Avatar billede peterpop Praktikant
23. december 2002 - 21:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Event 5719 fejl (Active Directory relateret)

Jeg har en PDC oppe og køre i subnet 192.168.3.x. omkring 10 computer på det samme subnet logger på den helt uden problemer.
I dag installerede jeg så en DNS og DHCP server på en standalone W2K server i subnet 192.168.1.x. Jeg gjorde den også medlem af domænet. Min plan er at opgradere den til DC når det kører som det skal (og det gør det faktisk allerede) men har valgt at vente lidt da de lokale konti bliver slettet når jeg opgraderer den og der skal lige ryddes op i dem først. Når jeg kigger i Event Viewer kan jeg se det her:

*** begin ***
Event Type: Error
Event Source: NETLOGON
Event Category: None
Event ID: 5719
Date: 23-12-2002
Time: 20:33:49
User: N/A
Computer: VOJ-SER1
Description:
No Windows NT or Windows 2000 Domain Controller is available for domain OURDOMAIN. The following error occurred:
There are currently no logon servers available to service the logon request.
Data:
0000: 5e 00 00 c0 ^..À
*** end ***

Det lader til at serveren fint logger på domænet, for jeg kan gøre alt det jeg skal kunne gøre; få adgang til andre computere, pinge alle andre, døge efter printere og deslige.
Jeg kan såmænd også logge på domænet fra min bærbare, så det er ikke fordi PDCen ikke kan ses fra subnettet.

Min plan er at opgradere serveren til DC på et tidspunk, men jeg frygter lidt at det går helt agurk hvis jeg gør det nu.

Er der nogen der har hørt, læst, set det her før. Al hjælp påskønnes.

Peter
Avatar billede sekam Nybegynder
23. december 2002 - 21:53 #1
Flere mulige løsninger finder du på http://www.eventid.net/display.asp?eventid=5719&source=
Avatar billede peterpop Praktikant
02. januar 2003 - 21:00 #2
Har fundet ud af det...
Netlogon startede før DNS.

Hit med pointene din dejlige dreng