Avatar billede dfuglesang Nybegynder
25. december 2002 - 22:57 Der er 2 kommentarer

MultiMail

Er der nogle der ved noget om MultiMail til Palm? Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det går ud på. Jeg vil meget gerne ha' et lidt uddybende svar hvis det er muligt.
Avatar billede zx81 Nybegynder
03. januar 2003 - 23:44 #1
Den nyeste version af multimail hedder VersaMail 2.0 og leveres med Palm Tungsten T. Det er en mail klient der kan håndtere flere mail konti. Den er god til Outlook Express. Men kører du med Lotus Notes 5.0(tidligere versioner kan versamail ikke arbejde sammen med) så vil du opdage at den ikke kan håndtere æøåÆØÅ. Palm har i deres visdom valgt at fjerne den normale mail klient i Palm OS og tilføjet VersaMail på cd'en som en addon. Versamail kan håndtere pop3, imap og exchange/notes mail.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
20. januar 2003 - 13:29 #2
MultiMail gør det muligt at læse og sende e-mails via din Palm, hvis du har en mobiltelefon, der understøtter infrarød. Det bruger jeg programmet til. Så kan du bruge e-mail, når du er væk fra computere og internet.

Det kræver dog, at du har et gammeldags modem-abonnement til internet. Du skal nemlig have telefonnummer, brugernavn og password - fx til get2net hos Tele2.

Hastigheden er sølle 9.600 Kbit/s, men det er ok til nødstilfælde. Programmet er så smart, at det kan indstilles til ikke at tømme e-mail kontoen, så dine e-mails stadig ligger der, når du kommer hjem. Programmet kan også nøjes med at hente overskrifterne på dine e-mails, så du selv kan vælge, hvilke du vil læse.

MultiMail er en del af Palms "Mobile Internet Kit". Du kan læse mere om det her:
http://www.palm.com/asia/pdf/mik-datasheet.pdf