Avatar billede lum Nybegynder
22. december 2002 - 23:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lexmark printproblem ved Remote Desktop

Jeg arbejder hjemme på lokalt netværk med en Lexmark 3200 tilsluttet netværket - det virker fint og upåklageligt. Hvis jeg så kobler mig op via Remote Desktop Connection til et andet domæne og vil printe hjemme fra dette fjerne domæne har jeg problemer.
Indtil jeg fik installeret Lexmar 3200 printerdriveren på det fjerne domæne kunne jeg slet ikke se min printer, men efter installationen på den fjerne PC kan jeg nu fint se min egen printer.

Problemet ligger i, at hver gang jeg logger på og vil printe startes automatisk et Lexmark printerjusteringsprogram, som vil udskrive en testside. Jeg kan ikke selv se dette program, men det vises på fjern PC´ens skrivebord og skal eksekveres derfra. Hvis en operatør der aktiverer dette testprogram udskrives der fint en testside herhjemme.

Jeg er altså låst og kan ikke udskrive  hjemmefra, fordi dette testprogram blokerer hver gang jeg logger på.
Kan jeg nogetsted de-aktivere dette automatiske opstartsprogram ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. december 2002 - 23:46 #1
Det bør du kunne på konfigurationen af lexmark printeren på din printserver, det er sikkert et flueben der skal sættes eller fjernes
Avatar billede lum Nybegynder
22. december 2002 - 23:55 #2
Hej bufferzone.

Jeg har ledt men endnu ikke fundet noget sted at deaktivere det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2002 - 00:00 #3
Jeg har også set det gjort med deep swiches i selve printeren, men det er mange år siden jeg sidst har set den slags jumper/switch konfiguration af printer så jeg tror det ikke
Avatar billede lum Nybegynder
23. december 2002 - 15:03 #4
Der har jeg nu heller ikke nogen fidus til det. Der må være en anden måde at de-aktivere det på ?

Er der andre gode ideer derude på nettet i juledagene ?
Avatar billede lum Nybegynder
08. november 2007 - 10:48 #5
emne lukket