør du når du installerer win2000??
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. december 2002 - 01:03 #3
du skal nok slette din paration og oprette den igen    mener win xp bliver liggende på harddisken når du bare laver en format c:  hvis du har gjodt det altså :)
Avatar billede hub Nybegynder
29. december 2002 - 01:03 #4
Hent delpart.exe herfra http://hercules.lss.ksu.edu/download/MSSTUFF/ læg den på en diskette.
Boot maskinen på en dosdisk eller 98 startdisk og kør delpart. Dermed slettes de partitioner der forhindrer 2000 i at blive installeret. Boot derefter på 2000 CD og repartitioner. NB alle data på disken forsvinder..
Avatar billede radar_15 Nybegynder
29. december 2002 - 01:09 #5
vil du geninstalere din computer...
For så skal du bare boote for din win 2000 cd...
Vi kan ikke hjælpe din hvis du ikke skriver tilbage...

Alexander
Avatar billede b.s.k Nybegynder
29. december 2002 - 01:25 #6
til radar 15 jeg forstår ikke ikke rigtig hvad du mener jeg har prøvet og formatere min c drev og boot win 2000 men den kunne ikke installere det hele den kom kun ca halv igennem så opstod der fejl og den stoppede

b.s.k
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. december 2002 - 01:26 #7
b.s.k  hvis den installere halvdelen og kommer med en fejl  er det jo en helt anden sag.  Sørg for at forklare dig ordentligt første gang :)
Avatar billede radar_15 Nybegynder
29. december 2002 - 02:00 #8
ja så kan jeg nok ikke hjælpe dig, det lyder som om at det er alvorlig sag
Avatar billede ullum Praktikant
29. december 2002 - 11:30 #9
lyder som en defekt hd, kan du køre en fdsk
Avatar billede b.s.k Nybegynder
29. december 2002 - 13:57 #10
til ullum jeg ved ikke hvad fdsk er jeg er ikke så stærk i alt det edb men vil gerne lære det så hvis du vil skrive hvor jeg kan hente en fdsk så vil jeg være glad
Avatar billede arnelars Nybegynder
30. december 2002 - 10:49 #11
den fjerner du via din cdrom. dit første boot er cdrom og her fjerner du partitionen og lader den oprette en ny på samme størrelse og vupti win xp er væk men helt ærligt hvis du ikke kan køre med win xp tror du så du kan med win 2000.
du må uddybe lidt hvorfor du ikke kan køre med win xp.
god fornøjelse