Avatar billede ksnie Nybegynder
28. december 2002 - 23:08 Der er 12 kommentarer

Internet Explorer er træg og langsom

På en forholdsvis ny computer (P4, 2Ghz, 256 ram, WindowsXP) oplever jeg periodisk at Internet Explorer er usandsylig træg og træls. Internetforbindelse er ok - test med TPTEST 3 sig at båndbredden er tæt på de 256 kb.

Det er imidlertid kun med INterenet Explorer jeg oplever den periodiske trægheder - med Netscape går det som i smør hele tiden.

Jeg har opdateret til den nyeste Internet Explorer 6.0028.1146

Kan der gives et bud på, hvad trægheden skyldes?

Kaj Søndergaard Nielsen
Avatar billede cc2000 Nybegynder
28. december 2002 - 23:20 #1
Er det bestemte sider den er træg på eller gælder det generelt?
Avatar billede radar_15 Nybegynder
29. december 2002 - 00:31 #2
Bruger du kazaa???
Det kan nemlig gøre dit internet langsomre...
Avatar billede cc2000 Nybegynder
29. december 2002 - 01:50 #3
radar ... hvordan kan det være at netscape virker uden problemer så? ;)
Avatar billede radar_15 Nybegynder
29. december 2002 - 02:02 #4
hmm det ved jeg ikke...
moske en form for virus
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. december 2002 - 02:18 #5
Prøv dette.

Den eneste måde at reperer din IE 6,0 er at lave et sfc check på dine systemfiler og gøres på denne måde.
(Start > Run) og her skriver du sfc /scannow.

Og virker dette trick ikke ja så kan du prøve at reindstaler den.

1: Klick på Start > Kør, skriv Regedit og klik på OK.

2: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Pas på for der er 2 næsten identiske.

3: Højre klik på den streng som heder IsInstalled og ændre den fra 1 til 0.

4: Luk det hele ned

5: Download og indstaler din nye IE 6,0 http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

NB husk at hvis du ikke er helt sikker kan du lave en backop at din regedit.

Filer-Export vælg gem som :)
Avatar billede plex85 Nybegynder
30. december 2002 - 12:22 #6
Hi! Hvis du har haft Kazaa eller lignende, ville en tur omkring Lavasoft.com og downloade programmet Add-Aware, læs hjælp filen nem at gå til, og kanon godt til at få træge/langsomme windows maskiner på ret køl.
                            Venligst plex85
Avatar billede ksnie Nybegynder
30. december 2002 - 23:55 #7
Kære svarere

Har geninstalleret explorer, bruger ikke kazar.

Det undrer mig, at det kun er en gang imellem. Måske med størst tilbøjelighed, når jeg har arbejdet et stykke tid på computeren.

Jeg lurede på, om nogen havde oplevet det samme - om det var xp, der opfører sig mærkeligt sammen med Explorer (!)
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
31. december 2002 - 09:10 #8
Hjælp det at genindstaler IE ?
Avatar billede senik4u Nybegynder
01. januar 2003 - 22:47 #9
Jeg gør og jeg har lagt mærke til at det især er når jeg kommer ind på nogle sider med efternavnet .asp eller hvis det er noget mere avanceret Java. og især hvis jeg har siddet længe og arbejdet.
Avatar billede ksnie Nybegynder
06. januar 2003 - 16:05 #10
Nej - det hjælper ikke at geninstallere - har også prøvet opskriften fra I-know.dk - problemet opstår stadig.

Jeg har prøvet at indstille størrelsen på 'Tilladt brug af diskplads' til midlertidige internetfiler til 10 -hjalp ikke.

Indstillede så til 'Aldrig' at kontrollere om der var nyere versioner af tidlige gemte sider.

Indstillingerne holder et stykke tid - så 'overskrives værdien på de tilladte filer af et '0' og IE vil kontrollere 'Automatisk' om der er nyere versioner af tidligere gemte sider.
Jeg kan ikke få lov at ændre værdien - den vil kun acceptere værdier mellem 1 og 0 - og jeg må ikke skrive decimaltal ;-(

Men når jeg genstarter får den de tidligere indstillinger tilbage.

Sååe - jeg er begyndt at bruge 'Opera' til normal brug - og så kun IE, når det er påkrævet.

vh

Kaj
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
06. januar 2003 - 16:25 #11
Hvad med at prøve en repration af hele systemet ?
Avatar billede allan_engell Nybegynder
10. februar 2003 - 21:29 #12
Dette tip vil forøge hastigheden både når du surfer på Internettet og på det lokale netværk, med Internet Explorer eller den almindelige stifinder.
Om det er en egentlig fejl, eller det er fuldt bevidst ved jeg ikke, men de fleste Microsoft 32-bit operativsystemer gør det, at de forsøger at scanne andre computere's delte mapper og filer for "planlagte opgaver" ?!?!? Dette kan forøge ventetiden med helt op til 30 sekunder.
For at slå denne "service" fra, skal du gøre følgende:

Eksportor registreringsdatabasen til en *.reg-fil først (som backup).
Åbn regedit
Find :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows
\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace
Slet nøglen {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
Denne ændring træder i kraft med det samme (uden at genstarte). Bare start din Internet Explorer og se forskellen !...