Avatar billede nukeworld Nybegynder
25. december 2002 - 14:07 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Piratkopiering

Hej Allesammen.
Jeg har for en uge siden smid mine Piratkopieret programmer ud :O(
Efter jeg blev uvenner med en "kammerat" og en masse Blabla, så er mit spørgsmål så kan man retforfølges når man ikke ligger inde med noget ulovligt. eller er det forsendt...
For jeg er som sagt ked af på udviklernes vegne at jeg ikke har/havde råd til deres DEJLIGE software :O) så nu må jeg bare sparer OPOPOP.

Håber at få nogle seriøse svar!!!
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. december 2002 - 14:13 #1
Hvis du har smidt alt ud og også slettet programmerne fra din pc, så har kan de jo ikke plante dig for noget. Med mindre at de har set din IP hente det ned..

Så du kan evt. smide din HD ud, så burde du være ret sikret.
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. december 2002 - 14:15 #2
Avatar billede fckomodo Nybegynder
25. december 2002 - 14:19 #3
Man skal da ikke smide sin hd ud!!
han kan da bare fjerne sin gamle partion!
Så kan man ikke spore mere!
Avatar billede nukeworld Nybegynder
25. december 2002 - 14:19 #4
Jeg har da ikke hentet noget ned kun fået fra ven til ven. Men det er slut nu for jeg ønsker ikke en bøde på JA mange penge...
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. december 2002 - 14:22 #5
fckomodo> Nu er jeg ikke hardware eksp., men mener at havde hørt at selvomman sletter alt.. Så kan gamle og slettet data stadigvæk frem bringes..

nukeworld> Okey, så længe at du ikke har noget i huset på cd/hd eller andre ting så kan de jo ikke komme efter dig..
Avatar billede nukeworld Nybegynder
25. december 2002 - 14:30 #6
Det er bare det jeg gerne vil vide, for jeg vil ikke hænge mig selv ud og så bag efter kunne blive taget på det, hvis i kan følge mig. Da vi alle ønsker ORG Vare og ikke pirat, men det er Sk* for dyrt det der software :O(

Jeg vender lige med at give point for at se om der er nogle der ved hvad de snakker om Sorry vil bare gerne være sikker

Ps. God Jul til alle...
Avatar billede fckomodo Nybegynder
25. december 2002 - 14:37 #7
Nukeworld!!!
Hvis du sletter din partition!
kan man ikke spore i dine gamle filer!

Bacardil, hvis du bare sletter de windows så kan man stadig finde spor efter (EX) filer.
Men hvsi du sletter den gamle partition kan man ikke gøre noget!
Avatar billede raggie Nybegynder
25. december 2002 - 14:38 #8
En artikel jeg engang har læst på IT-Avisen.dk:

http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=4063
Avatar billede fckomodo Nybegynder
25. december 2002 - 14:40 #9
Programmet understøtter FAT 12/16/32 (mest almindelig i Windows) og NTFS filsystemer (som kan bruges i Windows NT, 2000 og XP.) Programmet kan gendanne filer, selv om harddisken er formateret. !!!!
jep der osse rigtigt Raggie, men de kan ikke gøre noget hvsi du har slettet din partition!
Så Hden helt TOM
Avatar billede raggie Nybegynder
25. december 2002 - 14:40 #10
Jeg tror aldrig at de helt forsvinder, når man har tømt papirkurven- :-(
Avatar billede fckomodo Nybegynder
25. december 2002 - 14:42 #11
hehe Hvis du sletter din partition....  dør alt data!
Avatar billede fckomodo Nybegynder
25. december 2002 - 14:54 #12
Tjek her http://www.eksperten.dk/spm/298110 >>>>nukeworld
Avatar billede danielks Nybegynder
25. december 2002 - 14:58 #13
når du sletter en partition (kun hvis du sletter alle de partitioner du har oprettet på samme drev, værd at bide mærke i) så overskrives HDD'en med "tom" data... (når du formaterer skjules dataene blot) og bootsektoren slettes og gendannes atter.. hvilket total udelukker en connection til det gamle... en anden løsning er en "Low level formatering"
Avatar billede jytteq Nybegynder
25. december 2002 - 15:49 #14
altså hvor er i sjove, selvom i sletter alle partitioner og alt på harddisken så findes der altså programmer der kan hente data frem igen, det gør der altså.
Hvad med og overhælde den med benzin og sætte ild til den, så tror jeg du er sikker. Forøvrigt hvad er det i grunden du er bange for, der er ingen der har lyst til at retsforfølge en så lille fisk i det store ocean, hvad med at være lidt realistisk, jeg vil bare lige sige glædelig jul og godt nytår.
Jytte
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. december 2002 - 15:53 #15
Du ved jo ikke om der er tale om 200 cd´er vel? Og efter hvad jeg har set/hørt om AntiPiratGruppen er de vist snart ligeglade med om det er en nyfødt eller gammel fisk.
Avatar billede jytteq Nybegynder
25. december 2002 - 15:59 #16
ja min ven hørt og rygter, det prøver de på at overbevise dig om så du ikke gør det, og så tror du jo på det, men så må du ha benzinen frem hvis du vil være sikker, for de kan altså hente dine data frem igen fra en slettet harddisk, så pas på du ikke kommer galt afsted her.
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. december 2002 - 16:03 #17
Jeg syntes nu du skulle starte med at vise noget respekt overfor andre. Ellers vil jeg slet ikke bruge min tid på at svare på dine ellers ret lamme svar.

Det er jo ikke alt der kun er rygter eller har du dokumentation på at de ikke har taget fat i mindre fisk?`

Og jeg har ALDRIG sagt at data ikke kan hentes frem igen!
Avatar billede jytteq Nybegynder
25. december 2002 - 16:07 #18
der er jo mennesker der der tager sig selv meget alvorligt, jeg beklager meget hvis jeg kom til at træde dig dig lidt over tærerne, jeg vidste ikke ekxperter var så ømskindede, undskyld for det.
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. december 2002 - 16:09 #19
Okey så.. Gider ikke spilde mere tid på dig.. Efter dine point at dømme så ved du alligevel ikke ret meget, men opdigter din egen viden.
Avatar billede jytteq Nybegynder
25. december 2002 - 16:15 #20
jeg jeg synes heller ikke du skal spilde din tid så ok med mig, du lyder ihvertfald meget alvorlig.
Avatar billede layer Nybegynder
25. december 2002 - 16:24 #21
hi, de skal først have en retserkendelse for at komme ind i dit hus, og inden du får det - smider du dine cd'er langt væk og propper din hardisk i lommen mens de er der....

De vil nok undre sig over hvordan du bruger din computer uden hardisk -men så siger du: DEN ER TIL PYNT!!!!!
Avatar billede jytteq Nybegynder
25. december 2002 - 16:27 #22
tak skal du ha layer det var rart med lidt humor og lidt sjov, glædelig jul til dig
Avatar billede layer Nybegynder
25. december 2002 - 16:30 #23
thx
Avatar billede fckomodo Nybegynder
25. december 2002 - 16:31 #24
jytteq ......
du er da lidt for lam at høre på!
Når du sletter en (((((PARTITION))))
Kan man ikke finde dataerne IGEN!!!!!
Jytteg måske skulle du gå tilbage til køkkenet og lave lidt mad ik!!!
Avatar billede layer Nybegynder
25. december 2002 - 16:34 #25
Jeg vil lige sige, der kan slettes fuldstændig på hardisken, men ikke med en formatering, det er fuldstændig lige meget hvor meget du formaterer.... Jeg kan et program der hedder easy recovery pro, jeg har selv brugt det da jeg havde nogle slettde filer jeg gerne ville have igen, og de var gode som nye....

Det bedste er at simpelthen smide hardisken ud hvis du vil sikres, men kun hvis de kommer uventet - du kan jo også bare gemme den et sted, eller lade en ven låne den lidt og så have en reserve hardisk for at de ikke skal undre sig over det. De SKAL have beviser i retten, så længe de ingen beviser har, holder den ikke ret længe, men jeg ved at Antipiratgruppen har sagsøgt TDC for at de må se alle som downloader fra programmet Kazaa!!!
Avatar billede fckomodo Nybegynder
25. december 2002 - 16:36 #26
Layer, nej det er det så ikke"
Hvis du køre en formatering!, kan de spore dig, da den ikke sletter alle filer!
Men hvis du sletter alle dine partitioner , så kan de ikke finde nogle dataer!
Du kan jo hellere ikke lægge et windows ind uden at oprette en partition!
Avatar billede layer Nybegynder
25. december 2002 - 16:41 #27
jeg siger også, MAN KAN IKKE SLETTE VED BARE EN FORMATERING!

Jeg sagde bare et det sikreste var at gemme den et sted!
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2002 - 19:08 #28
fckomodo:
"Jytteg måske skulle du gå tilbage til køkkenet og lave lidt mad ik!!!"
Fortsætter du stilen, deaktiveres din bruger - for 3. gang. Man skulle tro at du efterhånden havde lært lidt, men det har du åbenbart ikke.

Betragt dette som en advarsel.
- n0rmality, coadmin