Avatar billede lochaf Nybegynder
28. december 2002 - 23:17 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Forside til rapport om netværksovervågning

Jeg er ved at afslutte en rapport om netværksovervågning og mangler nu en forside...........Er der mon nogen der har ideer eller gode links til billeder...så ville det være tip top..
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2002 - 00:29 #1
Avatar billede lochaf Nybegynder
29. december 2002 - 00:52 #2
Jooo...de var ikke helt dårlige...men jeg skal mere over i noget 'teknisk', da det er overvågning af netværkstrafik..om der opstår belastning osv..så hvis du har flere go'e links som de andre, er der måske flere muligheder...
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2002 - 00:55 #3
hvad havde du cirka tænkt dig ? kan jo side her og finde billeder herfra og til i morgen uden at ramme i nærheden... så lidt præcisering ville være på sin plads
Avatar billede lochaf Nybegynder
29. december 2002 - 01:04 #4
Der skal ikke være mennesker og kameraer på...har intet med rapporten at gøre.
Håber bare at finde noget der lige siger SPAR TO....Kan også være en grafisk skitse eller noget andet kreativt der kan symbolisere indholdet lidt..
Avatar billede lochaf Nybegynder
29. december 2002 - 13:52 #5
Er der ikke nogen flere der ka komme med ideer???
Eller 'fremstille' en forside?
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
29. december 2002 - 22:09 #6
SÅ GO:
http://www.wingteam.com/slave.htm  ;-)
(Andre muligheder er på lager, men lad mig høre hvad du mener!)
Avatar billede lochaf Nybegynder
30. december 2002 - 01:38 #7
=>ramsings.dk
Den aller første/øverste i linket, er faktisk ikke helt dårlig. Jeg har bare problemer med at få billedet gjort større uden at sløre det...Jeg skal jo bruge det til en A4 side. Er det noget du har styr på?? Du skriver om andre muligheder på lager...er det nogen i den dur..som den første?
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
30. december 2002 - 08:59 #8
Det er også kun det første/øverste der har med DIT spørgsmål at gøre! ;-)

Jeg har masser af muligheder, og selvfølgelig kan billedet gøres meget større uden tab af kvalitet.
Det vigtige er: hvad kan du lide, hvad kan du ikke lide, nøjagtig hvor stort skal det være, osv.
Det er vigtigt når du bestiller grafisk arbejde at være så nøjagtig i din beskrivelse som muligt.
Hvert billed tager jo megen tid, så det værste er en bestiller der siger "giv mig 1000 forslag, så skal jeg forkaste.." ;-)

En anden meget vigtig ting!
Eksperten virker på denne måde:
Man sætter de point på spil man gerne vil af med.
Man lader folk svare.
Til sidst uddeler man de "lovede" point til de svar man syntes bedst om, og afviser de svar der er HELT ved siden af.

Når du afviser med det samme sender du en spand koldt vand i hovedet på den der har taget sig tid til at arbejde med et forslag til dig.
Jeg får en mail der siger du har AFVIST.
Dem plejer jeg bare at slette og ikke vende tilbage, men denne gang ville jeg lige se om der var en forklaring, for billedet var da GODT!
Det viser sig så minsanten at det syntes du også, og det er jo dejligt! ;-)
Men skriv om dine drømme/ønsker og ikke mindst hvad du IKKE kan lide så den samme fejl ikke bliver gentaget. M.v.h.
Avatar billede lochaf Nybegynder
30. december 2002 - 15:23 #9
=>ramsings.dk
Aller først må du undskylde, at det åbenbart virkede som om jeg ikke var interesseret.........jeg har tilsyneladende ikke så meget styr på de 'svarkasser', der kommer når jeg vil kommentere. Jeg forestillede mig, hvis jeg accepterede dit svar...havde jeg allerede givet point og spørgsmålet nærmest blev lukket derefter....altså at ingen ville have interesse i at komme med indlæg mere. Jeg må få styr på det...så jeg ikke 'smider koldt vand i hovedet' på nogen uden grund.
Nå men håber du stadig vil hjælpe...for JO..det var et godt billede det første, er det et du selv har kreeret? Jeg vil meget gerne se det større...forestiller mig at jeg skal have det billede i midten af en A4 side og så have titel og navn henholdsvis øverst og nederst. Derudover har jeg  egentlig ingen andre ændringer til selve billedet.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
30. december 2002 - 16:22 #10
Avatar billede lochaf Nybegynder
30. december 2002 - 16:55 #11
Det ser fint ud...men ka det passe du har ændret det lidt, mht. forstørrelsesglasset og 'spindelvævet'...det syns jeg ikke er der på den nye..
Hvad står ISR for?...ka det ændres? For det ville jo være perfekt med virksomhedsnavnet...
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
30. december 2002 - 17:07 #12
Ja, det er et helt ny skabt billed, ikke bare en forstørelse.
Jeg syntes bedst om det nye, men hvis du ønsker ´spindelvæv´ smækker jeg bare nogle flere streger på ;-)
Hvad skal der stå i stedet for ISR?
Avatar billede lochaf Nybegynder
30. december 2002 - 17:21 #13
Jo...jeg tror 'spindelvævet' vil symbolisere netværket bedre og hvis der kan komme til at stå DONG på maskinen er det vist ved at være TIP TOP....
Avatar billede lochaf Nybegynder
01. januar 2003 - 15:32 #14
=>ramsings
Godt nytår...og håber du stadig har mod på at 'tilrette' billedet....det haster snart.
På forhånd tak, lochaf
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 16:33 #15
Top Top: http://www.wingteam.com/slave.htm  ;-)
og rigtig godt nyt år!
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2003 - 16:39 #16
ramsings.dk>> synnes det er lidt grineren at du ikke kan lave æmdringerne bedre, når du nu siger at du har bygget billedet op fra grunde, og at du så ikke kan få det til at passe bare en smule sammen..... *GG*
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 16:47 #17
Hvad er det der ikke passer sammen? DONGs logo eller hvad mener du?
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2003 - 16:51 #18
ja:
1. dongslogo passer slet ikke ind....
2. linierne i luppen er ikke samme tone, har ikke rigtige vinkler og se ikke realistisk ud....
3. hele billedet er blevet trukket i pixels. hvad vil sige det er blevet meget grovere end det første du fremviste.

alt i alt ligner det et billede du har hevet og trukket i for at få det stort, og smadret hele grafikken i det.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 17:03 #19
Du skriver d. 30/12 da billedet er forstørret og gennemarbejdet:
"Det ser fint ud"

Du skriver d. 30/12:
"jeg tror 'spindelvævet' vil symbolisere netværket bedre og hvis der kan komme til at stå DONG på maskinen er det vist ved at være TIP TOP...."

Dette arbejde er udført nøjagtig efter dine tilrettevisninger.

Linierne i luppen skal være skarpe, og resten af billedet uskarpt. Det er hele idéen i billedet!
Billedet er nøjagtig det samme, og nu har jeg ændret logoet også.
Super? Eller hvad nu??
Avatar billede lochaf Nybegynder
01. januar 2003 - 17:09 #20
=>ramsings.dk
Jeg har udskrevet billedet, men det fremstår ikke så klart....man kan se pixels. Kan det gøres en anelse skarpere?
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 17:16 #21
SÅ GO men ven ;-)

Det er klart det ikke bliver så godt i udskrift som på skærm, men sådan er det næsten altid, selvfølgelig også afhængig af hvilken printer man bruger.
Gør evt. billedet lidt mindre, for jo mindre ´grovkornet´ vil det virke.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 17:17 #22
men = min ;-)
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 17:26 #23
P.s.
Meningen med billedet er jo også at man skel kunne se pixels i massevis, og det hele er lidt ´udvisket´ og uklart, men så til gengæld superskarpt i luppen ;-)
Avatar billede lochaf Nybegynder
01. januar 2003 - 17:46 #24
Jeg er lidt ked af at jeg ikke ka fjerne de pixels....selvom jeg gør billedet mindre. Sammenligner jeg med det allerførste 'lille' billede du sendte og forstørrer det, står det helt klart skarpere (ingen pixels i baggrunden)...Hvis du kan tilføje logoet på dette billede....vil jeg bruge det.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 17:59 #25
Sådan! ;-)

Nu ikke for at drukne i sure opstød, men bare for at hjælpe dig for en anden gangs skyld: hvor er det ærgeligt at jeg har brugt så mange timer på det store billed, fordi du skrev det så fint ud.
Du må endelig tjekke om det nu også er brugbart til dit formål inden du ´sætter folk i arbejde.´
Jeg får jo ikke en krone for de timer jeg prøver at hjælpe dig, kun gode point ;-)
Håber meget det er brugbart nu! M.v.h.
Avatar billede lochaf Nybegynder
01. januar 2003 - 18:11 #26
Jeg er meget tilfreds nu........jeg undskylder du har været 'så meget omkring', men det hele startede jo med en forstørrelse.....og blev desværre til FOR mange pixels. Det du har sendt nu...er fint at forstørre op. Jeg takker for din indsats, udholdenhed, tålmodighed....og at jeg endelig har forsiden på plads...(så det kun det sidste indhold...skriveri, som jeg desværre selv hænger på)
Mvh.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 19:06 #27
1000 tak for de gode point ;-) og held og lykke!