Avatar billede kelmek Nybegynder
28. december 2002 - 21:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hosting

Hej Hej

Jeg ved godt at der er en kategori der handler om webhoteller, men derovre fatter størstedelen ikke hvad JSP handler om. Derfor spørger jeg _jer_ derude, som arbejder med JSP til daglig - hvor har I hostet jeres sider?

Prisen er ikke så relevant... oppetid og stor funktionalitet er nøgleordene!

Mvh
  Jakob
Avatar billede dsj Nybegynder
28. december 2002 - 21:35 #1
Jeg hoster på egen server :)

Det er ikke så dyrt, deler en adsl 512/512 med to andre, hvilket er hurtigt nok... i hvert fald så længe web-siderne ikke får for mange hits om dagen.
Avatar billede kelmek Nybegynder
28. december 2002 - 21:37 #2
Jeg skal lave et projekt til et firma, hvor de fatter hat af det meste med egne servere osv - derfor vil de gerne outsource det....
Avatar billede dsj Nybegynder
28. december 2002 - 21:47 #3
Du kunne jo forslå at stå for driften af systemet. Med en lille linux-maskine kan du via SSH og ftp fjernadministrere alt og når først det kører skal du kun bruge tid hvis noget går direkte galt, hvilket du selvfølgelig får penge for.

Men jeg kan godt se at det ville være rart. Umiddelbart kender jeg ikke noget specifikt til nogen webhoteller der understøtter jsp, men de findes i større og større antal efterhånden...
Avatar billede kelmek Nybegynder
28. december 2002 - 21:55 #4
nej tak - drift er noget man har folk til :o)

nej, løsningen er at smide det hele på et webhotel, så der er styr på oppetiden!

Jeg vil meget gerne høre fra folk der rent faktisk bruger et webhotel med JSP nu! Det kan da ikke passe at alle selv hoster en server!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2002 - 21:56 #5
Der er ikke mange webhoteller som tilbyder JSP.

Hvis man kun skal lave noget præsentation, så er
der nemmere teknologier.

Og hvis man bruger JSP (og servlets) som frontend til
EJB'er, så kører man normalt sin egen server.

Men der er et webhotel:
  http://www.jsp-hotel.dk/
(jeg kender dem ikke, men tag dog en snak med dem)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
29. december 2002 - 08:15 #6
Jeg har et har en dedikeret server stående hos www.RackServ.com, hvor de sørger for installation og vedligeholdelse af server og basissoftware (og dermed oppetiden).
Avatar billede cbox Nybegynder
30. december 2002 - 15:23 #7
www.levonline.com er det du søger.
Avatar billede kelmek Nybegynder
30. december 2002 - 20:20 #8
cbox - det ser ret godt - smid lige et svar, så får du nogle point! Tak til alle jer andre, det var rart med lidt input!
Avatar billede kelmek Nybegynder
30. december 2002 - 20:26 #9
forresten, lige et spørgsmål mere... hvilken betydning har det om man har egen virtual machine eller ej på webhotellet?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2002 - 20:54 #10
Det gør din web-app uafhængig af andres web-apps.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2002 - 20:57 #11
Avatar billede niwikr Nybegynder
05. januar 2003 - 21:11 #12
Jsp-hotel er blot danskere der er videresælgere for  levonline i sverige. Ergo Levonline = jsp-hotel. Vi har anvendet levonline i ca. 1-2 år. De VAR OK, men er desværre blevet for nærrige. De har skiftet fra Resin til tomcat. Vi er blevet på Resin , men de opgraderer ikke længere, og de kan ikke styre load balancingen. F.eks. dør sessions på tilfældige tidspunkter.
Jeg tør ikke udtale mig om hvordan tomcat kører. Deres support er venlig men til tider langsom. Og den senere tid har der været længere perioder hvor de har været nede, grundet opgradering til beta versioner af MySQL osv. Lidt uproffesionelt.
Personligt har jeg klart bedst erfarigner med resin, derfor har vi skiftet til et lille firma i DK. PHD www.phd.dk. Det har indtil videre fungeret over al forventning og vi forventer derfor at flytte alle vores kunder derover. Fyren der kører det har rimeligt godt styr på det. Og er hurtig med supporten.
Og Nej!  Jeg er ikke ansat hos PHD og har ingen økonomiske interesser deri. ;)

MVH
NIWIKR
Avatar billede kelmek Nybegynder
15. januar 2003 - 08:32 #13
Nå, men eftersom cbox som jeg egenligt lovede pointene ikke har lyst til at få dem, skal jeg jo give dem til en anden - det må så blive arne, da han var med hele vejen igennem.

Mvh Jakob