Avatar billede casio Nybegynder
22. december 2002 - 19:33 Der er 11 kommentarer

Finde en driver på en anden computer

Jeg skal bruge en driver som ligger på en anden computer på netværket. (begge kører WinXP). Hvordan skal jeg finde ud af hvad driveren hedder, og hvordan skal jeg finde ud af hvor den ligger? Det er en printerdriver hvis det skulle hjælpe noget.
Avatar billede phell Nybegynder
22. december 2002 - 19:48 #1
er den anden maskine ikke på nettet?
Avatar billede casio Nybegynder
22. december 2002 - 20:08 #2
ved ikke hvilket net du mener, men den er både på internettet og på LAN'et.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2002 - 20:08 #3
hvis det er en printerdriver, så skal du bare dele printeren, så inst. den selv driveren, når du tilføjer den som netværksprinter ;)
Avatar billede casio Nybegynder
22. december 2002 - 20:17 #4
Printeren er på computer 3, som har windows 95.
Computer 2, som jeg ville hente driveren fra har WinXP.
Min computer, Computer 1, skal bruge en XP driver.
Avatar billede casio Nybegynder
22. december 2002 - 20:18 #5
altså jeg vil hente fra Computer 2, da den har en XP driver....
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2002 - 20:26 #6
Hmm - vil det så sige at du stadig vil bruge din w95-pc som printserver ?? BTW vil jeg da mene at du vha guiden tilføj printer sagtens kan inst. den printer som netværksprinter i og med at xp sikkert har sin native-driver til den...

Du skal bare browse efter printeren på dit LAN, og så inst. den den selv...

Måske jeg er helt ude i skoven i forståelsen af hvad du egentlig vil. Altså hvordan du vil sætte det op??

/SRV
Avatar billede casio Nybegynder
22. december 2002 - 20:32 #7
Nej jeg tror du HAR forstået det rigtigt, men WinXP vil altså ikke installere det automatisk
Avatar billede casio Nybegynder
05. februar 2003 - 18:38 #8
please? Er der ingen der kan hjælpe????
Avatar billede casio Nybegynder
01. marts 2003 - 16:48 #9
Kom nu! Jeg bliver desperat!!!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2003 - 20:00 #10
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers

Her skulle den ligge...

/SRV
Avatar billede casio Nybegynder
01. marts 2003 - 20:09 #11
Ja, det kunne godt se sådan ud. Men der er ingen .inf fil?