Avatar billede anno Nybegynder
25. december 2002 - 11:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Sende Mail fra Exchangeserver

Jeg har en Win 2000 server med exchange, når mine brugere forsøger at sende mail fra denne server bliver mail retuneret med denne meddelse:
  Meddelelsen sendes frem og tilbage mellem to servere eller mellem to
modtagere på grund af en konfigurationsfejl i e-mail-systemet. Kontakt
systemadministratoren

Det er det samme når brugere logger sig på OWA og forsøger at sende mail herfra.

Er der nogen der har en løsning på dette problem?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
25. december 2002 - 11:12 #1
lyder som en opsætnings fejl i din exchange,.
Avatar billede anno Nybegynder
25. december 2002 - 11:14 #2
Ja - Men hvor ligger fejlen?
Avatar billede been Nybegynder
25. december 2002 - 11:15 #3
Er det kun internt mellem dine exchange brugere eller også til internet e-mail adresser ?
Avatar billede anno Nybegynder
25. december 2002 - 11:18 #4
Det er når brugere forsøger at sende mail til internet email adresser
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. december 2002 - 13:10 #5
Kunne du poste den nøjagtige fejlmeddelelse og e.v.t. et event id fra din event log
Avatar billede been Nybegynder
25. december 2002 - 14:01 #6
Jeg vil gætte på at det er opsætningen mellem din Exchange server og din internet udbyder der går galt, hvem hoster din DNS opsætning, kontroller at din MX-record er korrekt opsat.
Avatar billede anno Nybegynder
25. december 2002 - 16:23 #7
bufferzone>>>>>>Mine brugere bruger deres Outlook express til at skrive email, men selv om de logger på OWA og bruger dennne til at sende post får de meddelsen:

Your message

  To:      email@esenet.dk
  Subject: Test
  Sent:    Wed, 25 Dec 2002 11:42:04 +0100

did not reach the following recipient(s):

email@esenet.dk on Wed, 25 Dec 2002 11:42:04 +0100
    Meddelelsen sendes frem og tilbage mellem to servere eller mellem to
modtagere på grund af en konfigurationsfejl i e-mail-systemet. Kontakt
systemadministratoren.
    <server1.minserver.dk #5.3.5>
Avatar billede anno Nybegynder
25. december 2002 - 16:26 #8
been>>>>> min DNS drives af GratisDNS og jeg er 100% sikker på at min MX-record er korrekt, dem peger nemlig ned på min server = server1.mitdomæne.sk
Avatar billede anno Nybegynder
26. december 2002 - 13:41 #9
been>>>>>> Undskyld.... min server er på DK-Domæne og er server1.mitdomæne.dk og ikke .sk Dette var blot en slåfejl.
Avatar billede anno Nybegynder
26. december 2002 - 13:42 #10
Er her virkelig ikke nogen som har stødt på det samme problem????
Avatar billede nielsvp Nybegynder
26. december 2002 - 18:07 #11
Hvordan er din SMTP Connector konfigureret ?

Eller har du konfigureret direkte på SMTP Servicen ?
Avatar billede anno Nybegynder
26. december 2002 - 20:03 #12
nielsvp>>>>>>>Jeg har ikke konfiguret SMPT Connector, men har gjort følgende:

First Organization (Exchange) > Administrative group > Servers > Protocols > SMTP > Default SMTP Virtual Server

OG vælger egenskaber
OG vælger fanebladet "Access"
vælger Authentication
Og der er flueben i Anonymous Access og Integrated Windows Authentication

Under Knappen "Relay" er der prik i "All except the list below"
og flueben i "Allow all computers which successfully authenticate to relay, regardless of the list above.
Avatar billede anno Nybegynder
26. december 2002 - 20:32 #13
Har lige fundet ud af noget meget interessant, når en bruger på netværket sender mail gennem Exchange serveren og når denne bruger sender til en emailadresse på @mail1.stofanet.dk virker serveren og der kommer ingen fejlmeddelse, når brugeren derimod sender en mail til en adresse på @esenet.dk så kommer denne fejlmeddelse og mailen bliver ikke sendt.

Er der nogen der har en forklaring på dette?
Avatar billede anno Nybegynder
26. december 2002 - 21:41 #14
Kan heller ikke sende til emailadresser til @email.dk
Avatar billede nielsvp Nybegynder
29. december 2002 - 17:01 #15
Prøv at i Egenskaberne på din SMTP Virtual Server og under Delivery & Advanced.
Bruger du en SMART HOST ? el prøv at angive din ISP's SMTP server, hvis tdc fx pasmtp.tele.dk.

NVP
Avatar billede anno Nybegynder
29. december 2002 - 21:14 #16
nielsvp>>>>>Jeg bruger ikke SMART HOST, og jeg har nu prøvet at angive min ISP's SMPT-server, dette hjalp heller ikke.
Avatar billede anno Nybegynder
30. december 2002 - 14:17 #17
Jeg har opdaget at mail til de nævnte domæner bliver lagt i Queues-mappen, men hvorfor bliver de ikke sendt ud?
Avatar billede nielsvp Nybegynder
31. december 2002 - 14:02 #18
Hvilken SP kører du på din E2k ?

Kan du slå de domæner du ikke kan sende til op med en nslookup ?

NVP
Avatar billede anno Nybegynder
23. februar 2003 - 11:07 #19
Har nu endlig fundet ud af det. Har gjort følgende:

I Exchange system manager
  Admimistrative groups
      First Administrative groups
        servers
            min server
              Protocols
                  Smtp

Højreklik på "default smtp virtual server"
vælg "properties"
vælg fanebladet "Delivery"
vælg knappen "Advanced"
under "Configure external DNS servers" vælges "add"
Og har kan nu tilføjes alle external DNS servere