Avatar billede kronborg Nybegynder
23. oktober 2000 - 04:42 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Dumme lydkort!

Jeg har en pc´er der er under et år gammel. jeg kan sagtens spille cd´er i cd-rom drevet, tilslutte højttalere og så kommer der lyd, men når jeg går ind under lyde i kontrolpanelet og siger \"eksempel\" siger den at mit lydkort er i brug og kan derfor ikke afspille. Er mit lydkort i stykker eller hvad?
Avatar billede galaxy Nybegynder
23. oktober 2000 - 05:02 #1
Afinstaller driverene til lydkortet, genstart og installer igen
Avatar billede kronborg Nybegynder
23. oktober 2000 - 05:09 #2
det har jeg så gjort, og nu er der åbentbart heller ingen konflikt.......men der er ingen lyd! (kun ved afspilning af cd´er)
Avatar billede powell Nybegynder
23. oktober 2000 - 09:39 #3
Jeg tror du skal prøve at finde de nyeste drivere til dit lydkort, de gamle, kan være beskadiget.
Avatar billede powell Nybegynder
23. oktober 2000 - 09:40 #4
Hvorn\' er dinne indstillinger inde i mulitmedia i kontrolpannelet, er det her valgt det rigtige lydkort. Hvis ikke prøv det.
Avatar billede kronborg Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:14 #5
driverne har jeg liggende på en cd-rom der fulgte med pc´en, kan de så være beskadiget? Computeren har selv fundet lydkortet, kan man så ikke gå ud fra at det er det rigtige? Eller hvad? Det koster nemlig kassen hvis de ikke finder fejl når jeg har sendt den til service!
Avatar billede slashman Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:17 #6
Når drivere er genindstalleret fra CD-ROM\'en og hvis det stadig ikke virker -
Pröv at dobbeltklikke på höjtaleren nede i höjre hjörne.
Der er ikke nogle af Wave etc. der er skruet helt ned eller \'mute\' ?
Avatar billede poet Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:18 #7
Du kunne evt. prøve at sammenligne de kumler, der er trykt på cd\'en med dem, du får vist på skærmen når den finder lydkortet. Hvis noget af det ligner hinanden, kunne det godt være, at den har fundet det rigtige lydkort. *g*
Avatar billede powell Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:18 #8
Du kan ikke altid regne med at windows selv finder de bedste drivere, og derfor kan det godt være minus lyd...

De drivere du har på din CD, burde være OK, hvis de understøtter det styresystem du har.

Du har ret at det koster kassen, når der ikke findes nogen fejl.

Men hvad står der når du kikker i kontolpanelet - multimedia, er det her lyd?
Avatar billede kronborg Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:32 #9
Alt ser ud til at fungere, alt er skruet op osv. Det er det rigtige lydkort. Skal jeg aflevere den? eller er der en måde at checke om lydkortet virker?
Avatar billede slashman Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:41 #10
\"Lydkort er allerede i brug\" lyder som et andet program, der overtager lydkortet.
Pröv at check hvilke programmer du automatisk starter op.
Tryk også CTRL-ALT-DEL og slå alt pånär \'explorer\' ihjel.
Find så en WAV i stifinder - f.eks. i C:\\windows og dobbeltklik.
Kommer der stadig \"Lydkort er allerede i brug\".

Selv om det burde virke med originale drivere kunne du også se om der nogle nye til download.
Hvad er det for resten for et lydkort ( fabrikat + type ) ???
Avatar billede kronborg Nybegynder
24. oktober 2000 - 00:32 #11
Det isger ikke at lydkortet er i brug mere....den er ordnet, men der kommer ingen lyd!?
Avatar billede kronborg Nybegynder
24. oktober 2000 - 00:50 #12
Denne besked kommer nu frem når jeg prøver at spille noget jeg har downloadet musik med napster:
Nullsoft waveOut plug-in v2.02(x86)
MMSYSTEM004 er allerede i brug.
Hvad er der i vejen?
Avatar billede powell Nybegynder
24. oktober 2000 - 08:43 #13
Jamen jøsse du milde...

Jo nu skal du se, der er nu noget galt med din winamp eller i den retning, fejlen kommer fra winamp, og kan betyde en del, de dette link: http://forums.winamp.com/ubb/Forum7/HTML/000218.html
Avatar billede slashman Nybegynder
24. oktober 2000 - 09:13 #14
Virker din winamp ?
Avatar billede kronborg Nybegynder
24. oktober 2000 - 21:13 #15
Jeg kan sagtens spille cd\' er over winamp, men når jeg prøver på noget som helst andet (også med windowsmediaplayer, realplayer osv) kommer den med den oplysning at lydkortet er i brug.
Avatar billede powell Nybegynder
25. oktober 2000 - 07:56 #16
Det er og må være en software fejl...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
30. november 2000 - 14:43 #17
Har du prøvet at slå alle windows standard lyde fra (windows lyden når du starter op osv.)?
Avatar billede kronborg Nybegynder
11. januar 2001 - 20:36 #18
HA!!!!! Det var en fejl i computeren, der er blevet lavet på garantien!