Avatar billede boisen1 Nybegynder
23. december 2002 - 21:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Funcard programmer virker ikke mere ?

Efter 'opgradering' til XP kan den tilsyneladende ikke mere kommunikere med min printerport - "Enheden er deaktiveret, fordi dens firmware ikke gav den de krævede ressourcer (Kode 29)

Nogen bud ????
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. december 2002 - 21:53 #1
Installer NT port drivers (fra en af menuerne - kan ikke huske hvilken)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. december 2002 - 21:54 #2
..og det er i funprom jeg taler om.
Avatar billede boisen1 Nybegynder
24. december 2002 - 01:07 #3
"Cannot initialize port driver. Please selct System|Install when logged in as Administrator, then reboot"

Det er svaret når jeg prøver dit råd- nogen ideer ??
Avatar billede jallajalla Nybegynder
24. december 2002 - 11:05 #4
Hvilken version af programmet bruger du ?? De nyeste versioner virker ikke ..
Brug ver. 2.1 http://212.97.215.140/download/download/funprog.exe
Så skulle det spille...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. december 2002 - 11:07 #5
Nyeste funprom virker nu fint hos mig. Lyder mere som om han ikke har administrator rettigheder.
Avatar billede boisen1 Nybegynder
24. december 2002 - 12:53 #6
Ver. 2.1 gav desværre ikke nogen forskel.
Nu er XP jo nyt for mig, så hvad menes der med Administrator rettigheder? det er jo en stand alone løsning jeg har så der er ikke noget netværk at administrere ! Hvordan logger man på som administrator ?
Avatar billede boisen1 Nybegynder
25. december 2002 - 12:36 #7
Har nu fået den til at køre - gik ind i manuel konfigurering i enhedshåndtering og tildelte ledig interrupt, og det virkede tilsyneladende !
Avatar billede boisen1 Nybegynder
25. december 2002 - 12:37 #8
Hvordan afslutter man selv uden at dermed tildele sig selv points ?
Avatar billede vesterby Nybegynder
02. januar 2003 - 15:38 #9
boisen>>forklar lige hvordan man tildeler et lediginterrupt, er det på printerporten
Avatar billede boisen1 Nybegynder
03. januar 2003 - 00:01 #10
enhedshåndtering på printerporten -> egenskaber -> manuel ressourcestyring -> og tildel ledig interrupt (ledig hvis ingen konflikt !)
Avatar billede vesterby Nybegynder
03. januar 2003 - 09:30 #11
tak for det
mit styresystem er også xp
og nu har jeg lige haft brænderen sat til en anden cpu
og der virkede den perfekt det var med win 2000
jeg mangler vist nok en driver til min ecp parallel port
og den kan jeg ikke finde