Avatar billede pornstar222 Nybegynder
23. december 2002 - 21:17 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Samba

Hej.
Jeg har lige fået hjælp til at få Linux op at køre som webserver. Men nu mangler jeg så lige noget guide hjælp til at få et eller andet Samba til at virke. Ved ikke helt hvad det er, men har fået at vide at det kan gøre så jeg kan få Linux serveren til at køre sammen med mit windows netværk. Nogen der kan hjælpe mig igennem dette..?
Avatar billede htm Nybegynder
23. december 2002 - 21:19 #1
Avatar billede htm Nybegynder
23. december 2002 - 21:20 #2
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
23. december 2002 - 21:23 #3
Endnu en god guide:

http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/samba.html

Hvis du har installeret SWAT (Web interface til konfigurering af Samba), så kan du prøve at hoppe ind på siden http://127.0.0.1:901 (på Linux boxen). Med SWAT er Samba ligeså let som Winhoze..

Håber det hjælper ;)
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
23. december 2002 - 21:24 #4
Fatter ikke en brik af det der...Mangler en guide der kan guide mig igennem :-((
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
23. december 2002 - 21:32 #5
øhhh... Jeg tror ikke du finder bedre guides end dem som htm og jeg har givet dig..

Prøv evt. at hoppe ind på den adresse jeg gav dig med Mozilla-browser eller hvad du har installeret. Det kunne jo være at SWAT var installeret, og så er det bare et spørgsmål om at vælge hvad sharet skal hedde, og hvad den skal pege på.
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
23. december 2002 - 21:37 #6
Det link er jo bare til localhost...Jeg har installeret http?. Localhost kan jeg da ikke bruge til netværk
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
23. december 2002 - 21:42 #7
Yes, men på port 901 lytter SWAT, hvis den er installeret. Jeg konfigurerede min Samba gennem SWAT ved at hoppe ind på den adresse på Linux boxen..
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
23. december 2002 - 21:45 #8
Ok. Men så er SWAT ikke installeret. Den kunne ikke finde den adr. men 901
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
23. december 2002 - 21:52 #9
Prøv at installere pakker samba-common, samba, samba-client og samba-swat ved at lave en rpm -Uvh samba*.rpm. Pakker skulle gerne ligge på din distributions skiver.

Herefter skal du ind og editere /etc/xinetd.d/swat. Linien disable = yes rettes til disable = no. Gem filen, og lav en /etc/init.d/xinetd restart

Nu burde SWAT være klar til brug. Hop ind på http://127.0.0.1:901, og konfigurer alt derfra. Der popper et logon vindue frem, når du tilgår SWAT. Du skal bare bruge root som navn og roots password.
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
23. december 2002 - 22:13 #10
Det må jeg indrømme at jeg ikke fatter en .... af.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2002 - 10:24 #11
Nu foreslog jeg dig at kigge på www.helgec.goggle.dk i dit forrige spørgsmål den mulighed har du jo stadigvæk
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
24. december 2002 - 15:05 #12
Så fik jeg det hele op at køre. Tak for hjælpen til alle der prøvede :-)