Avatar billede sagga Nybegynder
23. december 2002 - 12:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fysik

hej eksperter!
-Hvad er de 3 vigtigste stoffer i jordens
  atmosfære?
-og hvad er reaktionsskemaet for fotosyntesen?

            vil meget gerne have svar...

peace out Ahmed
Avatar billede anarchy Nybegynder
23. december 2002 - 13:07 #1
1 - Ilt, knælstof og noget andet. :P
              SOLENERGI
2 - CO2 + 12H2O  --> C6H12O6 + 6O2 + 6H2O
Avatar billede killer_bee Nybegynder
23. december 2002 - 13:16 #2
det 3-e stof er vist Ozon.. O3
Avatar billede anarchy Nybegynder
23. december 2002 - 13:27 #3
Nej det er jo nok i Ozon laget? O3 er forholdsvis usundt for levende organismer.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
23. december 2002 - 14:23 #4
ja men det er stadig en del af atmosfæren.. og jeg vil sige en vigtig del af den.. hvis det er ikke O3.. så må det være CO2 ?? eller ...?
Avatar billede anarchy Nybegynder
23. december 2002 - 15:00 #5
CO2 nok. Ozon laget er hvist noget nøjere oppe end atmospheren..men jeg er ikke sikker.
Avatar billede hono Nybegynder
23. december 2002 - 15:02 #6
anarchy >> Ozonlaget er faktisk ikke et lag, det er i hele atmosfæren. Dog er der en lidt højere koncentration i et bestemt bælte - jeg mener det er i 20 km's højde.

Hono
Avatar billede killer_bee Nybegynder
23. december 2002 - 15:04 #7
ja det må være CO2.. selvom det er kun 0.03% af den i luften er det vel 'føde' for planter :).. jeg holder på CO2.. N, O og CO2, men så bliver jeg i tvivl, CO2 er jo ikke selvstændig stof, den er sammensat jo? mon det er trick question :?)
Avatar billede anarchy Nybegynder
23. december 2002 - 15:13 #8
Hono >> Var lidt det jeg mente.
Avatar billede hono Nybegynder
23. december 2002 - 15:21 #9
okay
Avatar billede killer_bee Nybegynder
23. december 2002 - 16:14 #10
Ahmed (sagga) > Hvad med at lukke de spørgsmål du har oprettet og fået svar på!
Det er så irriterende at folk ikke respekterer andres indsats og tid! Når man har fået svar som man kan bruge SKAL man lukke spørgsmålet! Nu fortryder jeg at have deltaget i dette indleg!
Avatar billede sagga Nybegynder
28. april 2003 - 09:47 #11
sorry... jeg glemte det nemlig.. så får du fortjeningen.. peace out