Avatar billede trane_frisk Nybegynder
21. oktober 2000 - 19:30 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hjælp til netværk med PC og ældre Mac

Hej
Jeg har en ældre Macintosh LC fra ca. \'92-\'94.
Så vil jeg gerne høre, kan jeg på noget måde sætte den i netværk med min PC?
Skal jeg til at have et netværkskort til den eller lign. eller er der en port til det omme bag i?
Jeg bruger ver. 7.0 af styresystemet, men kan sagtens opgradere til 7.1 hvis det ville hjælpe noget.
Håber noget kan svare udførligt på hvordan jeg får sat et netværk op!
Hvis der er noget jeg skal gøre i Mac, så forklar venligst udførligt da jeg lige har fået den idag og ikke har så meget forstand på det!
Avatar billede foodear Praktikant
26. oktober 2000 - 14:40 #1
Hej Trane_frisk
Du skal først købe et netværkskort til din mac LC
det hedder noget med CS til efternavn, dernæst stal have net kort i din pc, så skal du bruge et crossoverkabel (RJ 45), og til sidst et program der hedder PCMACLAN pro i version 7
Alt dette bliver givetvis meget dyrt så mon det kan betale sig? man kan formatere almindelige disketter til pc format (DOS) i MAc´en og flytte sine ting på den måde.
Håber du kan bruge svaret
Avatar billede atomas Nybegynder
04. november 2000 - 00:56 #2
En anden mulighed er at bruge seriel-porten til kommunikation. Det kræver et særligt kabel fordi de serielporte er forskellige, der findes info om det på nettet. Da serielporten er langsom (ala et modem) er det en langsom forbindelse, men den er næsten gratis, der skal ikke løbes andet end et kabel.

/atomas
Avatar billede foodear Praktikant
04. november 2000 - 07:01 #3
Ok, den mulughed havde jeg ikke overvejet, der skal selvfølgelig bruges et Mac modemkabel, det kan købes i telebutikken!
Men, som atomas svarer lidt besværlig mht. kommunikationen, da der skal bruges et terminal program til kommunikation, det kræver at man ved alt om stopbits, xon/xoff, handshake med videre,
så endnu engang disketter er hurtigst og nemmest skulle jeg mene!! Men??
/foodear