Avatar billede nbn Nybegynder
21. oktober 2000 - 23:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kommer jeg i gang med Delphi

Har lige installeret Delphi og skal nu til at i gang med mit første program. Jeg vil øve mig i programmet ved at lave et lille password reminder program. Man skal kunne indskrive program navn, passworded og evt. lidt kommentar til det. Det hele skal så gemmes i en database eller fil...
Hvordan kommer jeg igang?
Avatar billede driis Nybegynder
22. oktober 2000 - 00:31 #1
Hvis du ikke har programmeret i andre sprog, så er det bedste, du kan gøre, at købe en god bog om Delphi. Bogen skal helst både være nem at forstå, så begyndere kan få noget ud af den, men også så avanceret, at du kan bruge den som opslagsværk, når du er blevet erfaren programmør.

Du kan også låne forskellige Delphi bøger på biblioteket. Endelig kan du sikkert finde en god Delphi - tutorial på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2000 - 00:45 #2
Prøv at få fat i *Per Amdal Steffensen : DELPHI-programmering\'. Har selv brugt den, der er mange gode ting og fornuftige eksempler i og på en cd.
Og som driis foreslår er den også anvendelig til opslag.
Hvis du ikke har en god grundbog tror jeg det bliver for bøvlet  at få lavet noget godt.
God fornøjelse med det.
Avatar billede pellelil Nybegynder
22. oktober 2000 - 08:37 #3
Samme med din Delphi (alt efter version) er der en \"Getting Started\" manual (den findes også på CD\'en som PDF-fil). I denne finder et eksempel der trækker dig gemmen mange af de områder du ville få brug for ved udvikling af et sådan program.
Avatar billede fepe Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:06 #4
Du kan finde en gratis bog om Delphi her: \"http://obladm.nso.ru/docs/Delphi/\".
Så kan du jo bare gemme alle kapitler, så du kan læse bogen offline. Den er på ca. 900 sider hvist nok i almindeligt papir-format.
Avatar billede fepe Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:06 #5
Avatar billede sorenmh Nybegynder
15. juni 2001 - 19:03 #6
findes der ikke nogle gratis compilere/programmer til at udvikle delphi programmer i?