Avatar billede 2400nv Nybegynder
27. december 2002 - 12:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken driver???

Hej
Jeg mangler en driver til min Dell Dimension 4550.

Jeg har installeret styresystemet og når jeg så går ind i enhedshåndteringen mangler der nogle driver at blive installeret.

Først manglede alle disse driver:
* Ethernet-controller
* Multimedialydkort
* PCI Device
* PCI-Inputenhed
* Skærmkort (VGA-Kompatibel)
* USB-controller (Universial Serie Bus)

Nu er jeg fundet de fleste, men mangler en:
* PCI Device

Jeg har installeret driver til netkortet, grafikkortet, usb og lydkortet, men hvordan finder jeg den sidste??
Avatar billede fragz Nybegynder
27. december 2002 - 14:24 #1
Jeg vil tro det er dit modem der mangeler at blive installeret..

tjek eventuelt her : http://support.euro.dell.com/dk/da/filelib/system.asp?sid=DIM_PNT_P4_4550&m=l&p=20
Avatar billede 2400nv Nybegynder
27. december 2002 - 14:28 #2
Jeg købte maskinen uden modem, så det kan ikke være det.
Avatar billede fragz Nybegynder
27. december 2002 - 14:29 #3
hmmm er der ikke indbygget modem i den..?????
Avatar billede 2400nv Nybegynder
27. december 2002 - 14:32 #4
Nej, jeg har også lige for en sikkerhedsskyld prøvet at installeret modem driveren, men den finder ingen modem.
Avatar billede fragz Nybegynder
27. december 2002 - 14:34 #5
hmmm, prøv en gang at pege den manglende driver hen på det bibliotek hvor dine lydkort drivere ligger.
Avatar billede mikkel1 Nybegynder
27. december 2002 - 17:23 #6
Ved du hvad "PCI device" er?
Kan det være et grafikkort hvis du har installeret et nyt? Eller måske det er et lydkort du har sat i? Der er jo integreret lydkort så vidt jeg kan se.
Iøvrigt surt at der ikke er flere AGP slots i denne PC, og det der er er vist optaget...
Avatar billede 2400nv Nybegynder
30. december 2002 - 20:56 #7
Jeg ved ikke hvad "PCI Device" er. Jeg har nu prøvet mig lidt frem og har fundet ud af, når jeg installere " Intel(R) Chipset Software Installation Utility" går "PCI Device" væk.
Avatar billede fragz Nybegynder
31. december 2002 - 14:50 #8
Nu du siger det kan jeg godt huske det, det er faktisk ret typisk for Intel Chipsets.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
31. december 2002 - 15:01 #9
Nu kører det som det skal. Jeg lukker spørgsmålet.

***************************************

Godt Nytår til alle her på eksperten.dk

***************************************