Avatar billede zonique Nybegynder
24. december 2002 - 10:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Defekt Mermaid Venture 15"

Hej
Jeg har fået en defekt Mermaid Venture 15", med dertil hørende skærmkort, som jeg ville prøve at få til at virke... håber der er nogen der kan hjælpe
lidt, tror det er skærmkortet den er gal med.

Jeg sætter kortet i maskinen og sætter strøm på fra strømforsyningen (har jeg btw aldrig set før) og tænder computeren (prøvede både med og uden skærmen
tilsluttet), men intet sker, cpu-blæseren begynder ikk' at køre.
Hvis jeg tager strømmen fra til grafikkortet starter computeren, men intet billede.

Nogen forslag?

Skærmen er forresten kun tilsluttet med skærmkablet. Så vidt jeg kan se er der ingen andre stik på skærmen, udover usb og lyd... får den strømmen fra kortet/computeren?

Mvh
/Bo
Avatar billede fido82 Nybegynder
24. december 2002 - 12:27 #1
sælg den til mig ;)
Avatar billede zonique Nybegynder
24. december 2002 - 13:09 #2
Havde faktisk tænkt på at sælge den... Hva' vil du give?
Avatar billede ctacta Nybegynder
24. december 2002 - 13:09 #3
Udfra det du fortæller, så er der ingen tvivl om at din strømforsyning er for lille til den hardware du har. Skærmenkortet trækker åbenbart de sidste "dråber" og derfor sker der intet.

Du skal smide en større strømforsyning i maskinen, så vil den kunne trække læset. Er du rigtig uheldig, så er kortet inkompatibelt med dit bundkort, men så burde det bippe under opstart.

Mvh og glædelig jul
Avatar billede zonique Nybegynder
24. december 2002 - 13:44 #4
Det kan der nok være noget om... den er en ældre computer jeg prøver det på... jeg prøver lige med en extra strømforsyning. Vender tilbage med resultatet
Avatar billede zonique Nybegynder
24. december 2002 - 14:07 #5
Nu har jeg prøvet at sætte en "extra" 200 watt strømforsyning til kun grafikkortet. Men stadig intet )o:
Avatar billede ctacta Nybegynder
24. december 2002 - 14:37 #6
Så må vi formode at kortet er defekt, har du prøvet at "rette" kablet ud fra kort til skærm? Det kan jo være at der er en løs forbindelse eller knækket leder i kablet.

Du kommer ikke længere i din fejlsøgning uden at andet kort.

God jul!
Avatar billede zonique Nybegynder
24. december 2002 - 14:43 #7
Hmmmm et andet kort... Det bliver nok lidt af et problem, da den bruger DFP istedet for DVI )o:
Avatar billede ctacta Nybegynder
24. december 2002 - 14:53 #8
Du kan måle kablet igennem for eventuelle brud.

Lyser backlighten på skærmen? Det kulsorte bliver lidt lyst op?

Mermaid kan vel lokkes til at teste for dig om det er kort eller skærmen den er gal med. Du kan ikke rigtig teste mere hvis kortet er defekt, udover at måle kablet igennem for eventuelle brud som nævt tidligere.
Avatar billede fido82 Nybegynder
24. december 2002 - 15:33 #9
tjah, hvor i landet befinder den sig ?
Avatar billede zonique Nybegynder
24. december 2002 - 16:01 #10
Kablet ser ret specielt ud en den ende som, skal ind i computeren og den anden ende går "op" i selve skærmen... Så det er heller ikk' lige til... men eller tak for hjælpen ctacta, du skal nok få nogen points senere,,, lader lige spørgsmålet være lidt endnu
Avatar billede zonique Nybegynder
24. december 2002 - 16:02 #11
Skærmen befinder sig i 2750 Ballerup