Avatar billede chucky-zl Nybegynder
26. december 2002 - 14:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdeling af forbindelse med switch

Heysa og glædelig jul/godt nytår til alle..

Jeg er en glad bruger af XP og min mor ejer et dejligt styresystem ved navn Windows 98. Vi har lige for nylig fået ADSL fra TDC. Vi ville selvfølgelig gerne på nettet med begge pc'er og nogle venner sagde, at en switch ville "do the job". Vi køber så en Edimax switch til 200 kr, da den er billig (og pga. vennen selv anvendte samme type og kunne sagtens komme på nettet med sine to putere på samme tid). Nu har vi sat det op. Det ser nogenlunde sådan her ud: delefilter--->modem-->switch--->de to computere. Vi kan godt komme på nettet, men kun en ad gangen. Hvordan løser jeg det? Please help. Det kunne jo være et nytårsfortsæt at hjælpe stakkels computertumper... :)
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. december 2002 - 16:08 #1
Hej.

Du har garanteret adsl fra teledanmark med en fast IP adresse.

vis dette er tilfældet skal du bare ringe til tdc og få dem til at lave det om det er helt gratis.

/Thomas
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. december 2002 - 16:14 #2
Glemte vist at sige at det skal laves om til 2 dynamiske.

Jeg ved ikke med andre udbydere men sådan er det hvertfald ved tdc internet så hvorfor skulle det ikke også være sådan ved de andre :-)
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
26. december 2002 - 16:22 #3
Skal man virkelig ikke andet end at ringe til TDC og bede dem om at ændre til 2 dynamiske ip'er? jeg prøver ihvertfald i morgen
Avatar billede preben.m Nybegynder
26. december 2002 - 16:59 #4
Du kan også benytte deling af Internet forbindelse i XP men det kræver så at din maskine er tændt dette kan også lade sige gøre hvis 98'eren er en SE. eller alternativt benytte sig af software til at dele dem ellers kan du benytte en router Zyxel 304 er nok noget af det biligste.
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
27. december 2002 - 11:47 #5
Jeg finder selvfølgelig ud af, at TDC Internet og Teledanmark er to firmaer, som ikke har samme tilbud og udbud... nederen.... Teledanmark giver nemlig 2 gratis dynamiske ip'er, hvor man så kan dele forbindelsen med en switch. TDC giver kun en fast, og det er ikke muligt at dele uden router. Man kan ikke engang få en ekstra dynamisk ip. Tak for svarene alligevel og de 30 point går nu til Thomas for at have svaret næsten korrekt... tak