Avatar billede ditloev Nybegynder
26. december 2002 - 20:17 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

NetTime (w32time) -

Hej er her en som kan fortælle  mig hvor jeg kan rette følgende event. Jeg får følgende fejl i min event log når den endelig er færdig med at boote, det tager 10 min for den at boote ???

Event Type:    Error
Event Source:    w32time
Event Category:    None
Event ID:    62
Date:        26-12-2002
Time:        19:51:33
User:        N/A
Computer:    A
Description:
This Machine is a PDC of the domain at the root of the forest. Configure
to sync from External time source using the net command,  'net time /setsntp:<server name>'.
Data:
0000: e5 03 00 00              å...

Event Type:    Error
Event Source:    DhcpServer
Event Category:    None
Event ID:    1051
Date:        26-12-2002
Time:        19:51:23
User:        N/A
Computer:    A
Description:
The description for Event ID ( 1051 ) in Source ( DhcpServer ) cannot be found.
The local computer may not have the necessary registry information or message DLL
files to display messages from a remote computer. The following information is
part of the event: ; ditloev.local; 0.
Data:
0000: 00 00 00 00              ....
Avatar billede paepcke Nybegynder
07. januar 2003 - 01:58 #1
Et skud fra hoften Din PDC er sat til at køre DHCP og muligvis selv en DHCP server.

Hvilket OS ??
Avatar billede ditloev Nybegynder
07. januar 2003 - 23:50 #2
Windows 2000 server og der er endnu ikke sat nogen klient til ??
Avatar billede paepcke Nybegynder
08. januar 2003 - 00:34 #3
Kører du service packs på denne server ??Jeg vi lforeslå dig at køre SP3 og SRP1

Men som jeg skrev tidligere ser det ud somom din server er sat op til både at modtage en dynamisk IP og selv give detsamme videre
Avatar billede ditloev Nybegynder
08. januar 2003 - 13:39 #4
Jeg har kørt servicepack 3 på serveren.
Mit netkort til internettet (wan) er sat til at modtage en IP adresse (har fast
ip adresse så der tildeles den samme hver gang) . Net kortertet til intranettet (Lan) er tildelt ip adressen 192.168.001.011
Dernest er det min mening at køre DHCP til klienterne så de bliver tildelt en ip adresse automatisk.
Avatar billede paepcke Nybegynder
08. januar 2003 - 14:06 #5
Nu skriver du at der tildeles den samme hvergang hvad tildeler denne IP ?? din ISP eller en anden maskine ??, eller har du selv specificeret IPen i din opsætning
Avatar billede ditloev Nybegynder
08. januar 2003 - 14:33 #6
Jeg har fast ip adresse hos min udbyder og den tildeles serverens ene net kort altså det kort jeg har kaldt WAN. I netværks opsætningen har jeg valgt microsoft netværk og fil og printer deling fra, da jeg kun har behov for det på det kort som jeg kalder for LAN og som er tilsluttet en switch/hub og derfra til klienterne. LAN kortet har jeg så givet ip adressen 192.168.001.011 som static ip for serveren.
Avatar billede paepcke Nybegynder
08. januar 2003 - 14:45 #7
Et er om den får den samme IP hvergang men, står den til at modtage den automatisk eller er den specificeret ?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 14:49 #8
Kig i weblektion 3 på:
http://webguider.dk/HeleIndholdet.asp?Nyheder

Du har ikke indstillet, fra hvilken server tiden skal opdateres fra.

Desuden skal din server have fast IP adresse når den er PDC:
Lektion 1 & 4

/Schulze
Avatar billede ditloev Nybegynder
08. januar 2003 - 14:59 #9
Den får samme ip adresse hver gang, men er sat til at modtage automatisk
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 15:01 #10
ditloev>Ja, og det kan du ikke gøre på en server.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 15:03 #11
og det var et svar.

Vent med at afvise mit svar til du har efterprøvet det ik ;)
Din opsætning af serveren er ikke korrekt, derfor virker det ikke. Jeg har nævnt grundende og løsningen.
Avatar billede ditloev Nybegynder
08. januar 2003 - 15:08 #12
Jamen dit link virker jo ikke, når man skal indtaste net time under kør kan man ikke komme videre.
Og ja tak for det.
Avatar billede ditloev Nybegynder
08. januar 2003 - 15:10 #13
Den siger såmendt bare hovsa prøv igen
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 15:11 #14
ditloev>?
Hvad mener du?

net time kommandoen angiver hvorfra server skal opdatere tiden.
Du skal, som vist i guiden indtaste net time efterfulgt af din internetudbyders tidsserver.

Og linket virker altså.

Det sker ikke noget synligt når du har kørt net time kommandoen.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 15:12 #15
ditloev>Den siger såmendt bare hovsa prøv igen

Prøv at læs hvad der står du skal indtaste ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 15:14 #16
Du skal i guiden indtaste:
net time /setsntp:ntp.sektornet.dk

ntp.sektornet.dk er navnet på den tidsserver jeg benytter.
Du skal på din server angive:
net time /setsntp:DinUdbydersTidsserverHer
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 15:16 #17
Du skal også autorisere din DhcpServer.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 15:16 #18
Du skal nok også læse manualen :)
Avatar billede ditloev Nybegynder
08. januar 2003 - 15:22 #19
Det virker nu, tak