Avatar billede ditloev Nybegynder
24. december 2002 - 12:58 Der er 8 kommentarer

Hjæææælp

Jeg har win2000 server med 2 netkort hvor det ene er til wan med fast ip adresse og det andet til LAN .
Jeg kan simpelt hen ikke få fat på mit domain og internettet fra min klient maskine. Er her en der vil sære det ud i pap for mig ??
Avatar billede riversen Nybegynder
24. december 2002 - 12:59 #2
hvis du lige skærer ud i pap hvad du har gjort hidtil :-)
Avatar billede ditloev Nybegynder
24. december 2002 - 13:14 #3
Hidtil har jeg bare kørt Internet over tcp/ip protokollen og fildeling på netbeui protokollen, men nu skal det være igennem en domaincontroler for at en bestemt software (Helios) kan køre.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. december 2002 - 13:16 #4
ja, men hvad har du forsøgt for at få det til at virke nu? Som jeg ser det skal du jo bare dele din forbindelse fra serveren. Lade den stå som gateway på klienter, og så skulle der heller ikke være problemer med domæne
Avatar billede ditloev Nybegynder
24. december 2002 - 13:17 #5
Ja undskyld min titel/overskrift. Men er helt ny på dette site så giv mig lige en chance *s* og i øvrigt god jul til jer som er så flinke at hjælpe.'
Avatar billede ditloev Nybegynder
24. december 2002 - 13:23 #6
Jeg har forbindelse til internettet over det ene kort (wan). der har jeg skævet alle de enkelte adresser som jeg er oplyst fra cmd - ipconfig /all. Hernæst kan jeg ikke finde ud af at sætte det andet kort (Lan) samt DNS og DHCP op til at sende en ip til klienten  som så hooker op på domainet, for derefter også at kunne komme på internettet.
Avatar billede ditloev Nybegynder
24. december 2002 - 13:29 #7
Klienten siger at domainet ikke findes