Avatar billede rasmuskarlsen Nybegynder
24. december 2002 - 00:36 Der er 12 kommentarer

AMD VS INTEL

Jeg står og skal ud at købe en ny processor! Hvad er bedst, intel eller AMD? Computeren skal bruges til lidt af hvert, såsom spille, surfe på nettet, og downloade....!
Avatar billede 7th Praktikant
24. december 2002 - 00:54 #1
Mit bedste råd er, køb den processor du selv synes er bedst og mest passende til dit formål. Der findes mange hardware sites som anmelder processorer. Besøg nogle af dem og læs deres artikler. Sådan gjorde jeg da jeg skulle bestemme mig for en ny processor. Så kan du selv skabe dig et indtryk af hvilken processor er bedst for dig.

Amd vesus Intel er en religionskrig - basta. Tilhængere af Amd vil hævde Amd er bedst egnet til formålet, mens tilhængere af Intel vil hævde det modsatte, og dermed vil du stadigvæk stå uden noget egentlig råd.

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&searchtype=txt&words=amd+vs+intel
Avatar billede totaliorden Nybegynder
24. december 2002 - 00:57 #2
spille surfe osv. -> AMD
server osv. -> Intel
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
24. december 2002 - 01:14 #3
stabile pc som holder pris bedst --> intel
billig pc som hurtigt taber værdi --> amd
Avatar billede totaliorden Nybegynder
24. december 2002 - 01:15 #4
"stabile pc som holder pris bedst --> intel
billig pc som hurtigt taber værdi --> amd"

lol!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. december 2002 - 01:16 #5
så er det startet :D
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
24. december 2002 - 01:20 #6
det er da nærmest umuligt at sælge en amd i dag uden at give den væk, hvorimod du kan få en rimelig pris for en intel processorer.
Avatar billede sthen Nybegynder
24. december 2002 - 01:28 #7
Det størst problem med AMD er stadig nok temperaturudviklingen. De bliver stadig MEGET varme, og kræver derfor en MEGET stabil køler.
Dernæst må man samtidig tilføje, at da der ikke længere hersker den store prisforskel på AMD og Intel, ville jeg utvivlsomt foretrække en Intel, da jeg tror at den holder længere grundet den lavere varmeudvikling.
Sidst men ikke mindst skal man også holde sig for øje, at hastighederne på processorerne måles forskelligt på de to fabrikater, hvilket besværliggører sammenligning.
Men som sagt. Det er meget en smagssag, ligesom nogle foretrækker BMW og andre Mercedes.
Avatar billede souledout Nybegynder
24. december 2002 - 01:45 #8
AMD: Mest ydelse for pengene
Intel: Mest penge for ydelsen
Penge: Mest Intel for AMD'en
Ydelse: Mest AMD for pengene
For: Mest Intel penge AMD

...jeg er vist gået i selvsving. Godnat - og glædelig jul forresten o<:-)
Avatar billede amd Nybegynder
24. december 2002 - 17:42 #9
AMD kan SAGTENS køre stabilt faktisk også som server!
Mine AMDer står sådanset næsten tændt i døgndrift.
Man regner med, at en OCet amd holder 15-20 år! Og faktisk behøver de ikke den sindsyge køling som m,ange ævler om. den kan sagtens køre stabilt på 80-85 grader, hvilket er meget sjældent en AMD kommer op på!
Avatar billede amd Nybegynder
24. december 2002 - 17:43 #10
Og derud over er de jo meget billigere;)
Avatar billede rasmuskarlsen Nybegynder
25. december 2002 - 02:01 #11
Hmm, vis nu man køber en AMD 2100+, hvad for en køler (Selvfølgelig til billige penge ) Skal man så have? For vel at mærke at den kører stabilt og godt?

En helt anden ting, hvilke af de 2 processorer brugere egentlig mest strøm? Man ku jo forestille sig at AMD'en gjorde, da den som i siger udvikler mere varme en intels processor!
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
25. december 2002 - 02:17 #12
har denne uendelige diskusion ikke været før på experten ?? om hvad der er bedst