Avatar billede fireraven Nybegynder
25. december 2002 - 09:26 Der er 16 kommentarer

256 mb = 128 mb ram ???

Jeg har fået 256mb ram i julegave (måske ?) men når jeg sætter dem i min computer, står der at der kun er 128 mb ? er jeg blevet snydt ?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. december 2002 - 09:53 #1
Har været ude for det samme.... Med en amitech computer..

Hva er din computer for en..?? evt mærke på bundkort...
Avatar billede rxe Nybegynder
25. december 2002 - 10:36 #2
Det lyder umiddelbart til at du er blevet snydt.
Det kan dog også være at du har et gammel bundkort, der kun understøtter op til 128MB, not sure.
Men hvis du har et relativt rimelig nyt bundkort, så er du blevet snydt, vil jeg mene.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
25. december 2002 - 10:49 #3
det kan også være at du skal sætte dem op i din bios (er ikke alle computer der selv gør det)
Avatar billede fireraven Nybegynder
25. december 2002 - 10:50 #4
nå, så er jeg blevet snydt. Mit bundkort er ret nyt så det er ikke det der er problemet...
Avatar billede fireraven Nybegynder
25. december 2002 - 10:51 #5
game_tracker < nej for der står at biosen har opdateret informationer om ram (eller noget lign.) efter jeg har sat dem i
Avatar billede sekam Nybegynder
25. december 2002 - 11:10 #6
Hvad hedder bundkort og ramkreds? (Mærke & Model)
Avatar billede themustangman Nybegynder
25. december 2002 - 11:11 #7
En bios opdatering vil måske hjælpe...
Avatar billede fireraven Nybegynder
28. december 2002 - 12:55 #8
ehm.. nu har jeg fået byttet de ram, men resultatet er desværre stadig det samme...

Hvordan finer jeg ud af hvilket bundkort jeg har ?
Avatar billede rxe Nybegynder
28. december 2002 - 13:07 #9
Du kunne enten have været MEGET uheldig, og få 2x128mb med hjem.

Du kan prøve at kigge på selv bundkortet, og se om der er et navn.
Hvis du bare kan sige producentens navn, kan vi meget bedre lokalisere hvilket bundkort der er tale om.
Avatar billede fireraven Nybegynder
28. december 2002 - 13:13 #10
well, kan ikke se noget navn på mit bundkort andet end intell.
(Der er faktisk heller ikke særlig meget plads til at skrive noget på det for der utrolig mange chips oder noget der... )
Avatar billede rxe Nybegynder
28. december 2002 - 13:22 #11
Det her bliver en noget primitiv måde at finde ud af bundkortets navn på.

Hvilken farve har bundkortet?
MicroATX / ATX?
Hvor mange PCI-porte?
AGP-port?
ISA eller lign. porte?
DDR/SDRAM? Hvor mange sokler?
Avatar billede fireraven Nybegynder
28. december 2002 - 13:26 #12
heh...
det er brunt.
der er 3 pci porte
der er 2 ram sokler hvoraf en er 64mb og den anden er det der er problemer med
resten, fatter jeg ik noget af.. :|
Avatar billede rxe Nybegynder
28. december 2002 - 13:40 #13
Har du prøvet at bytte rammene rundt?
Kigger på specifikationerne senere.
Hvor gamle er de 64mb?
Avatar billede fireraven Nybegynder
28. december 2002 - 13:43 #14
har byttet rammene rundt på alle tænkelige måder, og også sat dem for sig selv.. stadig det samme resultat.
De 64mb ram er lisså gammel som resten af compen, som jeg købte sidste år...
Avatar billede fireraven Nybegynder
28. december 2002 - 15:02 #15
ingen andre der kan hjælpe ???
Avatar billede fireraven Nybegynder
28. december 2002 - 16:39 #16
http://www.chaos.lu/lego/Climb.jpg << mit bundkort, dog uden så mange pci slots