Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
22. oktober 2000 - 00:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Montering af heatsinks osv.

HVordan sætter man heatsinks fast på processorer og ram, hvis man ikke har mulighed for at bruge clamps ... Der findes vel noget specielt lim der kan bruges....
Jeg skal nemlig ha\' sat en større køler på mit geforce kort og heatsinks på ram\'ene..
Mvh.
Z_N
Avatar billede handmade Nybegynder
22. oktober 2000 - 00:05 #1
Jeg bruger altid 10 sek. Superlim.. Det kan tåle varmen og er meget stærkt..
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. oktober 2000 - 00:23 #2
www.studiedata.dk under kølesystemer, nederste punkt:
Termisk tape 50x50mm dobbeltklæbende og varmeledende tape.
Kan klippes ud i mindre stykker. Kan bruges til eksempelvis at sætte køleprofiler på RAM-klodser, BX-chippen og lignende.
25,00
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. oktober 2000 - 08:09 #3
Du kunne egentlig næsten spare dig heatsinks på RAM-modulerne. Jeg har selv undersøgt sagen et pænt stykke tid, og endte med at løbe ind i en artikel på tomshardware og anandtech om at man \'ved overclocking af et hvilket som helst geforcekort ikke behøver sørge for køling af RAM. Så længe GPU er klaret med aktiv køler, er alt i orden\'..
Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
31. oktober 2000 - 06:30 #4
xtom har fuldstændig ret.
Jeg satte også store køleribber på mine ram-moduler men kunne efterfølgende ikke clocke en skid mere.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:46 #5
Noget som dog måske kan vise sig interessant er at der blandt de alternative løsninger er brugere som piller OEM cooleren af, monterer en fx blorb (Blue Orb) istedet for, og så monterer OEM cooleren nedenunder GPU\'en. Tilsyneladende skulle det virke. I hvert fald i de tests jeg har set.

No more inspiration herfra..! =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 07:19 #6
Afslut spørgsmålet?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 15:19 #7
...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. november 2000 - 00:29 #8
ja tak... det kunne være rart.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. december 2000 - 15:23 #9
...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
18. december 2000 - 11:21 #10
......................................................
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. januar 2001 - 14:06 #11
tralala?
Avatar billede komputer Nybegynder
05. januar 2001 - 01:38 #12
du kan bruge en kombination af superlim og kølepasta.. brug ganske lidt kølepasta på heatsinken.. put fire små dråber superlim  i hjørnene og sæt det sammen.. HVIS kølepladen er større end det den skal køle så er det en bedre ide at putte et meget tyndt lag på chippen der skal køles, og fire små dråber superlim i hjørnerne..

Det har virket fint for mit gamle Riva128 Pre-release...
Avatar billede teknik Juniormester
10. januar 2001 - 22:35 #13
...tror i at det er fordi der er for lidt lys der hvor han bor, til at se hvordan et spm. afsluttes at han hedder zyxes_\"nolight\"  ;-))
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. januar 2001 - 09:47 #14
jeg tror \"nolight\" er en hentydning til at der ikke er nogen hjemme på øverste etage :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
11. januar 2001 - 12:55 #15
er intetlys blevet slettet fra eksperten eller noget ???
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
25. marts 2001 - 17:28 #16
Hey Tag lige en slapper. For det første har jeg ventet 5mdr. på mit adsl fra TDC det syntes jeg fandme er lidt for korrupt. Og det svar jeg har brug for blev besvaret af komputer. MANGE TAK!! Til alle der har kommet med forslag...

Z_N