Avatar billede fezzer Nybegynder
24. december 2002 - 13:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hurtig harddisk

Kan nogen sige noget om hvornår der kommer en ny type harddisk som er meget hurtiger end det vi ser idag og findes der bundkort der kan bruges til sådan en harddisk samt de gamle harddiske og båndkortet skal selvfølig også kunne bruge DDR Ram
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. december 2002 - 13:24 #1
jeg mener der er lavet et par SATA *Seriel ATA* som køre med 150Mbyte/s.. men jeg ved bare ikke om de er i handlen endnu..

SATA er på de flest nyere bundkort idag..
Avatar billede semey Nybegynder
24. december 2002 - 13:27 #2
Der er 2 veje udviklingen går.

SCSI diske er genrelt meget hurtige, og her er der konstant en tendens til udvikling af hurtigere access.

På ATA diske skal du nok se serial ATA, tage over i nye pc'ere i løbet af 2003, 2. generation af S-ATA siges at være hutigere end den ATA med fladkabel som benyttes idag.
Bundkortet skal så være med S-ATA

Kig mere her http://developer.intel.com/technology/serialata/index.htm?iid=search+nws_ata&