Avatar billede kollek Nybegynder
27. december 2002 - 11:02 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Overføre en Videobåndoptagelse til CD/DVD???

Hvilket program skal jeg anvende for at overføre videoindspilning på videobånd (audiosignal)til min PC så jeg herfra kan brænde over til en CD og DVD (digitalt signal)???
Avatar billede hcars Novice
27. december 2002 - 11:14 #1
Har selv samme problem/opgave.
Da det kun er audiosignalet, du (vi) skal ha' overspillet må det kunne lade sig gøre via et audio-kabel fra videoens lydudgange til lydkortet og så sætte Musicmatch til at optage fra "audio In". Det burde kunne give en fin MP3-fil.
www.MusicMatch.com
Avatar billede isl19960 Nybegynder
27. december 2002 - 11:16 #2
Hvis din video har en audioudgang kan du koble den direkte til dit lydkort og optage med det software der sandsynligvis fulgte med...

Man kan også få et scartstik der har stik/ledning til at sætte til sit lydkort.

(jeg går ud fra at du kun mener audiosignalet - ikke video)
Avatar billede hanloven Mester
29. december 2002 - 18:04 #3
Det er fuldstændig korrekt det der bliver skrevet. Den fil du får ud af det, efter du har optaget, kan du putte direkte ind i dit brænderprogram og lave din egen musik cd...
Avatar billede henninga Novice
30. december 2002 - 17:03 #4
Hvis du bruger Nero til at brænde med, er der et program som hedder "Nero Wave Editor" som kan gøre det hele for dig. Det gælder kun Audio.
Hvis du osse skal have video med, skal du bruge et videokort i PC'en som kan omdanne analogsignal til digitalsignal. Det kan være et grafikkort med video IN eller et decideret redigeringskort hvor du ofte får redigeringsprogram med. For at kunne lave en VideoCD skal du bruge F.eks. Nero brænder programmet, som kan lave formatet om så det passer til DVD-afspilleren.
Avatar billede hanloven Mester
30. december 2002 - 21:06 #5
Hjælp til fremstilling at Video cd osv... www.helionfilm.dk
Avatar billede kollek Nybegynder
15. januar 2003 - 10:01 #6
Tak for alle de gode svar........
Avatar billede hanloven Mester
15. januar 2003 - 16:43 #7
Velbekomme. Glad for at jeg kunne hjælpe. Tak for point :-)

//Hanloven