Avatar billede funk Nybegynder
24. december 2002 - 05:24 Der er 35 kommentarer

Søgemaskine Optimering

Hej,

Hvilke for for online markedsføring mener du er den bedste og hvem laver sådan noget ?

Jeg har et Kampagne BUGDET på 100.000,- for en worldwide B2B Kampagne af IT produkter.

Har du et godt firma at anbefalde ?

På forhånd mange tak.

NB: Har du forresten set http://www.fourrecords.com
Avatar billede krogge Nybegynder
24. december 2002 - 06:14 #1
Mikkel deMib Svendsen fra www.joyzone.dk kunne være et bud
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. december 2002 - 11:36 #2
Idet jeg selvfølgelig ikke kan anbefale mig selv, må mine anbefalinger også gå til Joyzone og Mikkel. Hans firma hedder ikke joyzone, kan ikke huske hvad, men du kan kontakte han på joyzone, hvis han ikke kikker forbi her og poster en adresse. ¨
Et andet godt firma kunne være Notabene.net, de har en lidt anden tilgang end Joyzone, så jev vil foreslå at du kontakter begge for at finde ud af hvilken tilgang der passer dig bedst. Og du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. december 2002 - 17:14 #3
Optimering til søgemaskiner er faktisk ret kompliceret, desuden skal du hele tiden tilpasse websitet til søgemaskinerne. Så det er en løbende proces. Hvis du kombinere det med google adwords, så får du en billig og meget god løsning. Desuden skal dit website tilmeldes de vigtigste søgemaskiner, så det virkelig giver noget reklame værdi for pengene.

Du kan justere på over 25 punkter, hvis dit website skal optimeres til søgemaskinerne. Hvis eksperten kun anbefaler 3-5 punkter, så ved han ikke ret meget om optimering til søgemaskiner. Desuden skal han have viden om HTML, design erfaring, online marketing, kende internettet rigtig godt, og gode evner som tekstforfatter.

Stil krav! for der er alt for mange der sælger et produkt på internettet, uden at have den nødvendige indsigt.

/per
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
24. december 2002 - 17:22 #4
Jeg er kreativ chef for hybridbureauet effekt² - www.effekt2.dk

Specielt ved brug af freelancere som Thomas Høedholt (se www.definingform.com eller http://work.netfrenzy.dk/ ) kvalificerer vi os til projekter i den rangorden.

Kontakt os pr. mail for et uforpligtende møde.

Vi er dog i fuld gang med at føje endnu person til ledelsen af virksomheden, den nye ledelse bliver efter nytår (websitet er ikke opdateret da dette ikke er 110% officielt) som man kan se på dette screenshot fra vores nye website:
http://effekt2.dk/effekt2_layout.jpg
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. december 2002 - 18:43 #5
kwanstudios> Nu har jeg kigget samtlige dine henvisninger igennem, og de har åbenbart ikke ret meget check på optimering til søgemaskiner.
Men der også mange der lever af en forældet viden på området, eller mangler grundlæggende viden på området.

/per
Avatar billede demib Nybegynder
25. december 2002 - 01:11 #6
Jooh, jeg kommer da forbi her en gang imellem :)

- Og ja, mit firma hedder ikke Joyzone.dk.
www.Joyzone.dk og www.seo-debat.dk er alene til for at informere og give dig mulighed for at lære mere om markedsføring i søgemaskiner, trafikanalyse og relaterede emner. Begge sites er og al den hjælp du finder er gratis for alle!

Jeg arbejder for flere firmaer - både søgemaskiner, portaler og som nævnt også virksomheder som ønsker bedre synlighed i søgemaskinerne. Jeg arbejder blandt andet for og med: RedZoneGlobal (DK + globalt), Position Technologies (USA), Marketleap (USA) og min egen konsulentvirksomhed - men det kan du altsammen læse mere om på Joyzone.dk, så det har du sikkert allerede fundet :) - du er i hvert fald velkommen til ...
Avatar billede cholm Nybegynder
26. december 2002 - 14:48 #7
<utidig indblanding>

demib >>> Hvad er årsagen til at følgende af dine sites blot linker til TDC Tele Danmark:

http://telefoner-danmark.dk
http://telefoner-online.dk

Opfat endelig ikke dette som kritik. Jeg er blot nysgerrig da jeg selv har nogle relationer til de sites du linker til...

</utidig indblanding>

/cholm
Avatar billede demib Nybegynder
26. december 2002 - 14:52 #8
Jeg håber du har forståelse for, at jeg naturligvis ikke kan kommentere konkrete kunders fortrolige strategier i et offentligt forum.
Avatar billede cholm Nybegynder
26. december 2002 - 14:56 #9
:-) Det havde jeg absolut heller ikke regnet med du ville. Jeg sender dig lige en mail på mikkel@joyzone.dk fra min firma-mail, så kan det være vi kan tale videre...

/cholm
Avatar billede coolstar Nybegynder
28. december 2002 - 13:34 #10
se her www.soege-maskine.dk - ring og hør nærmere...
du kan evt. sige at du har kontaktet dem via mig thomas faugsted så skal det nok være lidt ;)
Avatar billede askhoej Praktikant
28. december 2002 - 13:49 #11
Jeg arbejder til daglig i et firma der har speciale i online markedsføring, du kan kontakte mig på martin@askhoej.dk - så kan vi finde ud af en løsning der passer til både din målgruppe og dit budget.

mvh
Martin Askhøj
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
30. december 2002 - 23:29 #12
hoejrup.. Vores programmører står for al teknisk viden (såsom søgemaskine optimering), men nu eftersøgte funk en virksomhed til " online markedsføring " hvilket ikke kun indebærer søgemaskine optimering.. i så fald er 100.000 et stort budget :)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
30. december 2002 - 23:37 #13
Men snakker vi udelukkende søgemaskine optimering er der da ingen tvivl om at www.notabene.net er bedst.. :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. januar 2003 - 15:01 #14
kwanstudios> Hvis 100.000 kr. til søgemaskine optimering og en worldwide B2B kampagne er et stort budget, så har du ikke den nødvendige kompetance på området. Det rækker nemlig til en dråbe i havet.
Notabene.dk har hellere ikke fulgt med tiden, men deres kunderne er bare konservative. Heldigvis flakker kunderne mere i fremtiden, og så kommer mere dynamik på området. :)

Demib har faktisk en større viden end notabene.dk, men min viden er faktisk meget større. Jeg har nemlig fundet en masse oplysninger på internettet på området, og krydschekket dem.

/per
Avatar billede askhoej Praktikant
06. januar 2003 - 21:41 #15
funk >> har du fundet en løsning? eller mangler du stadig hjælp?

/askhoej
Avatar billede morten20 Nybegynder
14. januar 2003 - 15:53 #16
Hej Mikkel deMib

Det undrer mig at dit eget site ( http://www.demib.com/ ) ikke er søgemaskineoptimeret (SEO).

For på trods af at dit site har en title "Advanced Search Engine Optimization Services", så kommer det ikke engang op i top 50 på Google, hvis man søger under "search engine optimization".

Tilgengæld kan man se på Google at du har købt dig en search box under søgeordet "search engine optimization".

Må man spørge hvorfor du ikke kan få topplaceringer med dit eget site?
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
21. januar 2003 - 14:06 #17
www.tedesign.dk kunne være et eksempel?
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
21. januar 2003 - 14:11 #18
for 1995,- optimerer vi sitet i forhold til de søgeord, beskrivelser du kommer med, herefter tilmelder vi dem til ca. 50 danske søgedatabaser, hvis vi taler world wide er prisen 3995
Hilsen
T.E Design
Avatar billede msnilsson Nybegynder
21. januar 2003 - 15:32 #19
>Demib har faktisk en større viden end notabene.dk,
>men min viden er faktisk meget større. Jeg har
>nemlig fundet en masse oplysninger på internettet
>på området, og krydschekket dem.

Hahaha.

>For på trods af at dit site har en title
>"Advanced Search Engine Optimization Services",
>så kommer det ikke engang op i top 50 på Google,
> hvis man søger under "search engine optimization".

Dobbelt ha. En af de vigtigste discipliner indenfor SEO er udvælgelsen af de rigtige (realistiske) keywords (læs mere på http://webconsult.forbrugerportalen.dk/kw.asp). Mikkels site seo-debat.dk og joyzone.dk ligger faktisk godt placeret på en masse søgetermer - søg f.eks. på "søgemaskiner" og "søgemaskineoptimering" på Google.

I øvrigt forstår jeg godt at det er under Mikkels værdighed at svare på disse indlæg.

Mvh
Morten Schriver
Forbrugerportalen Web Marketing Consult
http://webconsult.forbrugerportalen.dk/
Avatar billede morten20 Nybegynder
21. januar 2003 - 16:09 #20
>Dobbelt ha. En af de vigtigste discipliner indenfor SEO er udvælgelsen af de >rigtige (realistiske) keywords (læs mere på >http://webconsult.forbrugerportalen.dk/kw.asp). Mikkels site seo-debat.dk og >joyzone.dk ligger faktisk godt placeret på en masse søgetermer - søg f.eks. på
> "søgemaskiner" og "søgemaskineoptimering" på Google.

he..he..he..

En meget simpel og enkel forklaring. Du nævnte danske søgeord og i denne sammenhæng er det meget nemt at få en toplacering på Google med dem. For man skal KUN konkurrere med 10-15 danske virksomheder som beskæfterer sig med SEO.
Avatar billede e-builder.dk Nybegynder
21. januar 2003 - 16:34 #21
Ikke for at hænge Hr Demib mere ud, men hvis man går til Google og søger "søgemaskine optimering"

Se her: http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=s%C3%B8gemaskine+optimering&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Tjaa så kommer E-Builder.dk - vores firma altså op som nr 1, og den gode Demib som nr 9 :-))
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
21. januar 2003 - 20:14 #22
En "bruger" altså en ganske almindelig person, som ikke ved en dyt om det vi laver ville da aldrig i sin fantasi finde på at søge på søgeordet søgemaskineoptimering eller for den sag i 2 ord søgemaskine optimering, jeg kunne forstå ord som søgedatabaser eller markedsføring, promovering prøv dem forresten lige på google :-)
Avatar billede msnilsson Nybegynder
22. januar 2003 - 09:01 #23
Næ men en virksomhed der skulle bruge noget professionel SEO  - og vidste nok om det til at kende sine egne begrænsninger - ville måske nok. Mikkel vil sikkert selv kunne fortælle hvor meget trafik han får på dette søgeord.

Mvh
Morten Schriver
Forbrugerportalen Web Marketing Consult
http://webconsult.forbrugerportalen.dk/
Avatar billede msnilsson Nybegynder
22. januar 2003 - 09:11 #24
>Tjaa så kommer E-Builder.dk - vores firma
>altså op som nr 1, og den gode Demib som
> nr 9 :-))

Tillykke!

:-)

Mvh
Morten Schriver
Forbrugerportalen Web Marketing Consult
http://webconsult.forbrugerportalen.dk/
Avatar billede morten20 Nybegynder
22. januar 2003 - 09:20 #25
msnilsson

Du tager fejl! Titlen på et webside er det vigtigste element når det drejer sig om SEO.

Vi må formode at deMib har valgt en titel til sin forside (Advanced Search Engine Optimization Services) som bringer meget traffik.

At Hr deMib ikke er i stand til at søgemaskineoptimere sit eget site efter de søgeord som han selv valgt i titlen på sin forside siger meget om Hr deMibs kapacitet som SEO.
Avatar billede msnilsson Nybegynder
22. januar 2003 - 09:21 #26
morten20:

>i denne sammenhæng er det meget nemt at få en toplacering
>på Google med dem. For man skal KUN konkurrere med 10-15
>danske virksomheder...

Netop! Det gælder om at minimere konkurrencen. Hvorfor bruge tid og energi på at ligge nr 1 på "search engine optimization"? Eller f.eks. "cars", "real estate" eller "sex"? På disse søgeord er konkurrencen alt for stor...

Det er i øvrigt rigtigt at konkurrencen er større på engelske søgeord end på danske. Men hvis man går efter en dansk målgruppe er det jo kun en fordel...
I
Avatar billede morten20 Nybegynder
22. januar 2003 - 09:35 #27
msnilsson

>Det er i øvrigt rigtigt at konkurrencen er større på engelske søgeord end på >danske. Men hvis man går efter en dansk målgruppe er det jo kun en fordel...

Igen..tager du fejl. Hvorfor skal deMib lave en engelsksproget site ( http://www.demib.com/ ) hvis man "går efter en dansk målgruppe" ?
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
22. januar 2003 - 10:05 #28
Hey drenge :-)
Hvad med at holde jer til det spørgsmål der blev stillet? og ikke diskutere hvilket seo firma der gør hvad og hvordan, det kan hurtigt blive lidt usagligt lad dog FUNK selv bestemme hvem han vil bruge, og hvorfor, ja det kan jo være ligemeget,ik., når det så er sagt lod jeg mig vist også selv rive lidt med :-), men hvor om alt er FUNK så tilbyder T.E Design denne service du har brug for www.tedesign.dk
Avatar billede morten20 Nybegynder
22. januar 2003 - 10:18 #29
thomasejsing

Jamen FUNK spørsmålet er "Søgemaskine Optimering" ikk?

Og der ingen forkert i at diskutere om deMibs påstand holder vand:

"Jeg arbejder for flere firmaer - både søgemaskiner, portaler og som nævnt også virksomheder som ønsker bedre synlighed i søgemaskinerne. Jeg arbejder blandt andet for og med: RedZoneGlobal (DK + globalt), Position Technologies (USA), Marketleap (USA) og min egen konsulentvirksomhed - men det kan du altsammen læse mere om på Joyzone.dk, så det har du sikkert allerede fundet :) - du er i hvert fald velkommen til ..."
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
22. januar 2003 - 10:27 #30
morten20
Nej og jo, det var det rent faktisk ikke:
<Hvilke form for online markedsføring mener du er den bedste og hvem laver sådan noget ?>

hvis du arbejder for redzoneglobal, så fårstår jeg da slet ikke noget af det, der er deMibs da med i ledelsen, eller er han direktør? nå men anyway så mener jeg da ikke du kan nedgøre hans arbejde på denne måde
Avatar billede e-builder.dk Nybegynder
22. januar 2003 - 11:04 #31
thomasejsing

der bliver jo rent faktisk ikke nedgjort nogle. Det eneste som sker er at der lige pludselig er nogle som rent faktisk går Demib lidt efter i sømmene.

Og det er vel fair nok at diskuttere ham når han selv melder ud at han har et firma som kan løse opgaven. Desuden klapper alle ham jo på ryggen, muligvis pga. uvidenhed.

Forresten kunne man godt savne at Demib selv deltog i denne debat ??
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
22. januar 2003 - 11:23 #32
det sidste syntes jeg kunne være en rigtig god idé

MEN Citat morten20
(At Hr deMib ikke er i stand til at søgemaskineoptimere sit eget site efter de søgeord som han selv valgt i titlen på sin forside siger meget om Hr deMibs kapacitet som SEO.)
Det syntes jeg er at nedgøre andres evner, men det er da rigtigt at han også bliver rost, men som sagt kunne det være interassant at deMib deltog selv
Avatar billede morten20 Nybegynder
22. januar 2003 - 12:17 #33
thomasejsing

Der er intet nedgørelse til nogen i hvad jeg skrev. Sagen er at jeg blev nysgerrig efter jeg læste hvad deMib skrev om sig selv og de USA virksomheder han arbejder for. Derfor har jeg researchet på den internationale Google og fandt deMibs engelsksproget site ( http://www.demib.com/). Til min overraskelse fandt jeg ud af at sitet ikke er søgemaskineoptimeret til at tiltrække trafik baseret på de søgeord som deMib selv valgt at placere i titlen af sit site.

Det er sådan at enhver som kender lidt til SEO ved også vigtigheden af at vælge relevante søgeord i titlen af websiderne. At deMib ikke har forsøgt at gøre det (måske har ikke haft tid til det) er det mig en gåde. I hvertfald er det en meget dårlig reklame for deMibs virksomhed.
Avatar billede e-builder.dk Nybegynder
22. januar 2003 - 12:31 #34
jeg synes det er rart med en debat omkring optimering, da det er vigtigt at få sat noget mere fokus på de virksomheder som leverer nogle reelle og brugbare produkter/services til deres kunder.

Og at man fremhæver Demib er jo ikke for at hænge ham ud, men blot for at skabe lidt debat om han msåke er det bedste firma til opgaven.

Alt for ofte er der udelukkende fokus på sager såsom keyWorld Danmark som snyder ved at udsende faktura osv. og derfor synes jeg man bør fremvise nogle succeshistorier også... men selvfølgelig har medierne også en stor del af skylden for det, det sælger mere med et firma som snyder, lidt sørgeligt.
Avatar billede thorborg Nybegynder
03. august 2003 - 23:12 #35
Jeg har anmeldt nogel glimrende bøger om markedsføring du skulle tage og læse. Set Godins Purple Cow er bl.a. glimrende læsning:
http://www.thorborg.dk/boeger-marketing.htm