Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 15:51 Der er 87 kommentarer og
3 løsninger

Fyrværkeri?

Hej Eksperter! Jeg er kommet til at tænke på hvor meget fyrværkeri, og for hvor mange penge i køber?
Og hvad jeres holdning til ulovligt fyrværkeri er?
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 15:51 #1
I må også godt stemme på http://www.friserverplads.dk/donwangg/ :O)
Avatar billede carstone Praktikant
28. december 2002 - 15:53 #2
for klamt at et lille stykke krudt som siger bang ikke må købes i dk eller bruges..
Avatar billede coolstar Nybegynder
28. december 2002 - 15:53 #3
Jeg har f.eks købt for 50 kroner :)

i år bruger jeg ikke ulovligt fyrværkeri da det er spild af penge :)
Avatar billede totaliorden Nybegynder
28. december 2002 - 15:53 #4
Jeg køber for en 20'er - En raket eller to.

Førhen var det skide skægt med strygere, kanonslag, rørbomber osv. , men det er ik så fedt mere. Jeg gider ikke bruge penge på det skidt...
Avatar billede coolstar Nybegynder
28. december 2002 - 15:54 #5
MEN det da sjovt at bruge ulovligt fyrværkeri :)
Avatar billede carstone Praktikant
28. december 2002 - 15:54 #6
det er ikek fordi det er ULOVLIGT, bare det som er lidt sjovere er selvfølgelig ulovligt
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. december 2002 - 15:59 #7
Køber typisk raketter og bomberør for 2-400kr - i år bliver det så kun til 100kr *G*

Jeg ser ingen grund til at købe ulovligt fyrværkeri, da man kan få bedre produkter i samme prislag lovligt i Danmark, bare i form af raketter! For 30-40kr kan man få et kanonslag, der bare siger BANG - eller en raket, der samtidig er cool at se på...
Avatar billede geforce3 Praktikant
28. december 2002 - 16:02 #8
150.- ca. 10 kasser heksehyl som skal fyres af på en gang og 2 pakker raketter.
Avatar billede totaliorden Nybegynder
28. december 2002 - 16:02 #9
åh nej dog... nu begynder der sikkert en skod diskussion igen igen
Avatar billede carstone Praktikant
28. december 2002 - 16:02 #10
jeg købte 30 kasser heksehyl.. 15 til mig og 15 til min bror! skal fyres af på EEN gang!
Avatar billede geforce3 Praktikant
28. december 2002 - 16:04 #11
CarStone>> Vi har samme sjove sans for et godt "hyl".. :)
Avatar billede coolstar Nybegynder
28. december 2002 - 16:04 #12
he he et hyl der kommer ud af det :L)
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 16:05 #13
Min far er vist også ved at blive lidt gammel han har kun købt et batteri til 170 kr. og en raket til 90kr:O(

Selv har jeg købt ca. 1500 stykker fyrværkeri:O)
Både stort og småt, om det er lovligt siger jeg ikke:O)
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 16:05 #14
Men noget af det er da lovligt:)
Avatar billede carstone Praktikant
28. december 2002 - 16:06 #15
har desværre ikke kunne få forbindelser til kanonslag eller strygere i år :(
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 16:08 #16
Næ... Det var squ også svært:O)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. december 2002 - 16:08 #17
Jeg må indrømme, jeg tidligere har haft ulovligt fyrværkeri - har fan'me også lavet nogle ganske store huller i jorden... Men Jeg synes efterhånden det er for dyrt og kedeligt med knaldfyrværkeri :o/
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 16:10 #18
Ja... det er alt, alt for dyrt:O(
Avatar billede andersf Nybegynder
28. december 2002 - 16:11 #19
Jeg forventer ikke at købe noget fyrværkeri - hvilket jeg ikke har gjort i flere år. Fyrværkeri er kun flot når det er stort og velorganiseret.
Kunst er ikke at smide en stryger eller sprænge min postkasse.

/AndersF
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 16:12 #20
Indtil vidre ser det ud til at 50%, bruger eller har brugt ulovligt fyrværkeri....
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 16:19 #21
Der må da være nogle flere der har købt noget krudt?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. december 2002 - 16:20 #22
Har også selv lavet bomber som så mange andre, og dét er billigt - men i høj grad risikabelt!

Jeg tror de fleste hankønsvæsner har haft ulovligt fyrværkeri i større eller mindre grad, og jeg vil vædde på det bliver mere og mere for hvert år! Nutildags vurderer man åbenbart mest hinanden på, hvad man har råd til at købe og hvem der har det mest ekstreme - hvadenten vi snakker om fyrværkeri, biler eller computere...

Jeg kender flere, der ligefrem konkurrerer om hvem der kan fremskaffe det mest sindssyge nytårsskyts. Enkelte af jer kan sikkert forestille jer, hvad der sker når man lægger tre sorte plasticsække "fyldt" med ACETYLEN ind i en gammel lade af træ og skyder en nødraket derind på sikker afstand :o/

Ligeledes endte det med to smadrede bilruder og et vinduesparti i et parcelhus sidste år, hvilket blev en dyr affære for to af dem...
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 16:22 #23
Jeg må nu sige det er for dumt at lave det selv:O(
Hold jer til det tyske:O)
Avatar billede geforce3 Praktikant
28. december 2002 - 16:22 #24
ACETYLEN Hvad er det????
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 16:24 #25
En gas art der er let eksplosiv....
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. december 2002 - 16:25 #26
Under de rette forhold er det man laver selv lige så godt som det tyske, sikkerhedsmæssigt! Men det kan ikke betale sig at være skødesløs...

Acetylen er den gas man bruger i et svejseapparat og den er højeksplosiv. Ved det rette blandingsforhold mellem acetylen og atmosfærisk luft, nedlægger sådan tre plasticsække en ganske stor lade...
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 16:27 #27
MAn skal bare holde sig til WECO:O)
Avatar billede coolstar Nybegynder
28. december 2002 - 16:39 #28
donwang hvad er det du søger mere ? :)
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 21:58 #29
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 22:01 #30
http://195.126.143.80/index.php?rubric=1&category=0&group=0 >artikel>WECO Produktkatalog>Family>Knallartikel>STOP! Så er det dømt fest:O)
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 22:03 #31
Avatar billede andersf Nybegynder
28. december 2002 - 22:05 #32
Er det her et usmageligt eksempel på rygte-markedsføring pakket ind i eksperten.dk??

Opfordres der til ulovlig import af fyrværkeri fra Tyskland?.

Det her giver en dårlig smag i munden!

/AndersF
Avatar billede geforce3 Praktikant
28. december 2002 - 22:05 #33
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 22:20 #34
Andersf! Nej der opfordres ikke til import, det var bare meningen at dem der ville se ulovlige ting skulle få lysten stillet...
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 22:22 #35
Sikkert kun krudt-gale landsby tosser forstår:O)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
28. december 2002 - 22:28 #36
har ikke købt noget som helst i år..
Har i slet ikke set vejret her for nyligt?? Det bliver altså ned til -5 grader!! Det er fanme for koldt til mig.. Og så har jeg også en sæk, med en masse smålort fra sidste år, hvis jeg slet ikke skulle kunne finde på noget at lave den 31.
Og hvis du vil vide det, er jeg en af dem der har svaret nej, på din afstemning :)
Avatar billede amd Nybegynder
28. december 2002 - 22:45 #37
=>Geforce3
Nej, det er et forvokset heksehyl!
LOL
Avatar billede geforce3 Praktikant
28. december 2002 - 22:51 #38
Okay, så må jeg have nogen af dem, de lyder så sjovt når man holde dem tæt knyttet ind i hånden.
Avatar billede donwang Nybegynder
28. december 2002 - 22:55 #39
Det er vist blevet en syg debat:O(
Avatar billede amd Nybegynder
30. december 2002 - 18:08 #40
Forresten!
Jeg har stemt "nogle gange" på din side;o)
MEd det mener jeg at jeg laver de store "heksehyl" så de siger bang og os nogle gange de normale skod ting;o)
Avatar billede donwang Nybegynder
31. december 2002 - 11:21 #41
Kom så gang i debatten:O)
Avatar billede amd Nybegynder
31. december 2002 - 11:22 #42
Der er da vildt gang i den? Synes du ik:-D
Avatar billede donwang Nybegynder
31. december 2002 - 11:24 #43
Hvad har du stemt?
Avatar billede tiskali Nybegynder
31. december 2002 - 11:25 #44
Man kan ikke stemme:

FEJL
Den angivne URL kunne ikke hentes

--------------------------------------------------------------------------------

Under hentning af føgende URL: [no URL]

Opstod følgende fejl:

Nul Størrelse Svar
Proxy'en Squid modtog ingen data for denne forespørgsel. Hvis du får svar når du prøver igen, kontakt da cache administratoren med angivelse af nøjagtigt tidspunkt og URL for forespørgslen.

--------------------------------------------------------------------------------
Generated Tue, 31 Dec 2002 10:22:10 GMT by KMTDCLINUXVW2 (Squid/2.3.STABLE4)
Avatar billede donwang Nybegynder
31. december 2002 - 11:32 #45
Så:O)
Her er den så hvor den virker:O)
http://www.simplesolutions.dk/nyt%E5r/index.html
Avatar billede donwang Nybegynder
31. december 2002 - 11:36 #46
Hmmmmm.....
Avatar billede amd Nybegynder
31. december 2002 - 11:44 #47
Jeg har stemt "nogle gange" på din side;o)
MEd det mener jeg at jeg laver de store "heksehyl" så de siger bang og os nogle gange de normale skod ting;o)
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
31. december 2002 - 12:45 #48
Jeg gider ikke dårligt fyrværkeri. Jeg køber hellere én kvalitetsting end et tåbeligt sortiment med en masse skrammel.

I år er det blevet et batteri til 799,- og en raket til 299,-. Det er noget mere end jeg plejer, men økonomien så til gengæld også lidt bedre ud end sædvanligt.

Alligevel er det da tåbeligt. Vi holder nytår inde i Århus, og der er jo egentlig rigeligt med andre tåber der bruger mange penge på få sekunders fornøjelse. De eneste fornuftige er vist "freeloaderne" :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
31. december 2002 - 13:05 #49
Undskyld jeg siger det.. Der er nok nogle der bliver sure over det.. Men er det ikke lamt, at man ikke kan have det sjovt, uden ulovligt, og vist også meget farligt fyrværkeri??
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
31. december 2002 - 13:55 #50
Nejda... ulovligt fyrværkeri er sejt....

http://www.cm111.subnet.dk/_691664.html

(mon det var ironisk?)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
31. december 2002 - 13:58 #51
jeg har for 0 kr i år
Avatar billede fromsej Praktikant
31. december 2002 - 13:59 #52
6 stk. faldskærmsratter til den formidable sum af 1,50 Kr.
Det må være rigeligt.
Avatar billede c-skau Nybegynder
31. december 2002 - 14:02 #53
heksehyl SUX!!!!!!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
31. december 2002 - 14:08 #54
c-skau-> Nå.. Så køb din nogle knaldperler.. Det er da bedere at leje med heksekyl den halve time, end at blive handicapet resten af livet, pga man skulle have lidt 'sjov'..! eller??
Avatar billede fromsej Praktikant
31. december 2002 - 14:12 #55
Det vildeste jeg har set på nettet , var en gut der tændte sin havegrill ved hjælp af flydende ilt.
Desværre kan jeg ikke finde filmen mere , da jeg gerne ville se den igen.
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 18:38 #56
Tja... Jeg har da vist krudt nok til næste år:O)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. januar 2003 - 19:19 #57
donwang -> det er ikke godt at gemme på det.. Det er meget af det, man kommer til skade på.. Men hvordan kan det være at du stadig kan skrive?? Har du slet ikke fået skudt hånden af??
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
01. januar 2003 - 19:28 #58
er der nogen eksperter derer kommet til skade i år?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. januar 2003 - 19:30 #59
hmm.. det ved jeg ikke.. Men det er da meget fedt, at der er færre der er kommet til skade i år, i forhold til sidste år.. Var det havldelen eller sådan noget??
Avatar billede oasen Nybegynder
01. januar 2003 - 20:05 #60
Det er vel kun et spørgsmål om tiden, der går, før man er klog nok til at indse risicien og uansvarligheden, der er forbundet med affyring af ulovligt fyrværkeri. Jeg kunne forestille mig mange af jer, der fascineres af ulovligt krudt er forholdsvis unge...
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. januar 2003 - 20:06 #61
Jeg har brugt hele 0 kr. på fyrværkeri.. Alle andre bruger jo 1000 af kroner, så hvorfor ikke få det gratis :o)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
01. januar 2003 - 20:07 #62
hvis alle siger det, så er der jo ikke meget ved det
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. januar 2003 - 20:09 #63
Nej, men det bliver nok heller ik tilfældet... :o)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. januar 2003 - 20:21 #64
ja.. tro mig.. Der vil altid være mennesker der er dumme nok til at betale det.. Var det 360.000.000 kr der var blevet købt for i danmark.. Det er fanme mange penge..!

oasen -> Hvilken alder ca. taler du om??
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
01. januar 2003 - 20:23 #65
oasen >> jeg tror ikke der er tale om en speciel alder... er man en drengerøv som 15 årig eller som 30 årig er ligemeget..
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
01. januar 2003 - 20:24 #66
oasen >> udover.. det er drengestreger hvis man er 15, det er sygt hvis man er over 30
Avatar billede carstone Praktikant
01. januar 2003 - 20:26 #67
hvorfor skal alderen gøre en forskel??
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 21:07 #68
Hvis man er femten er det nok mindre ulovlige ting man har, hundekiks, strygere, karameller etc.
Men hvis man er fyrre er det nok de største kanonslag der trækker....
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 21:09 #69
Og jeg taler ikke om tyske kanonslag...
Der fås meget kraftigere....
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 21:12 #70
Nu bor jeg godt nok også i sydjylland... Men det er alså lige så almideligt her at have ulovligt, som lovligt fyrværkeri, ligemeget om man er 8 eller 60:O)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
01. januar 2003 - 21:15 #71
du er naiv, det er meget meget naivt at tro drenge på 15 ikke kender til noget hårdere end det
Avatar billede carstone Praktikant
01. januar 2003 - 21:17 #72
flere for min klasse (9.klasse de er 15år) havde kanonslag og ikke "hundekiks, strygere, karameller " som donwang beskrev... så jeg syntes bestemt ikke at alderen gør at man har karfigere krudt.
Avatar billede carstone Praktikant
01. januar 2003 - 21:17 #73
kræftigere*
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 21:22 #74
Okay... Dumt... Er selv 15:O) Og tog den beslutning at drukne min tysker...
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 21:26 #75
Havde også store kanonslag sidste år... Men er blevet klogere siden:O)
Og druknede så min tysker (meget kraftigt sort kanonslag).
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 21:27 #76
Og havde det så sjovt med mine strygere, hundekiks og karameller:O)
Avatar billede carstone Praktikant
01. januar 2003 - 22:56 #77
okay, HVAD er det du mener med hundekiks og karameller??
Avatar billede amd Nybegynder
01. januar 2003 - 23:04 #78
Jeg kan ikke svare dig på, hvad "hundekiks" er, men karameller er vist nok de "astrygere", der springer 2 gange:o)
Avatar billede melao Nybegynder
01. januar 2003 - 23:44 #79
karameller er "små" kanonslag som ligner en karamel. Idiotisk (min meming)!
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2003 - 23:45 #80
melao>> Naemere kaldet sloejfer :)
Avatar billede carstone Praktikant
01. januar 2003 - 23:45 #81
orv blæret! sådan nogle må jeg ha næste år!
gider heller ikke detder med kanonslag..
http://www.cm111.subnet.dk/_691664.html er en god grund til hvorfor!
Avatar billede donwang Nybegynder
02. januar 2003 - 12:45 #82
Hundekiks er nogle små flade paptrekanter men en grøn-lunte, de er lidt kraftigere end en stryger, men er sjov fordi man kan stille ting oven på den:O)

Og karameller kan i selv se: http://www.simplesolutions.dk/fire1.jpg
Avatar billede donwang Nybegynder
04. januar 2003 - 17:28 #83
Avatar billede amd Nybegynder
04. januar 2003 - 17:31 #84
Hundekiks er sjove, dem har en af mine venner:-D
Avatar billede amd Nybegynder
04. januar 2003 - 17:38 #85
Anede sq ik de hed hundekiks, vi plejer bare at kalde dem for trekanter;)
Avatar billede donwang Nybegynder
04. januar 2003 - 18:07 #86
De hedder nok også det rigtige på tysk:O) Stryger, karameller, hundekiks er jo bare danske kælenavne:O)
Avatar billede oasen Nybegynder
06. januar 2003 - 06:06 #87
Jeg tænkte sådan set ikke på en bestemt alder, men jeg vil da nok sige, at har man levet meget mere end 25 år, bør man vide lidt bedre. Men nuvel - der er forskel på folk og deres opførsel...
Avatar billede pingo-carden Nybegynder
09. november 2005 - 15:56 #88
det er godtnok en 2 års gammel tråd.. men hvorfor oprette en ny når man kan genoplive en gammel? jeg har personligt selv været lidt nærrig med fyrværkeri de sidste år år. men  år vil jeg have lidt krudt hjem, er jo en dreng, så er mest til det ulovlige må jeg nok sige, ikke for at rende og lege "sej". jeg kan bare godt lide et højt brag og det sus man får ;)

i år gælder det:
signal-kanonslag,
nødblus(raket),
nødblus(hånd-holdt),
strygere, (er desværre dyre i år)
atomer (a-bomber, atom-bomber, knald-fontæner, kært barn har mange navne)
Lidt heksehyl der skal futtes af og måske nogle bøller (de store røde strygere der virker lige så godt som kanonslag).

er jeg den eneste dreng med de syge lyster? ;)
Avatar billede pingo-carden Nybegynder
09. november 2005 - 15:57 #89
retter lige

"de sidste par år"

og " i år"
Avatar billede jakob271196 Nybegynder
27. december 2010 - 18:10 #90
Jeg er 14 år, og jeg kan få fat i det, ved et opkald, det er jo fucking nemt at skaffe uloveligt krudt! :D